frank_jarle Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Skjønner absolut INGEN ting, Idag tok jeg er formatering av datamaskinen som alle andre ganger. Windows formaterte C-disken som FAT32, installerte uten problemer. JEg har i tilleg NTFS partisjoner hvor jeg beholder filer for video redigering samt .exe filer (setup filer). Da Windows var ferdig med installasjonen og den skulle inn i innlogings skjermen for første gang så begynnte den å fikse på den ene NTFS disken, etter 2min var den ferdig og alt så greit ut. Når jeg nå skal kjøre setup filene på denne disken så mangler de et typisk Windows Setup ikon, de åpner opp et svart DOS vindu og lukekr kjapt igjen, og når jeg går til properties på hver fil så har de en DOS seksjon, selv om filene var orginalt en Windows setup.exe fil, setter at den ikke skal lukke ved feil. Får følgende feil på de fleste .exe filene "One or more CON code pages invalid for given keyboard code Program too big to fit in memory" g Jeg har reinstallert Windows 2000 Pro flere ganger før på akurat samme møte, men dette har aldri skjedd meg men dette har aldri skjedd? Lurer på om det er none her som har peiling? Kan nevne at jeg har lastet ned igjen setup filene for Sygate og NOD32 slik at jeg fikk dette inn på systemet, men hva med filer som jeg ikke får tak i igjen, det må vel være en enkel måte å "sette" filer tilbake til vanlig Windows "modus" ? Frankie Lenke til kommentar
miXer Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 hvorfor i alle dager bruker du FAT32? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 HerreKnut da...Var ikke sptrøsmålet om hvorfor jeg bruker FAT32... Hvorfor du bruker ditt og datt bryr meg null, jeg var liksom ute etter litt hjelp og ikke kritik til hva jeg bruker... Frankie Lenke til kommentar
Paull Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Det har ikke noe med store disker og Win2K uten siste servicepack og gjøre? Og at dermed "fiksingen" som ble gjort på filsystemet på den store disken gjorde de fleste filene korrupte, og windows nå tror de er DOS-executables siden den ikke finner meta-infoen som egentlig skal ligge der? (Gjorde nemlig noe lignende selv, men det ordnet seg da jeg fikk lagt inn servicepacker og kjørte checkdisk på nytt). Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Det du sier der virker veldig logisk, men jeg har alle SP til win2k, og vet ikke helt hva det kan være. Men tror når du sier det at den kanskje har fikset på filene, og siden den ikke finner metadata så tror den at det er Dos-executables. Frankie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå