Tumbleweed Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Min 164 B30A vil plutselig ikke starte. Problemet oppsto uten forvarsel, starta og gikk suverent i hele går, men ville ikke i dag. Den har startet uten problemer i hele vinter i kulde og etter lange perioder uten bruk. Nye plugger, nytt luftfilter, nye tennkabler, nytt fordelerlokk og rotor. Nytt batteri. Sjekka filteret i bensinpumpa - rent og fint. Det kommer bensin til forgasserne. Den vil ikke tenne i det hele tatt, ingen forskjell med/uten choke. Startmotoren drar fint rundt, men den vil altså ikke tenne. Ikke antydning. Kan det være coilen? Noen anbefalinger til ny coil hvis det er denne? Universalcoil fra Biltema? T'Weed Endret 12. mars 2006 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Mål coilen, sjekk stiften. Trenger du en ny coil så funker denne utmerket Biltema Høyeffektcoil Endret 12. mars 2006 av zandro Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Har du skjekket att du har åpning på stiften i fordeleren. Er lenge siden jeg har skrudd på så gamle biler men mener att åpningen skal være på 0,4. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Har du skjekket att du har åpning på stiften i fordeleren. Er lenge siden jeg har skrudd på så gamle biler men mener att åpningen skal være på 0,4. 5741726[/snapback] Har ikke sjekket, men kan åpninga på stiften forandres over natta? Bilen starta og gikk som ei kule i går.... Zandro - jeg må i tilfelle ha en coil med formotstand. T'Weed Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Kondesatorenen kan det også være. En liten sak som ofte blir glemt. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Kjappeste reparasjonen i hele verden: Bytta stifter (hadde liggende), og i samme slengen registrerte jeg at ledning fra coil til fordeler så litt tvilsom ut. Bytta denne også, og alt er bare frydengrønt og vakkert....! Takker for kjappe svar uansett! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Skifta stift 3 ganger på min Audi 80 (1978mod) i den 2 års perioden jeg hadde den, stift er forbruksvare på eldre biler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå