Homealone Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Satser på å kjøpe dette vannkljølingssettet: Swiftech skjermkortkjøler, vann MCW40 Swiftech CPU-kjøler for vann MCW462U - SocketA/P4 Eheim 1048 vannpumpe EH1048 Kan noen hjelpe meg med hvilken radiator jeg bør ha, samt hva jeg trenger av ekstrautstyr? Helst en komplett liste over slanger, klemmer osv. Jeg har et Chieftec Dragon Servertower. Takker for svar!! Lenke til kommentar
egilsml Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Heij.. Har vannkjøling i swiftech, bare æ har CPU-kjølern me Peltier... Æ har Hardw. Labs radiator, "BlackIce II" å e vældi fornøyd me d... D du træng da e slange, en å anna vinkel koblinge åsså slangeklæmmer til radiatorn. D får du kjøpa hoss rørlæggarn eller bænsinstasjon.... Mere træng du ikke... Har å sånn Innovatek strømningsindikator men d e mæst førr gøy da :smile: Ellers e Swiftech vældi lætt å sætte opp, i.o.m di hurtigkoblingen :smile: Lykke til Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Chipset cooler er ganske all right... Anbefaller silikon slanger... har selv pvc, og angrer på at jeg ikke brukte 200kr på silikon... Trenger ikke no kompliserte klemmer, kjøp bare strips... Har Black ice extreeeeeme. Den koster ikke så mye mer... Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 hvorfor er silicon slanger bedre??? PVC slangene mine funker fett som ****, og de er gjennomsiktige noe som er fint med blåfarge i vannet.. silicon slangene er jo nesten ugjennomsiktige, rett og slett stygge mener jeg! :razz: [ Denne Melding var redigert av: Arachnid på 2002-09-23 16:36 ] Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Den 2002-09-23 16:36, skrev Arachnid: hvorfor er silicon slanger bedre??? Rett og slett fordi disse aldri "stivner" som PVC-slanger vil gjøre, etterhvert. Det man da kan risikere, er lekkasjer i slangeforbindelsene. Ikke slik å forstå at dette er et vanlig problem, men muligheten for lekkasjer med PVC-slanger er adskillig større. En annen ulempe, er at PVC-slangene generelt er stivere enn silikonslangene, noe som kan være en ulempe monteringsmessig. Samtidig _kan_ dette i verste fall gå utover kontakten mellom kjøleblokk og core, spesielt for GPU. Her er muligheten ganske stor, pga. den begrensede muligheten for tilstramming av GPU-blokk. Og for virkelig å gi PVC-slanger nådestøtet: De er som sagt stivere i utgangspunktet, og vil derfor også være en bedre "transportør" for lyd / vibrasjoner. En "stiv" PVC-slange tilkoblet pumpa, vil nesten garantert kunne overføre vibrasjoner fra pumpa til andre steder i maskinen. Moralen blir derfor: Bruk silikonslanger! :smile: Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Men... Silikon slangene er lettere å tre på, og passer bedre... De er også mer fleksible... Dessuten ser du ikke på slangene hele tiden heller... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 er silikonslangene ugjennomsiktige!? Jeg som hadde tenkt meg skikkelig fet tilsettning til vannet!? Hva med den dyreste slangen de har på netconnection? den ser ut til å være gjennomsiktig! Det er jo kongen av alle slangene!? http://www.dangerden.com/images/misc_hardw...re/tygr3603.pdf ?? Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 tygon slangen er gjennomsiktig ja.. dritfet med rød dye-lite i. ser ut som blod :smile: Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Har fått skjekket ut Tygon slangen. Det optimale for heftig vannkjøling! Prismessig også... Klar som PVC, sitter som støpt, myk og fin. Jeg kommer til og bruke det inni kabinettet (har ekstern vannkjøling) men på "transport etappene" blir det fortsatt PVC evt silikon. Har forresten brukt PVC i hele vannkjølingssytemet mitt en god stund nå, og det fungerer helt fint. (flere av koblingene er uten klemmer!) Den største begrensingen til PVC etter min mening, er at den ikke lar seg bøye så lett, og at det fort kan oppstå problemer hvis du må ta den av en nippel, og så montere den en gang til. Kan bli litt slarkete. At den blir så hard at den begynner og lekke i koblingene er litt overdrevet tror jeg. Kanskje etter mange år - Da som følge av mekanisk belastning. Men når man for 10 meter på Biltema for noen usle kroner, kan man skifte slange hver gang man har oppe systemet. Lenke til kommentar
cantscrew Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Ser ikke noe problem i å burke en matt silikon slange, jeg har kjøleveske i mitt vannkjølings system, som er blå. Det syns bra det. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 snakket med folka på netconnection.. de skulle visst få inn "black ice extreme II" i slutten av måneden. digg hvis du skal pusle med peltier og sånt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå