Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Maks trådløs hastighet?

Anbefalte innlegg

Halloen alle sammen.

Sitter med en nextgentel 20 Mbps linje der jeg får en ca 16 Mbps ved bruk av kabel. Hva fart bør jeg forvente ved bruk av trådløs?? Får bare en ca 7-8 Mbps syntest dette var en voldsom fartsstap eller er det å forvente?

Maskinvare:

Linksys Wrt54g router v3.1 med DD-WRT firmware.

Intel 2200bg trådløs kort med nyeste drivere.

All hjelp er hyggelig mottatt.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Prøv å slå WEP-krypteringen fra og se om det ikke hjelper ;-)

Mvh

Kimmer

5741770[/snapback]

Ikke noe utslag der desverre.. Har og prøvd å endre kanal for å se om det hadde no å si men ikke det nei...

Lenke til kommentar

Hastigheten avhenger av signalstyrken, da du vil oppleve et høyere pakketap (data som forsvinner) ved trådløs tilkobling. Dersom du skal ha full utnyttelse av linjen så bør du ha full signalstyrke på det trådløse, ettersom du har en såpass rask internettlinje.

Lenke til kommentar
Hastigheten avhenger av signalstyrken, da du vil oppleve et høyere pakketap (data som forsvinner) ved trådløs tilkobling. Dersom du skal ha full utnyttelse av linjen så bør du ha full signalstyrke på det trådløse, ettersom du har en såpass rask internettlinje.

5743927[/snapback]

Det høres fornuftigt ut men jeg har full signalstyrke hele tiden.. :ohmy: Routeren skal i teorien kunne sende 56 Mbps men vet dette er langt fra virkeligheten, men å falle helt ned til 6-7 Mbps var da vel litt mye.. Eller kan det kanskje være det trådløse kortet? Har hørt en del folk som har slete med det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...