Gå til innhold

Vannkjøling. Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Satser på å kjøpe dette vannkljølingssettet:

Swiftech skjermkortkjøler, vann MCW40

 

Swiftech CPU-kjøler for vann

MCW462U - SocketA/P4

 

Eheim 1048 vannpumpe

EH1048

 

Kan noen hjelpe meg med hvilken radiator jeg bør ha, samt hva jeg trenger av ekstrautstyr? Helst en komplett liste over slanger, klemmer osv.

 

Jeg har et Chieftec Dragon Servertower.

 

Takker for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heij.. Har vannkjøling i swiftech, bare æ har CPU-kjølern me Peltier... Æ har Hardw. Labs radiator, "BlackIce II" å e vældi fornøyd me d... D du træng da e slange, en å anna vinkel koblinge åsså slangeklæmmer til radiatorn. D får du kjøpa hoss rørlæggarn eller bænsinstasjon.... Mere træng du ikke... Har å sånn Innovatek strømningsindikator men d e mæst førr gøy da :smile: Ellers e Swiftech vældi lætt å sætte opp, i.o.m di hurtigkoblingen :smile:

Lykke til

Lenke til kommentar

Den 2002-09-23 16:36, skrev Arachnid:

hvorfor er silicon slanger bedre???

 

Rett og slett fordi disse aldri "stivner" som PVC-slanger vil gjøre, etterhvert.

Det man da kan risikere, er lekkasjer i slangeforbindelsene. Ikke slik å forstå at dette er et vanlig problem, men muligheten for lekkasjer med PVC-slanger er adskillig større.

En annen ulempe, er at PVC-slangene generelt er stivere enn silikonslangene, noe som kan være en ulempe monteringsmessig. Samtidig _kan_ dette i verste fall gå utover kontakten mellom kjøleblokk og core, spesielt for GPU. Her er muligheten ganske stor, pga. den begrensede muligheten for tilstramming av GPU-blokk.

Og for virkelig å gi PVC-slanger nådestøtet: De er som sagt stivere i utgangspunktet, og vil derfor også være en bedre "transportør" for lyd / vibrasjoner. En "stiv" PVC-slange tilkoblet pumpa, vil nesten garantert kunne overføre vibrasjoner fra pumpa til andre steder i maskinen.

 

Moralen blir derfor: Bruk silikonslanger! :smile:

Lenke til kommentar

Har fått skjekket ut Tygon slangen. Det optimale for heftig vannkjøling! Prismessig også... Klar som PVC, sitter som støpt, myk og fin. Jeg kommer til og bruke det inni kabinettet (har ekstern vannkjøling) men på "transport etappene" blir det fortsatt PVC evt silikon.

Har forresten brukt PVC i hele vannkjølingssytemet mitt en god stund nå, og det fungerer helt fint. (flere av koblingene er uten klemmer!) Den største begrensingen til PVC etter min mening, er at den ikke lar seg bøye så lett, og at det fort kan oppstå problemer hvis du må ta den av en nippel, og så montere den en gang til. Kan bli litt slarkete. At den blir så hard at den begynner og lekke i koblingene er litt overdrevet tror jeg. Kanskje etter mange år - Da som følge av mekanisk belastning. Men når man for 10 meter på Biltema for noen usle kroner, kan man skifte slange hver gang man har oppe systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...