Robert-e Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 JEg har kjøpt ny plextor 241040. Det skulle være en av de råeste og mest stabile på markedet! Min maskin, amd athlon 1400. 120gb hd ca 800mb ram g4ti. Men når jeg brenner får jeg buffer underrun sånn ca 140 times pr gang. Dette forårsaker at det tar 3 ganger så lang tid å brenne en cd!! OMG: dvs 7min..Kan noen hjelpe med, har prøvd alt. Brenneren står som master Ide2.Dette er UTROLIG kjedelig!!! PLZ HELP ;( --Har skiftet firmware, og dma er vel automatisk på. ARGH..... <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Robert-e på 2002-09-23 10:19 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: pgressum på 2002-09-23 15:50 ] Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Stikkordet her er vel DMA. Aktiver den, så blir nok ting bedre. kan heller ikke skade å søkde litt på forumet. :wink: Hvis ikke det fungerer så er vel ny firmware veien å gå. Lenke til kommentar
Robert-e Skrevet 23. september 2002 Forfatter Del Skrevet 23. september 2002 MH ja, hadde xp da gjorde jeg d, men hjalp lite :sad:, har du andre forslag? ... Lenke til kommentar
SprengtLegobil Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Ikke for å være pirkete men hvorfor er det første dere sier, aktiver DMA når noen kommer med slike CD-Brenner spørsmål?? Akkurat som om DMA i utgangspunktet _ikke_ er aktivert, men har aldri opplevd å måtte aktivere det selv. Til og med i Windows 98 så var den aktivert automatisk(bruker nå WinXP og trenger selvfølgelig ikke å aktivere den manuelt). Trodde det var standard liksom at DMA var aktivert, men tydeligvis ikke.. (heldig jeg da som sparer 3 sekunder :razz: ) Lenke til kommentar
runegri Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Står brenneren og harddisken på samme IDE kabel? Det bør de ikke gjøre. Det beste er hvis begge står som master på sin egen IDE kabel. Også kan du prøve å defragmentere harddisken din. Det kan jo tenkes at harddisken din er veldig fragmentert. Har du et virusprogram installert? Det kan hende at virusprogrammet ditt scanner alle filer som leses, også av brenneprogrammet. Det ville i såfall lage mye trøbbel. Også kan du prøve å stenge ned flest mulige programmer. Det kan hende at en annen prosess bruker harddisken din mye. Lenke til kommentar
viggo Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Buffer underrun kan f.eks. skje hvis: -Du prøver å kopiere direkte fra en cd til en annen, og brenner og leser er koblet på samme ide-kabel. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Nei.. Ikke alltid aktivet. Hadde du lest de utallige andre postene om lignende problemer så ville du sett det. Men hva er det du prøver å brenne? Og fra hvor? For hvis det er mye trafikk på IDE kabelen til brenneren mens du brenner, så vil dette føre til et stygt antall Buffer Underrun. Prøvde selv å brenne mens jeg rippa en DVD, og Brenner og DVD stod på samme IDE. Fikk brent CD'en uten feil, men det ok tid. Nå har jeg ikke Brenner og DVD på samme IDE, da dette er det beste. Lenke til kommentar
R0adkill Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Instalere VIA 4in1 driverene. Jeg hadde det samme problemet leeenge... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Står jumperne bak på brenneren rett? UDMA skal det vel være.. PIO liker vi ikke. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: havegg skrev (2002-09-23 13:02):Står jumperne bak på brenneren rett? UDMA skal det vel være.. PIO liker vi ikke. Kan du stille det inn med jumperen på brenneren, Det var nytt for meg. :razz: Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 hadde samme problemet! du må sørge for at Brenneren ikke står på samme IDE kablel som harddisken du brenner fra eller cdrommen ved cdkcopy. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 13:17, skrev Kjetil Lura: Quote: havegg skrev (2002-09-23 13:02): Står jumperne bak på brenneren rett? UDMA skal det vel være.. PIO liker vi ikke. Kan du stille det inn med jumperen på brenneren, Det var nytt for meg. :razz: Hmrf.. min Aopen 20x brenner kan stå på både UDMA og PIO. Skal jeg sitere manualen eller? Lurer faktisk på om den stod på PIO da jeg fikk den. I hvert fall har jeg testet begge deler og med PIO så ble det masse buffer-underrun. Så ikke kom med :smile: Hvordan går det, Robert-e? Fått fikset problemet? [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-09-23 18:41 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: havegg skrev (2002-09-23 18:37):Hmrf.. min Aopen 20x brenner kan stå på både UDMA og PIO. Skal jeg sitere manualen eller? Lurer faktisk på om den stod på PIO da jeg fikk den. I hvert fall har jeg testet begge deler og med PIO så ble det masse buffer-underrun. Så ikke kom med :razz: - jeg prøver bare å hjelpe! Eg spurte for eg alldri sett at du kan gjøre det på brenner med jumperen, Men i properties. Og så er det mange som sier sett på dma. Det har eg aldri gjort selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå