DrErling Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Som topic sier så kommer det støy i høytalerne når jeg bruker musa eller tastaturet. Sinnsykt irriterende med "slepestøy" når man flytter på musa. Det kommer også støy når harddiskene jobber. Tom når jeg setter på en mp3/avi/mpeg blir det støy. hardware: MSi KT333 ultra2 raid Logitech dual optical Logitech internet keyboard Western Digital 1000BB 100GB på ene raidkontrolleren IBM 75GXP 30Gb på den andre raidkontrolleren. Bruker onboard lyd på MSi kortet, drivere installert: "AVANCE AC97 versjon 5.10.0.3910" OS: winxp sp1 4-in-1: 4.43 mus/tastatur er koblet på de to usb-portene som sitter fast i hovedkortet. På usb2.0 braketten er det tilkoblet et philips ToucamPro webcam. (den ene usb2.0 utgangen er ikke i bruk) I en brakett fra et asus kort jeg hadde tidligere (passer fint på hovedkortet) er det koblet en Canon scanner og en Canon printer. Alle disse tingene fungerer. Hva skal jeg gjøre? Er det feil drivere til onboard lyd? Lenke til kommentar
Mio Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Du har ikke et pci lydkort du kan prøve med da? Kan jo være verdt et forsøk,hvis det ikke spraker da,så vet du jo hva det kan skyldes. MiO Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 hmmm... nei, jeg aner ikke... Hva kan det være? Jeg har et Live! kort liggende, men planen var å ikke bruke det i denne maskinen. Lyden/støyen er ikke til å holde ut. /me skriver en mail til MSi nuh! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 DrErling Om det er den siste driveren som er kommet ut AVANCE AC97 versjon 5.10.0.3910. Du kunne prøvd med en eldre versjon, Bare for å finne ut om det er driveren som det er noe galt med. Vet ikke om det hjelper men du kan jo prøve. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Jeg har prøvd både den versjonen du antyder og den forrige. Det er like ille på begge versjonene. Kanskje glemte jeg å si en ting tidligere: systemet mitt er overklokket fra 133fsb til 150, så alt er vel egentlig overklokket. Jeg kan ikke forstå at dette skal ha noe å si, da alle de fire siste kortene jeg har hatt har taklet 150fsb uten å begynne å gnåle (BX440, kt133, kt133a og kt333) Akkurat nå slo jeg på en .mp3 og merker til min store forundring at støyen ikke er her nå! Vent litt... (teste litt) Fy ****! Jeg fant feilen! Det er fra dvd-spilleren. Jeg stilte ned volumet fra den og støyen forsvant. Når jeg stiller det opp igjen blir det støy! Har hatt alle andre linjer på full guffe uten støy, så da er det enten spiller, kabel eller kontakter regner jeg med! ahhh... fine! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå