Rescudo Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Hei. Trenger et lite PHP-script hvor man skriver inn noe i en tekstboks, trykker "Ok", og så legges det du skrev inn til på en ny linje i en tekstfil. Og så skal den skrive ut alt som står i fila etterpå. Så hvis jeg legger til f.eks. "tester" og deretter "haha", så kommer dette ut: tester haha Ville blitt veldig takknemlig hvis noen kunne fikse dette for meg Lenke til kommentar
trondes Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Hei. Trenger et lite PHP-script hvor man skriver inn noe i en tekstboks, trykker "Ok", og så legges det du skrev inn til på en ny linje i en tekstfil. Og så skal den skrive ut alt som står i fila etterpå. Så hvis jeg legger til f.eks. "tester" og deretter "haha", så kommer dette ut: tester haha Ville blitt veldig takknemlig hvis noen kunne fikse dette for meg Se her du: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=549451 Endret 12. mars 2006 av trondes Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
-A-nders Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Tusen takk, men får disse feilene: Warning: fread() [function.fread]: Length parameter must be greater than 0 in /bla/bla/bla.php on line 9 Warning: fread() [function.fread]: Length parameter must be greater than 0 in /bla/bla/bla.php on line 21 Endret 12. mars 2006 av opix Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Det kan jo bety at du ikkje har definert lenght i ein funksjon. Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Greit nok, men hvordan kan jeg fikse det? Edit: Nevermind... Endret 12. mars 2006 av opix Lenke til kommentar
-A-nders Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Er ikkje sikker, men du kan jo prøve å bruke w+ i staden for w når du skal skrive. Har du lagre fila som du skal skrive til? Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Funket nå ja Og til slutt har jeg lyst til å skrive ut alt som står i filen. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Du kan bruke file_get_contents(). Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Fungerer utmerket! Takk! En siste ting: Ikke for å mase, men hvis jeg vil at nye linjer legges til på slutten i stedet for på begynnelsen... hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 prøv å bytt ut 'w' med 'a'.. tror det er det... Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Vel... I dette tilfelle, så vil det bare legge alt som ligger i filen+det nye i slutten av filen.. Hvis filen f.eks inneholder "blabla\nbloblo\n" og du skal legge til jallajalla,så vil det bli: "blabla\nbloblo\nblabla\nbloblo\njallajalla" Prøv dette : <? $filename="ord.txt"; $innlegg = $_POST['ord']."<br>\n" $fp = fopen($filename,'a'); fwrite($fp,$innlegg); fclose($fp); /* * Du trenger vel ikke denne heller ? * $handle = fopen($filename, "r"); $innhold = fread($handle, filesize($filename)); fclose($handle); */ ?> EDIT: n Endret 14. mars 2006 av kakkle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå