Thor. Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Jeg skulle ha laget meg et lite program som kunne gjøre et onlinespill enklere for meg. Måler mitt er å lage en liste med countdown til diverse aktiviteter. Det den skal kunne gjøre er å: starte countdown på bestemt tid skriv inn antall sekunder å telle ned enkelt redigeres uten å drive å kode om filen hele tiden. Kanskje noe som piczo. Noen gode råd om Hvilken programering dette går enkelt i? Noe som er lett og lære seg? Eller kanskje noen her har tid til å lage det selv nå? Lenke til kommentar
knuto Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Dersom dette er noko som skal administrerast frå internett er PHP heilt klart greiast. Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Her er noe i Common Lisp: (defun makeDiffTimer () "Returns a function that returns the diff in number of milliseconds between each call to it." (let ((last (get-internal-real-time))) (lambda () (let ((current (get-internal-real-time))) (prog1 (- current last) (setf last current)))))) ;; får teste den ut ... cl-user> (defparameter *diff-timer* (makeDiffTimer)) *diff-timer* cl-user> (funcall *diff-timer*) 3716 cl-user> (funcall *diff-timer*) 2093 cl-user> (funcall *diff-timer*) 403 ;; ..denne returnerer m.a.o. en funksjon som når jeg kaller den returnerer antall millisekunder mellom hvert kall til gjeldende returnerte funksjon (defun makeCountDown (num-milliseconds) "Returns a function that returns number of milliseconds left of countdown defined with `num-milliseconds'." (let ((timer (makeDiffTimer))) (lambda () (decf num-milliseconds (funcall timer))))) ;; tester den: cl-user> (defparameter *countdown1* (makeCountDown 60000)) *countdown1* cl-user> (defparameter *countdown2* (makeCountDown 120000)) *countdown2* cl-user> (funcall *countdown1*) 50774 cl-user> (funcall *countdown1*) 49402 cl-user> (funcall *countdown2*) 111550 cl-user> (funcall *countdown2*) 110232 cl-user> så gjenstår det bare noe som står å poller alle funksjonene `makeCountDown' har returnert, og gir et signal av noe slag når den er mindre enn eller lik 0 .. .. veldig enkelt å legge til; gi lyd om du ønsker koden for den biten også Endret 14. mars 2006 av dayslepr Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Huh.. Så har jeg ikke lekt så mye med koding. Hvordan gjør jeg dette til et program? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå