Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny familiebil, under 500.000


Anbefalte innlegg

Hva i huleste skal du med 177 gamp i en så liten bil som Rav4? Snakk om gode utsikter til å miste lappen :)

 

Ut over det er Rav4 en bil for eldre menn med pondus. Det er stort sett det eneste man får plass til inni der... Den nye har blitt bedre, men ikke stor nok til at jeg vil karakterisere den som en familiebil. Vi vraket den i alle fall da vi kjøpte bil nå i våres pga størrelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva i huleste skal du med 177 gamp i en så liten bil som Rav4? Snakk om gode utsikter til å miste lappen :)

 

177 hester er da ikke mye hvis man har bilen full av unger og bagasje. Dessuten har du vel hørt om noe som heter forbikjøringer? Greit å ha litt ekstra å rutte med når man vil frakte familien sin trygt forbi den trege, polske traileren uten å få en tysk turistbuss i fanget.

 

I land som er litt mer bilvennlige enn Norge kan man også få den med en 3,5 liters V6'er med 269 hester. Da begynner vi å snakke interessant SUV.

Lenke til kommentar

Fattern bestilte en ny passat highline 2.0 tdi med automat rett før jul og den er klar for levering i morgen. Leveringstiden ble 1-2 mnd lenger enn den skulle være.

Det er en utrolig nice bil, gled deg hvis dere bestiller den.

Men forbred dere på laaang ventetid..............

:dribble:

Jeg gleder meg noe helt jevlig til å få den bilen i oppkjørselen.

Alle sier den går som bare F... med 140 dieselhester. ;):D

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg noe helt jevlig til å få den bilen i oppkjørselen.

Alle sier den går som bare F... med 140 dieselhester.  ;)  :D

5873915[/snapback]

 

Ja det kan jeg bekrefte! Øvelseskjørte med den da fattern hadde den hjemme for prøvekjøring. Den dro drit bra, og det syntes vi begge. Kan ikke sammenlignes med feks Suzuki Grand Vitara eller Honda CR-V...

Lenke til kommentar
SUVene får litt traktor-preg ja :roll:

Var det med DSG automat-giret?

Skal visst være et helt genialt system det :hmm:

5878196[/snapback]

 

Nei det var manuell kasse. Man får ikke kombinasjonen TDI 2.0, 4motion og DSG kasse. Man må velge mellom DSG kasse og 4 motion... Synes nå firehjulstrekk er viktigere hvis man har behov for det da..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hva ble valget?

 

Jeg selv har kjøpt meg Grand Vitara, for min del er dette det beste og rimeligste valget. Og så liker jeg utseende og utstyrsnivå. Bilen kommer onsdag 3/5 og jeg lar det ikke gå mange dagene før jeg monterer diesel tuning boks og øker fra 129 til 155 hk!

6007107[/snapback]

 

Han/vi har ikke hatt mye tid til å tenke på bil i det siste, men fattern synes Passaten er litt for lav, i og med at han er vant til å kjøre Caravelle. Han sier derfor at Grand Vitara muligens kan bli mer interessant. Tuningboks høres interssant ut! Er det noen negative sider med slike? Garanti osv?

 

Må innrømme at jeg likte å kjøre Grand Vitaraen siden man satt så høyt og den hadde bra moment. Ble litt skuffet over litt småting, men som det er mulig å endre på selv. Feks stereoanlegget og den såkalte navigasjonen :p Skjønte ikke bæret av den og ikke heller Jan Erik Larsen i Autofil! Lyden var heller ikke bra. Håper det isåfall er mulighet for å sette inn DIN spiller.

Lenke til kommentar

Passat er vel det peneste valget du kan gjøre i den prisklassen, men snakker vi brukt får du nok en ett år gammel A4 med en slik motor, den er nice ;)

Eller noen år gammel Allroad 2.5tdi, som vi hadde når den kom. Rådeilig bil og kjøre, og gikk veldig bra, dessuten utrolig god plass! Men det skal legges til at setene i Passaten er bedre.. :innocent: Uansett, lykke til med kjøp av bil!

Skal kjøpe meg en selv snart, min første, men legger da 220000 mindre i potten, ender vel kanskje opp med en S3, hehe..

Lenke til kommentar
Hva i huleste skal du med 177 gamp i en så liten bil som Rav4? Snakk om gode utsikter til å miste lappen :)

 

Ut over det er Rav4 en bil for eldre menn med pondus. Det er stort sett det eneste man får plass til inni der... Den nye har blitt bedre, men ikke stor nok til at jeg vil karakterisere den som en familiebil. Vi vraket den i alle fall da vi kjøpte bil nå i våres pga størrelsen.

5872863[/snapback]

Vi har den "gamle" som kom for ca. 4 år siden nå... kommer til å bytte til den nye nå tror jeg (fattern er glad i de bilene der...).

 

Jeg har prøvd den nye og den virker større og er større... men som sagt, ikke den beste bilen hvis du er 5 stykker.

Lenke til kommentar
Hva ble valget?

 

Jeg selv har kjøpt meg Grand Vitara, for min del er dette det beste og rimeligste valget. Og så liker jeg utseende og utstyrsnivå. Bilen kommer onsdag 3/5 og jeg lar det ikke gå mange dagene før jeg monterer diesel tuning boks og øker fra 129 til 155 hk!

6007107[/snapback]

 

Han/vi har ikke hatt mye tid til å tenke på bil i det siste, men fattern synes Passaten er litt for lav, i og med at han er vant til å kjøre Caravelle. Han sier derfor at Grand Vitara muligens kan bli mer interessant. Tuningboks høres interssant ut! Er det noen negative sider med slike? Garanti osv?

 

Må innrømme at jeg likte å kjøre Grand Vitaraen siden man satt så høyt og den hadde bra moment. Ble litt skuffet over litt småting, men som det er mulig å endre på selv. Feks stereoanlegget og den såkalte navigasjonen :p Skjønte ikke bæret av den og ikke heller Jan Erik Larsen i Autofil! Lyden var heller ikke bra. Håper det isåfall er mulighet for å sette inn DIN spiller.

6011285[/snapback]

Så at NAF hadde testet X-Trail, Grand Vitara og Rav4 opp mot hverandre i Motor (tror det var mars). Sånn jeg forstod det kom X-Trailen med diesel ut et lite hestehode foran

Lenke til kommentar
X-trail er jo uten tvil den bilen med størst plass innvendig og mest bagasjerom da :yes:

6016323[/snapback]

Nei, den nye Rav 4 er større bak før man legger ned setene :) Jeg tror den fikk litt mer skryt for løsningen inni også, selv om jeg ikke er helt enig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...