Gå til innhold

Bedre kondis på kvelden?

Anbefalte innlegg

Jeg merker at jeg jogger mer effektivt, hvis jeg gjør det om kvelden. Dvs, lenger og jeg blir mindre sliten. Når jeg jogger 1-2 timer etter å ha stått opp derimot, eller 3-4 for den saks skyld, blir jeg fortere sliten og må ta flere gå pauser.

Noen andre som kjenner seg igjen?Er det fordi kroppen har for lite energi så tidlig på morgen ( spiser ikke frokost/ev veldig lite før jeg jogger) , eller er dette noe jeg har innbilt meg og begrenser meg selv på det psykiske nivået?

Ganske rart dette her. Igår var jeg hjemme og slappet av i hele dag , trente litt styrke. Man skulle tro jeg var utvilt nok til en uber joggerunde idag, men slik var det ikke.

Andre ganger derimot, kan jeg være på forelesning i 6 timer, så dra på jobb, og SÅ jogge sent på kvelden, med bedre kondis enn jeg opplevde idag.

har stussa på dette i lenger tid, fint hvis noen har en "forklaring" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tar noen timer før kroppen kommer skikkelig i gang

5755441[/snapback]

Ikke nødvendigvis. Det kommer an på hva man er vant med.

Selv driver jeg med morgentrening (06.00-07.30) to-tre ganger i uken, og etter en halv til én time i bassenget kan jeg svømme svinfort.

Men uten mat går det fryktelig tregt.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Jeg har hørt at kroppen trener bedre hvis en gjør det om morgenen, det gir mer effekt eller no

5764079[/snapback]

Spørs jo hva du trener for da, hvis du skal forbrenne fett så mener vel mange at det beste er å løpe/gå før frokost. Når det kommer til forbedringen i kondisjon så tror jeg ikke det har så mye å si når på dagen du løper.

Lenke til kommentar

Vel, det er mer en myte, og en eller annen tulling på TV nevnte at det ga utslag å trene om morgenen, var noe med "hvordan få drømme kroppen"lol, neida, men de sa at det var bedre for alt mulig, men det at en brenner på det fettet en har hvis en ikke spiser før en joggetur er vel kjent

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at kroppen trener bedre hvis en gjør det om morgenen, det gir mer effekt eller no

5764079[/snapback]

Om målet ditt er forbrenning, så er det mye som peker på at dette er hendig.

-

At kveldstrening kan gi mer effekt enn morgentrim for de fleste har rett og slett noe med energinivået i kroppen å gjøre ;)

Lenke til kommentar

Hmm.. Kanskje jeg skulle ta meg en joggetur i morgen tidlig.. har jo fri fra skolen og alt mulig.. Jeg pleier vanligvis å jogge sent på kvelden minst en gang i uka. Men hvordan burde jeg legge det opp da? Hvor lenge, hardt? Og burde jeg spise først? Eventuelt hvor mye.. Målet er både å forbrenne litt fett og få bedre form.. Satser på gode svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...