Gå til innhold

Støy ved bruk av tast/mus på MSi KT333 ultra2

DrErling

Anbefalte innlegg

Som topic sier så kommer det støy i høytalerne når jeg bruker musa eller tastaturet. Sinnsykt irriterende med "slepestøy" når man flytter på musa. Det kommer også støy når harddiskene jobber. Tom når jeg setter på en mp3/avi/mpeg blir det støy.

hardware:

MSi KT333 ultra2 raid

Logitech dual optical

Logitech internet keyboard

Western Digital 1000BB 100GB på ene raidkontrolleren

IBM 75GXP 30Gb på den andre raidkontrolleren.

Bruker onboard lyd på MSi kortet, drivere installert: "AVANCE AC97 versjon 5.10.0.3910"

4-in-1: 4.43

mus/tastatur er koblet på de to usb-portene som sitter fast i hovedkortet. På usb2.0 braketten er det tilkoblet et philips ToucamPro webcam. (den ene usb2.0 utgangen er ikke i bruk)

I en brakett fra et asus kort jeg hadde tidligere (passer fint på hovedkortet) er det koblet en Canon scanner og en Canon printer. Alle disse tingene fungerer.

Hva skal jeg gjøre?

Er det feil drivere til onboard lyd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd både den versjonen du antyder og den forrige. Det er like ille på begge versjonene.

Kanskje glemte jeg å si en ting tidligere: systemet mitt er overklokket fra 133fsb til 150, så alt er vel egentlig overklokket.

Jeg kan ikke forstå at dette skal ha noe å si, da alle de fire siste kortene jeg har hatt har taklet 150fsb uten å begynne å gnåle (BX440, kt133, kt133a og kt333)

Akkurat nå slo jeg på en .mp3 og merker til min store forundring at støyen ikke er her nå! Vent litt... (teste litt)

Fy ****! Jeg fant feilen!

Det er fra dvd-spilleren. Jeg stilte ned volumet fra den og støyen forsvant. Når jeg stiller det opp igjen blir det støy! Har hatt alle andre linjer på full guffe uten støy, så da er det enten spiller, kabel eller kontakter regner jeg med!

ahhh... fine!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...