Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny familiebil, under 500.000


Anbefalte innlegg

Nå har jeg og fattern vært å kjørt endel timer med bilen og vi er begge imponert over bilen. Motoren på 140 hk drar veldig godt og bilen sitter som støpt på veien. Comforten er ikke til å klage på i det hele tatt. Veldig moderne bil, men bla elektrisk bakdør, elektrisk brekk, led baklykter, xenonlys, ryggesensor +++. Det virker som VW har gjort en god og grundig jobb. Ingen ting er tilfeldig! Får følelesen av at den er godt skrudd sammen.

 

Plassmessig sitter 4 personer godt, men 5. mann ganske trangt. Men hvilke stasjonsvogner/suv'er i prisklassen 400k sitter 5 pers godt? Ikke godt å si..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Subaru Outback

 

Alfa Romeo 156 Crosswagon

 

Audi Allroad 2,7 biturbo

 

Kia Sorento

 

Nissan Patrol 2,8 Diesel

 

Jeep Cherokee TD Limited

 

Audi A6 2,5 TDI

 

Mitsubishi Outlander 2,0T

 

Nissan X-Trail 2,2 TDI

 

Eller så har du jo også Mercedes ML, men de har gjerne gått 100000+ når prisen er under 400000,- de samme gjelder Nissan Patrol og Volvo XC70.

 

Jeg har ikke prøvd noen av disse bilene, så jeg vet ingenting mer enn dette om dem. Men dette er bare et hint om hvilke biler som finnes.

Lenke til kommentar
Og så er det snakk om at skikkelig komfort og lavt forbruk kan være viktige faktorer også da, samt pent utseende whistle.gif

 

Edit: Det skal dog nevnes at Volvo V70 ikke er sånn spesielt romslig innvendig.

 

Nå er vel ikke den nye V70'n av de mest tørste bilene. Ikke av de minst tørste heller kanskje, men min gamle S40 drikker mer....og den ligger på 0,7-0,8 på langkjøring.

 

Hva angår romslighet, så har jeg selv prøvekjørt en ny V70, og jeg er ikke noen pingle, for å si det sånn, og jeg synes romsligheten var bra. Men skal man dytte fullt av voksne folk i baksetet, så kan det sikkert bli noe trangt, ja....men foran? Du skal være bra feit før plassen begynner å bli dårlig.....

 

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere så er familien enige om at Passaten er utrolig lekker og god å kjøre. Blir det bil i denne klassen blir det nok en Passat. Fattern trenger bare litt tid til å tenke litt. Størrelsesforskjellen på en Caravelle og en Passat er ganske stor, og han vil neppe bytte bil i all hastverk. Nå skal det sies at 1 av 3 unger har lappen og jeg får den til sommeren, så behovet for 5+ seter blir mer eller mindre borte.

 

Og til deg otis:

Bra biler du nevner, men fattern er ganske konservativ og vil for det første kjøpe "nybil" og gjerne av samme merke, altså VW. Han har hatt Audi før, men de du har nevnt er litt for gamle og har gått litt for langt. Kia og Alfa Romeo kommer han aldri til å kjøpe, Subaru har ikke diesel, Jeep'n har gått for langt og Outlanderen er bare stygg :p

Lenke til kommentar
Nå har jeg og fattern vært å kjørt endel timer med bilen og vi er begge imponert over bilen. Motoren på 140 hk drar veldig godt og bilen sitter som støpt på veien. Comforten er ikke til å klage på i det hele tatt. Veldig moderne bil, men bla elektrisk bakdør, elektrisk brekk, led baklykter, xenonlys, ryggesensor +++. Det virker som VW har gjort en god og grundig jobb. Ingen ting er tilfeldig! Får følelesen av at den er godt skrudd sammen.

 

Plassmessig sitter 4 personer godt, men 5. mann ganske trangt. Men hvilke stasjonsvogner/suv'er i prisklassen 400k sitter 5 pers godt? Ikke godt å si..

5754435[/snapback]

 

Du vet du ikke har lov til å øvelseskjøre med elektrisk brekk? :tease:

Lenke til kommentar
Du vet du ikke har lov til å øvelseskjøre med elektrisk brekk?  :tease:

5791349[/snapback]

Er du sikker på det? Er jo ikke noe krav lenger om at den du øvelseskjører med skal kunne nå brekket lenger. Før måtte brekket være slik at den du øvelseskjørte med lett kunne nå det, men det er nå fjernet.

Lenke til kommentar
Subaru Outback

 

Alfa Romeo 156 Crosswagon

 

Audi Allroad 2,7 biturbo

 

Kia Sorento

 

Nissan Patrol 2,8 Diesel

 

Jeep Cherokee TD Limited

 

Audi A6 2,5 TDI

 

Mitsubishi Outlander 2,0T

 

Nissan X-Trail 2,2 TDI

 

Eller så har du jo også Mercedes ML, men de har gjerne gått 100000+ når prisen er under 400000,- de samme gjelder Nissan Patrol og Volvo XC70.

 

Jeg har ikke prøvd noen av disse bilene, så jeg vet ingenting mer enn dette om dem. Men dette er bare et hint om hvilke biler som finnes.

5754660[/snapback]

Tror jeg ville droppet Patrol-en fra den listen, men X-Trail er en bil dere absolutt bør se på. Den har litt grunnere baggasjerom enn Passaten enn tar det igjen i høyden. Nå kjenner jeg ikke 4x4-systemet til VW, men Nissan sitt er veldig ålreit. Det anbefales å ta en titt på denne dersom SUV frister i forhold til stasjonsvogn. Sjekk også Subaru Forrester - jeg ville i alle fall valgt den over Outback.

Lenke til kommentar

Hvordan går det med bil kjøpet?

 

Så du nevnte bakkeklaring i starten.

Kan vel ikke si at jeg ville ha kjørt i terenget med den nye Passat`n.

Derfor tenkte jeg å annbefale Subaru Forester.

Pen bil med god bakkeklaring.

Subaru skal vel også være veldig gode biler (Asia`ter).

 

Men om kjørekomfort er viktigere enn høy bil

bør dere gå for Passat,ja.

Forester er jo en Suv...

 

Lykke til i hvertfall :thumbup:

 

Edit: så ikke at det var en side til.. :blush:

 

Edit2: Forester finnes vel ikke i diesel (ikke nye i hvertfall)

Endret av Tor Haakon
Lenke til kommentar
Hvordan går det med bil kjøpet?

 

Så du nevnte bakkeklaring i starten.

Kan vel ikke si at jeg ville ha kjørt i terenget med den nye Passat`n.

Derfor tenkte jeg å annbefale Subaru Forester.

Pen bil med god bakkeklaring.

Subaru skal vel også være veldig gode biler (Asia`ter).

 

Men om kjørekomfort er viktigere enn høy bil

bør dere gå for Passat,ja.

Forester er jo en Suv...

 

Lykke til i hvertfall  :thumbup:

 

Edit: så ikke at det var en side til..  :blush:

 

Edit2: Forester finnes vel ikke i diesel (ikke nye i hvertfall)

5812337[/snapback]

 

Blir det Passat går vi for forhøyet og forsterket fjæring, men noen terrengbil blir det ikke nei. 4-hjulstrekk systemet skal være veldig bra ifølge denne testen. Fattern var litt usikker på Passaten, men da han så testen på Autofil, så ble veldig positiv igjen.

 

Vi har sett på Foresteren ja, men fant ut at den ikke har ESP, bortsett fra på 230hk utgaven til 530.000. Xenonlys var det heller ikke (mulig det er ekstrautstyr som på Passat). Foresteren har fått endel kritikk for kjedelig og uforandret design, noe jeg er helt enig i.

 

Noen som vet bestillingstiden på en ny Passat? :yes:

Lenke til kommentar
En måneds tid kanskje?

Tar jo litt tid med alt som skal spesialtilpasses, frakt, registrering (papirmølle) og slikt :yes:

5835279[/snapback]

 

Ikke mer? Mener å huske det var 3 mnd elns på Caravellen vi har nå. Greit å vite det eksakt, da det hadde vært fint med ny bil til sommeren. :w00t:

Lenke til kommentar

 

Kravene er som følgende:

 

- Firehjulstrekk

- Diesel

- 5-seter, men 4 personer MÅ sitte godt

- Romslig plass

- Gjerne høy bakkeklaring

- Godt utstyrt (skinn, xenonlys, bra stereo ++)

 

Budsjett: Tja.. under 500.000.

 

Bilene vi har plottet oss ut er:

 

- Suzuki Grand Grand Vitara 129hk DDiS LTD (379.000)

- Honda CRV Diesel Executive MT (455.000)

- Mitsubishi Pajero 3,2DI-D Elegance 7-seter (569.000 for 2004 mod, 16.000km)

- VW Passat 140 hk TDI Highline 4motion stv. (420.000++)

 

 

Nye Toyota Rav-4 med den aller sterkeste dieselmotoren på 2,2 liter (effekt på 177 hk) ligger på cirka 470-80 000.

toyota_rav4_2006.jpg

 

Ikke diesel, men en svært (!) god bil: Subaru Outback med 2,5-liter? (Koster omtrent det samme som den over).

2005_03_19_outback_03.jpg

 

Dere er jo inne på Passat, som er en kjempebil særlig om du velger diesel og 4WD. Ikke bare får dere en kjempegod bil, men det er også drømmebilen til alle bruktbilhandlere. Så i forhold til verditap, tror jeg det er en god investering. (i den grad bil kan være en god investering..)

 

Skulle jeg handlet bil i denne klassen, ville jeg nok falt for Passaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...