Gå til innhold

Tror prosessoren har klokka seg ned

Anbefalte innlegg

Jeg tror at prossesoren min har klokka seg ned. (hvis dette er mulig da)

Grunnen til at jeg tror dette er at Everest Ultimate Edition 2006 (prøveversjon) viser prossoren min som AMD Athlon XP 1750MHz 2100+.

Men det jeg kjøpte var en AMD Athlon XP 1750MHz 2500+.

Andre grunner til at jeg tror dette er f.eks. CS:S. (Resten av systemet mit er: ATI Sapphire 9600pro 256mb, med 512 pc3200 ram). Når jeg spiller cs_assault med 5 boter på hvert lag så lagger det med instillingene på det laveste. Dette er feil for det gjorde det ikke før.

Noen som har noe peiling på hva som er galt? Jeg bare tippet prossesoren at det var den som var feil, men det kan være noe annet. Jeg har også vært plaget av at en fil som heter winstall har lagt seg inn på C:. Dette hender nesten hver dag. Kanskje dette har noe å gjør?

Jeg har hørt noe om å stille FSB opp, men det vet jeg ikke hvordan jeg gjør.

Jeg fant også noe annet da jeg var i biosen. "AGP Aperture Size 128M" stod det. For meg virka dette som om det hadde noe med skjermkortet mitt å gjøre. Skal jeg stille det opp til 256M når jeg har et 256mb skjermkort?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder dette med "AGP Aperture Size 128MB" så betyr det at maskinen deler ut 128MB RAM til skjermkortet. Dette kommer i tillegg til de 256 megabytene du har på skjermkortet. Å sette denne innstillingen opp til 256MB trenger ikke nødvendigvis å gi høyere ytelse, det kan faktisk også føre til lavere. Jeg råder deg til å la denne innstillingen stå på det det stod på. De 256MB på skjermkortet brukes uansett om AGP Aperture Size står på 128MB.

Så lenge begge Everest rapporterer at prosessoren din kjører på 1750MHz så har det ikke noe betydning at den sier det er en 2100+. Det er antall MHz den leser fra BIOS, ikke om det er en 2100+ eller 2500+. For å være sikker kan du jo se hva innstillingene står på i bios. Om det er en 2500+ Barton skal det står 166 på FSB og 11 på multiplier, slik ManagHead sier.

Det at du opplever å få lavere ytelse trenger ikke nødvendigvis å skyldes maskinvaren, det kan også dreie seg om software. Om du f.eks har fått virus eller spyware på maskinen så kan det stjele prosessorkraft slik at f.eks CS:S får mindre. Om du ikke har det fra før så burde du skanne maskinen med et anti-spyware program eller antivirus program. Microsoft Defender har iallefall jeg gode erfaringer med. Det kan du laste ned her: http://www.microsoft.com/athome/security/s...re/default.mspx

Her er en installasjonsguide: http://www.microsoft.com/athome/security/s...o/download.mspx

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

winstall.exe is a process belonging to an advertising program by spysheriff.com. This process monitors your browsing habits and distributes the data back to the author's servers for analysis. This also prompts advertising popups. This program is a registered security risk and should be removed immediately.

ser ut som du har fått besøk av litt spyware ja =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...