Gå til innhold

AMD 3700+ socket 939 VS. Intel P4 3.2

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvem pc som blir best?

AMD socket 939:

Hovedkort: ASRock 939SLI-ESATA2 Socket 939 AMD

CPU: Athlon64 3700+, 2.2 GHz, 1MB Cache

Skjermkort: Club3D Geforce 7800GT 256MB

Minne: 1024 MB PC3200 DDR400

Pentium 4 socket 478:

Hovedkort: Asus P4P800 SE, I865PE, Socket-478

CPU: Intel Pentium 4 3.2 GHz

Skjermkort: Sapphire Radeon X800PRO 256MB

Minne: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Altså jeg har pentium pc men lurer på om jeg skal selge den og kjøpe AMD. Noen som mener noe? Hvem av disse pc'ene ovenfor mener dere er best? Jeg driver med spilling og ser på filmer/serier...:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, AMD oppsettet har jo både kjappere prosessor og mye bedre grafikkort, så jeg vil nok si at den er en del bedre.

I tillegg så er jo socket 939 litt mer fremtidsrettet en socket 478. Selv om AMD kommer med socket AM2 i løpet av året så finnes det en haug med høyt spesifiserte socket 939 prosessorer osv.

Samtidig så kan en vel si at det oppsettet du allerede har muligens kan holde en liten stund til og at du da kan oppgradere når socket AM2 kommer.

På den andre siden så er den beste tiden å kjøpe datamaskin akkurat nå... For det vil alltid være noe nytt i horisonten å vente på. Dersom man skal vente på det siste nye kan man vente i det uendelige.

Lenke til kommentar

hva kommer prisen på AM2 til å være da? Det vil vel koste flesk. Pcen jeg har satt på med kabinett og 500GB harddisk kommer på 8 100...Får solgt Pentium pcen min for 7500, er det lite også syntes dere, eller får jeg mer enn den er værdt?

Lenke til kommentar
hva kommer prisen på AM2 til å være da? Det vil vel koste flesk. Pcen jeg har satt på med kabinett og 500GB harddisk kommer på 8 100...Får solgt Pentium pcen min for 7500, er det lite også syntes dere, eller får jeg mer enn den er værdt?

5740521[/snapback]

Jeg vet ikke hva AM2 vil koste når det kommer ut, men det vil nok ligge høyere i pris enn å kjøpe et socket 939 system nå.

Jeg kjøpte et socket 754 for snart to år siden når 939 nettopp hadde kommet ut, og jeg fikk mer ytelse for pengene med det. Jeg oppgraderer til 939 i disse dager.

Jeg vet ikke hva pentiumen din egentlig er verdt, men du får ihvertfall en bra maskin med det AMD oppsettet ditt vil jeg si.

Lenke til kommentar

skrev til mange nett butikker rundt om og de mente AMD maskinen ville være MYE bedre enn Pentium maskinen...Så jeg begynner å bestille nå jeg men fortsett og kom med kommentarer. Bestiller bare litt og litt.....

Lenke til kommentar

AMD maskinen er nok en god del bedre ja..

AM2 er ikke å tenke på ennå da det fremdeles er en stund til det kommer, og NÅR det kommer så vil det nok også være en del barnesykdommer, socket 939 holder nok en god stund fremover (kan ikke si det om socket 478 som allerede er utdatert).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...