Forumforumforum Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Sitter og skal hjelpe noen med å lage en enkel side.. Det meste har jeg fått til.. Men skal ha en slags "diskusjonsside", ikke noe forum.. Noe liknende DENNE siden.. Man har verken brukernavn eller innlogging.. og ikke noe komplisert... Hva må til for å få det til ? Jeg har laget alt i html, men har jeg forstått det rett kan jeg legge php inni html... For jeg må vel bruke PHP på dette ? Endret 3. mai 2006 av espennyh Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Ja, du må nok bruke php her. Det er vel heller omvendt, at du kan ha php i html. Alle filer med PHP i seg må ha "etternamnet" .php. Viss du ikkje kan ein fjert php, så er det vel kanskje litt vanskelegt å lage eit sjølv. Det visns sikkert ein ferdig-løysning, men eg har ikkje noko forran meg her, men ta eit raskt google-søk, du! Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Alle filer med PHP i seg må ha "etternamnet" .php. 5741463[/snapback] Eller .phtml Også burde du implementere en database(MySQL, MSSQL, MS Access, e.l.) Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Kva er poenget med å lagre i .phtml? Det skapar etter mi meining forvirring mellom .php og .phtml, og styr når du skal lenke mellom dei ulike sidene viss du gløymer om du bruker .php eller .phtml. Eg visste faktisk ikkje om .phtml, og har aldri brukt det. Er det noko forskjel? Lenke til kommentar
Pingvinen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Sitter og skal hjelpe noen med å lage en enkel side.. Det meste har jeg fått til.. Men skal ha en slags "diskusjonsside", ikke noe forum.. Noe liknende DENNE siden.. Man har verken brukernavn eller innlogging.. og ikke noe komplisert... Hva må til for å få det til ? Jeg har laget alt i html, men har jeg forstått det rett kan jeg legge php inni html... For jeg må vel bruke PHP på dette ? Jeg har dreamweaver 8 tilgjengelig om det skulle være til hjelp... 5741187[/snapback] Planet SourceCode - Extremely Simple Board Den er liten og akkurat slik du beskriver. 2 php-filer + rediger/post/svar-sider. Hjelp får du i en eller annen fil som følger med. Endret 12. mars 2006 av Pingvinen Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Kva er poenget med å lagre i .phtml?Det skapar etter mi meining forvirring mellom .php og .phtml, og styr når du skal lenke mellom dei ulike sidene viss du gløymer om du bruker .php eller .phtml. Eg visste faktisk ikkje om .phtml, og har aldri brukt det. Er det noko forskjel? 5741612[/snapback] Nope, ingen forskjell! Er ikke så mange som bruker det tror jeg! Bare nevnte det som en mulighet... Endret 12. mars 2006 av Oxido Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 hm, takk for hjelpen hvertfall! Skulle hatt noe veldig enkelt, noe ala Pingvinen linker til.. men gjerne noe som også er "bare tekst", som jeg viste i linken.. Skal sette meg inn i div. greier etter en stund vekk fra websidemekking ;p Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Trur ikkje eg heilt forstår kva du meiner... "bare tekst"? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Trur ikkje eg heilt forstår kva du meiner..."bare tekst"? 5742651[/snapback] altså, ingen.. hmm... er det "frames" det heter ? (jeg har glemt ALT jo :S ) vil bare ha teksten, ingen rammer osv. rundt det.. ikke noe "design" enn det som er på siden fra før liksom.. som på denne siden.. noen som veit om noe liknende som ligger på nettet ? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Den virka ikke på start server Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 noe sånt du tenkt på? http://getvanilla.com/ Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Den virka ikke på start server 5743015[/snapback] hva virket ikke på start serveren ? jeg har bare home.no og start til å teste med.. men hva trenger jeg støtte for ? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Den virka ikke på start server 5743015[/snapback] hva virket ikke på start serveren ? jeg har bare home.no og start til å teste med.. men hva trenger jeg støtte for ? 5743093[/snapback] Du kan se selv prøv ¨å post ett emne!:Siden min Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Tom eller feil! får jeg opp, noen som vet feilen ? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Tom eller feil! får jeg opp, noen som vet feilen ? 5743163[/snapback] Ja jeg vet hvorfor kommer det? det er det som er feilen... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Når jeg prøver å endre index filen fil forumgreia kommer det bare opp en annen index fil, til en annen side.. som ligger et annet sted på maskinen... HVORFOR ? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Alle filer med PHP i seg må ha "etternamnet" .php. 5741463[/snapback] Eller .phtml Også burde du implementere en database(MySQL, MSSQL, MS Access, e.l.) 5741553[/snapback] Phtml, den var ny, standard PHP støtte liggger i .html, .php og .php3 filer og ikke noe mer enn det, og webhoster har sannsynligvis ikke støtte for noe mer enn det. Lenke til kommentar
-A-nders Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Du kan vel forsåvidt bruke hvilken som helst filendelse til php. Du kan jo legge følgende i en .htaccess fil(i gjeldende katalog): AddType application/x-httpd-php .html AddType application/x-httpd-php .phtml AddType application/x-httpd-php .jalla Dette vil gjøre at *.html *.phtml *.jalla filer kan brukes til php... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 og hvordan skal du få php i .html? 5745412[/snapback] Det er bare å skrive php i html koden det, som oftest fungerer det helt fint. <h1>hei</h1> <?php echo "her er jeg"; ?> <br /> Og her er jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå