Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo saksøkt av ukrainsk mann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilen velta jo, eg har ikkje sett bil med kollisjonsputeutløysar i taket før, men det er vel berre Volvo som ikkje har dette? :roll:

 

Virka veldig suspekt at Volvo ikkje fekk lov til å undersøke saken og argumentere mot søksmålet. For alt me veit kan han ha kopla ut kollisjonsputene og latt sine såkalla "ekspertar" kopla dei inn igjen etter ulykka, eller rett og slett ignorert ein sånn detalj. Det står ikkje stort om korleis bilen velta, men ettersom Volvo uttaler at "kollisjonsputene ikke er laget for å løse ut i ulykker som det mannen opplevde." er det tragisk at han vant.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

som jeg sa en annen plass, greedy motherf*!! 320mill for lite.. fyren ser ut til og være 40 kanskje. han lever neppe noe særlig lengre enn 40 år til, dvs at han kan bruke 8 mill i året. det burde være nok for selv de grådigste av oss.. men neida.

 

han kommer nok til og sitte igjen med ingenting tilslutt.

 

edit: bare det at han velger å anke etter og ha fått tilbud om en slik ekstrem erstatning viser jo at dette ikke er en mann som er ute etter rettferdighet, men at det kun er grådighet og penger som driver han.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Hvilken myndighet har det ukrainske rettsvesenet til å pålegge Volvo å betale? Volvo har ingen avdeling i Ukraina, Sverige kommer neppe til å "utlevere" Volvo, eller tvinge dem til å betale. Skal Volvo måtte betale noe, må saken taes opp i en svensk domstol, som neppe kommer til å komme fram til samme resultat.

Lenke til kommentar

Airbager er ikke laget for å løse ut under velt.

Dette er fordi de er programert til å løse ut når det oppstår en viss retardasjon.

Det sittter flere sensorer rundt i bilen som føler retardasjon, og hvis det ikke oppstår nok retardasjon utløses ikke airbagene.

 

Ved en velt hvor det ikke oppstår en bråstopp utløses de derfor ikke.

 

Veltebøylene derimot (hvis det er cab) skal sprette opp både ved velt (dvs. når bilen heller mer enn et visst antall grader) og ved en krasj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...