RamGuy Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) "What is the Gamers Choice?" Intel or AMD? Jeg har egentlig aldri satt meg helt inn i dette med prosessorer, men nå som jeg snart skal skaffe meg en ny PC, så er det litt fint meg generell viten om prosessorer også... Hva er egentlig den store forskjellen rent sånn generelt imellom Intel og AMD? Hva er svakheten og fordelene dem i mellom sånn generelt? Og sist meg ikke minst, hvem er best til Gaming og hvorfor? Singel eller multi core (enkel eller flere kjerner)? Hvem er best innen billigklassen (under 2000kr)? Hvem er best i mellomklassen (opptil 4000kr)? Det er her jeg ligger Hvem er best i den yppersteklassen (4000kr++)? Kom gjerne med mye teknisk info, gode begrunnelser og forkalringer, også gjerne noen tester... ------------------------------------------------------------------------------------------- Hvor viktig er en prosessor i dag egentlig? Mange sier at minne har tatt over, og at prosessoren ikke har så mye å si lengre, bare du har en til ca 2000kr. Endret 12. mars 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
staljin Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Jeg har bare ett svar til deg: DETTE Sikkert 500 NØYAKTIG samme tråder har vi hatt i dette forumet. staljin Endret 12. mars 2006 av staljin Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Kjøp AMD om du har DDR ram fra før. Intel bruker DDR2 så da må du kjøpe nye brikker om du velger det. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Hvor viktig er en prosessor i dag egentlig? Mange sier at minne har tatt over, og at prosessoren ikke har så mye å si lengre, bare du har en til ca 2000kr. 5740117[/snapback] Minne har nok ikke tatt over. Men grafikkortet tar seg av det meste i spill. Varierer litt fra spill til spill, noen er minnekrevende, andre 3D-krevende osv. Single-core er per i dag bedre enn Dual-Core, siden få spill har støtte for SMP, men det kommer. AMD er bedre enn Intel per i dag, pga kortere pipelines som spill og andre uforusigbare prosesser. CPU Charts, her kan du kose deg litt med å sammenligne Intel/AMD, billig/dyr, Single-core/dual-core osv. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Pc world hadde en test for noen dager siden. Velg rett prosessor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå