Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny familiebil, under 500.000


Anbefalte innlegg

Fattern har bestemt seg for å bytte ut sin 97 mod VW Caravelle i en litt mer alminnelig familiebil. Jeg har påtatt meg jobben i å undersøke litt mer rundt de forskjellige bilene vi har sett på og prøvekjørt.

 

Kravene er som følgende:

 

- Firehjulstrekk

- Diesel

- 5-seter, men 4 personer MÅ sitte godt

- Romslig plass

- Gjerne høy bakkeklaring

- Godt utstyrt (skinn, xenonlys, bra stereo ++)

 

Budsjett: Tja.. under 500.000.

 

Bilene vi har plottet oss ut er:

 

- Suzuki Grand Grand Vitara 129hk DDiS LTD (379.000)

- Honda CRV Diesel Executive MT (455.000)

- Mitsubishi Pajero 3,2DI-D Elegance 7-seter (569.000 for 2004 mod, 16.000km)

- VW Passat 140 hk TDI Highline 4motion stv. (420.000++)

 

Vi har prøvekjørt Suziki'n og var imponert over romsligheten. Comforten var derimot skuffende. Førsteintrykket var simpelt, og skinnsetene virket billige. Mye bil for pengene, men skuffende comfort.

 

Vi har prøvesittet CRV'en og synes den virket interessant, men i og med at de ikke har dieselversjonen til prøvekjøring utelukker vi denne.

 

Mitsubishi Pajero har MASSE plass og er velutstyrt. Vi synes alikevel interiøret er lite forseggjort. Sammenlignet med de andre bilene, synes vi 569k er mye for en Tysk-importert 2 år gammel bil (fra Wagen).

 

VW Passat var vi å prøvesittet i går og vi begge var positivt overasket. Størrelsen er fin, den er romslig for 4 personer, bagasjerommet er stort nok, og comforten er helt UTROLIG. Hadde aldri trodd en Passat var SÅ eksklusiv. Masse elektronikk og duppeditter. Med Dynaudio stereoanlegg på 600 watt tror jeg ikke lyden er til å klage på! For 6100 kr får man forhøyet understell med forsterket fjæring. Detta er bil for oss!

 

Nå hadde jeg håpet på litt respons fra dere... er den nye Passaten perfekt til til våre krav om bil? Hva synes dere? Noen andre biler som bør vurderes?

 

Takk for meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den nye Passat er visst en utrolig komfortabel bil, ja :)

Masse utstyr og slikt, og god komfort.

Vudert Audi A6 forresten?

Såvidt litt større enn Passat, og mye mer luksuriøs.

5740377[/snapback]

 

Ja vi satt i en sånn da vi var innom Møller i går. Synes de har blitt mer og mer like jeg... :hrm: TDI Quattro begynner på 631.000 (2,7 TDI q/tip ava), noe som er litt over budsjettet. Isåfall må det bli brukt, men da frister den nye Passaten :yes:

 

passat.JPG

Lenke til kommentar
Toyota Landcruiser er godt alternativ, fant et fint eksemplar

som skulle passe kriteriene, en 2002 modell rikitg nok men

det skulle vel ikke være noen hindring.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&tot=189&page=4

5740811[/snapback]

 

Det er uten tvil en bra bil, men tror vi egentlig ikke har behov for så stor bil. Om det ikke blir nybil, så blir det hvertfall 06 mod som har gått under 5000 km. Den Land Cruiseren så rett og slett snuskete innvendig.. men men..

 

7035326_343432_1_1_37l_4.jpg

 

1_204728640.jpg

 

Litt forskjell i comfort? :p

Lenke til kommentar
Den beige fargen innvendig virker karnsje noe grumsete i forhold til 2006 nivå, men smaken er som baken

5741033[/snapback]

Hva mener du med det? Fant bilde på Finn.no for å sammenligne med Land Cruiser'n. Tror ikke vi skal ha beige og treinteriør nei. Blir sort skinn med aludekor.

 

6835442_30653_1_1_42l_2.jpg

 

Hva med den nye Toyota Rav 4 da?

Den får du til 483.000 kr. for den råeste utgaven ny med Diesel.

5741033[/snapback]

Vi har prøvesittet den og den var skuffende. Baksetene var veldig trange og imponerte ikke i det hele tatt. Suzuki Grand Vitara er mye mer romslig og koster endel mindre og. Ingen av dem faller helt i smak.

 

Foreslår Volvo XC AWD, eller hva det heter.

5741033[/snapback]

Du tenker på Volvo XC 70/90 AWD. De er begge to langt dyrere enn 500.000, hvertfall med utstyrsnivået til Passaten jeg postet.

 

Leste DENNE TESTEN og det sies mye positvt om denne bilen. Vi skal prøvekjøre den på tirsdag.

 

Tror dere Dynaudio anlegget til 14.000 kr er verdt pengene? Det siste vi gidder er å stresse med å oppgradere anlegget selv eller hos en bilstereobutikk.

 

Utdrag fra volkswagen.no:

 

High end lyd

En førsteklasses lytteopplevelse venter deg om du velger å utruste din nye Passat stasjonsvogn med Dynaudio ti kanalers lydsystem. Systemet består av integrert CD veksler, fire kraftige basselementer, to mellomtonehøytalere og 4 diskanthøytaler. Med en utgangseffekt på 600 Watt gir dette en total lydopplevelse på høyde med det du kan oppleve i en konsertsal.

 

dynaudio.JPG

Lenke til kommentar

Volvo XC90 ja, blir nok litt dyr den tenker jeg.

XC70 hadde jo gått an da, men den er forholdsvis dyr når den er ny og har veldig begrenset med innvendig plass.

 

Edit: Meget pent musikkanlegg må jeg si :yes:

Skal ganske mye til for å få det til så pent ved ettermontering, nærmest umulig.

Endret av kremt
Lenke til kommentar
Den beige fargen innvendig virker karnsje noe grumsete i forhold til 2006 nivå, men smaken er som baken

5741033[/snapback]

 

Hva mener du med det? Fant bilde på Finn.no for å sammenligne med Land Cruiser'n. Tror ikke vi skal ha beige og treinteriør nei. Blir sort skinn med aludekor.

 

6835442_30653_1_1_42l_2.jpg

 

Du missforstod nok litt, det jeg sa er at den beige fargen i Landcruiseren som

var avbildet kan virke grumsete i forhold til 2006 nivå, det er ingen som på

noe vis kritiset smaken din.

Lenke til kommentar
Budsjett: Tja.. under 500.000.

 

Bilene vi har plottet oss ut er:

 

- Suzuki Grand Grand Vitara 129hk DDiS LTD (379.000)

- Honda CRV Diesel Executive MT (455.000)

- Mitsubishi Pajero 3,2DI-D Elegance 7-seter (569.000 for 2004 mod, 16.000km)

- VW Passat 140 hk TDI Highline 4motion stv. (420.000++)

 

Hadde ikke ville vurdert noen av disse, kanskje med unntak av Honda'en. Jeg ville heller gått for en Volvo V70 AWD, som f.eks denne.

 

Bra bil....veldig god å kjøre. Motoren drar greit også. Veldig bra på norsk vinterføre ihvertfall.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...