Mr.Anki Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 går det ann og ha et agp kort og et pci express kort i Crossfire ? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Nei... Edit: hmm, tok kanskje feil med at de må være pci-e, men det må nok være samme type.. Endret 12. mars 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Interresant spørsmål. Det er jo en del folk som har ASRock SATAII (eller hvordan det nå staves). Det har både AGP og PCIe. Kommunikasjonen til Crossfire går via en kabel mellom DVI-porten på det ene kortet og DVI-porten på det andre. Jeg vet ikke om man må slå av AGP for å bruke PCIe-porten på det hovedkortet. Hvis man kan bruke begge samtidig så tror jeg det bare er opp til driveren å godta å kjøre i Crossfire-modus. Hvis man får det til å fungere så er det ikke sikkert ytelsen blir fullt like god som ved bruk av to PCIe-porter. Jeg håper du prøver og får det til. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Det står spesifisert i kortene at det kun støtter et begrenset antall AGP kort. Poenget er vel at kortet inneholder en onboard PCIE -> AGP bridge Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Det er sikkert en smart måte man kanskje(?) i teorien kan få det til med driver-hack osv... Det enkelste er å si at det ikke fungerer! Offisielt er det ikke støttet av ATi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå