Gå til innhold

Tåpelig av creative spør du meg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-23 04:16, skrev Gabriel_X:

Quote:


Hvor dum går det ann å bli lage noe som man ikke får brukt? er det bare i dvd man får brukt det liksom?


Noe så tåpelig ass


 

Hvor dum går det an å kjøpe noe som man ikke får brukt...

 

5 til 7 kanalers høytalersystemer er jo laget for filmbruk (DVD), ikke for å spille musikk eller divx-filmer...

 

Det er sikkert en mulighet til å 'force' systemet til å bruke den midtre høyttaleren også, men det vil neppe låte 'riktig' når du f.eks. hører på musikk - samme som å kjøre musikk på alle 5 høyttalere via surroundforsterker - det funker men det låter crap i forhold til
2 høyttalere som musikk faktisk er lagd for.

 

Hehe, musikk ble ikke laget for høytalere. Det kom musikk før det var høytalere, så det du sier er på en måte litt galt :sad: ^^

 

tunefish: Det spørs hvilke høytalere du har kjøpt, hvilken type er det? Og hva slags lydkort har du?

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Dødreka på 2002-09-25 18:08 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Dødreka på 2002-09-25 18:08 ]

Lenke til kommentar

Quote:



Vil ha 5.1 og DYP BASS( veldig viktig). Ingen skurring i basskassen. Og god lyd.

Til rundt 1000 lappen. (1000-1400).



 

Finnes ikke! Men best mulig derimot.. Sitter her med stereo til 20k og skulle gjerne hatt enda bedre lyd! :smile: Hehe.. Men dette var egentlig bare for å kverrulere litt med den "gode lyden" din..

 

[ Denne Melding var redigert av: MaxCPU på 2002-09-25 18:33 ]

Lenke til kommentar

Forresten en ting til.

 

Subwooferen på creative 5300 skurrer når man skrur opp lyden litt. Som om den er ødelagt.

 

Jeg hadde engang soundsworks slim 500 høytalere fra creative også( kjøpt fra komplett). hadde samme problem?

 

Er det enda en tåpelig feil som creative ikke har oppdaget? (at det skurrer)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-25 18:30, skrev MaxCPU:

Quote:



Vil ha 5.1 og DYP BASS( veldig viktig). Ingen skurring i basskassen. Og god lyd.

Til rundt 1000 lappen. (1000-1400).



 

Finnes ikke! Men best mulig derimot.. Sitter her med stereo til 20k og skulle gjerne hatt enda bedre lyd! :smile: Hehe.. Men dette var egentlig bare for å kverrulere litt med den "gode lyden" din..

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: MaxCPU på 2002-09-25 18:33 ]</font>

Kjenner igjen det der. Har svidd av over 60k på surround anlegget nå og er er forsatt ikke helt fornøyd med lyden. Men det blir man vel aldri heller, sukk..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-25 18:30, skrev MaxCPU:

Quote:



Vil ha 5.1 og DYP BASS( veldig viktig). Ingen skurring i basskassen. Og god lyd.

Til rundt 1000 lappen. (1000-1400).



 

Finnes ikke! Men best mulig derimot.. Sitter her med stereo til 20k og skulle gjerne hatt enda bedre lyd! :smile: Hehe.. Men dette var egentlig bare for å kverrulere litt med den "gode lyden" din..

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: MaxCPU på 2002-09-25 18:33 ]</font>

 

Nå har folk litt forskjellig mening om hva som kvalifiserer som "god" lyd da... Ikke nødvendig for alle å simulere Oslo Spektrum inni stua si veitu! :wink:

Lenke til kommentar

Betyr surround at lyden kommer fra fire eller fler høyttalere, eller at det er mer enn to kanaler. (4-8 er vel det vanligste).

 

Har alltid ment at det går på antall kanaler og ikke antall høyttalere.

Eax = surrround

Ac3 = surround

DolbyDigital = surround

Dolby prologic = stereo på flere høyttalere.

 

Vennligst korriger meg vis jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-29 08:38, skrev eatshorts:

Betyr surround at lyden kommer fra fire eller fler høyttalere, eller at det er mer enn to kanaler. (4-8 er vel det vanligste).


Har alltid ment at det går på antall kanaler og ikke antall høyttalere.

Eax = surrround

Ac3 = surround

DolbyDigital = surround

Dolby prologic = stereo på flere høyttalere.


Vennligst korriger meg vis jeg tar feil.



-Eax

brukes i dataspill. Er en måte å få lyden til å virke mer naturlig. Tenkt deg et spill hvor omgivelsene skifter fra et en tunnel med mye ekko til friluft. Vanlige lydkort skiter brått fra ekko til ikke-ekko, eax sørger for en mer glidene overgang.

-Dolby Digital (tidligere kalt ac3)

Som du sier surround, med hvor hver høytaler har sin egen kanal. Som regel 6 kanaler (5.1)

-Dolby Pro Logic (dolby surround)

Surround med 4 kanaler: senter, front (stereo) og bak (mono). Kanalene er desuten mixet inn til et stereospor for bakoverkompatibilitet. Dette medfører dårligere kanalseparasjon enn Dolby Digital som igjen kan føre til at lyden kan "lekke" fra en høytaler til den andre.

Lenke til kommentar

Quote:


Bare for å presisere SVCD kan IKKE ha DD 5.1. Det den (svcd) kan ha er MPEG 5.1 lyd.


Det er noe annet. Det er kun et fåtall av dvdspillere og surround receivere som kan behandle MPEG 5.1 lyd korrekt (Phillips??)


Etter litt lesing fant jeg ut at jeg driver og legger ut falsk informasjon på verdensveven, og beklager dette. Leser du dette så finner du ut hvordan det egentlig er.

Lenke til kommentar

Sitter selv med hjemmekino til 600.000 og er ikke HEEELT fornøyd. Men over til temaet. Med dagens MP3 og spill trenger en ikke gå for langt for å få grei nok PC lyd. Jeg bruker 2 høyttalere da flere roter sammen lyden og det hele blir ei suppe uten like. Å koble PCn på hjemmeanlegget gjør at du kan få sjokk av hva som ligger i et spill, og på den andre siden avslører anlegget "feilene" nådeløst. Jeg har kun 2 høyttalere til PCn hvis en vil ha mest mulig "presisjon" og oppløsning. Vil man ha "mer" lyd kan man kjøpe systemer med fler kanaler.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-29 18:23, skrev *MIB*Viking:

Sitter selv med hjemmekino til 600.000 og er ikke HEEELT fornøyd. Men over til temaet. Med dagens MP3 og spill trenger en ikke gå for langt for å få grei nok PC lyd. Jeg bruker 2 høyttalere da flere roter sammen lyden og det hele blir ei suppe uten like. Å koble PCn på hjemmeanlegget gjør at du kan få sjokk av hva som ligger i et spill, og på den andre siden avslører anlegget "feilene" nådeløst. Jeg har kun 2 høyttalere til PCn hvis en vil ha mest mulig "presisjon" og oppløsning. Vil man ha "mer" lyd kan man kjøpe systemer med fler kanaler.


Hva slags (hjemme)kinoanlegg har du? Finnes jo kinoer med billigere anlegg...

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt det pc-høytaler-lydkort greiene jeg. Bruker dere 4.1. og 5.1 i spill?

Eller til musikk? Når jeg spiller bruker jeg headset, og jeg har en pioneer forsterker som jeg spiller musikk på, og når jeg skal se film, så skrur jeg på dd og slenger en dvd i dvdspilleren (ikke pc).

 

Hvorfor ha et dyrt lydkort med 4.1 og 5.1, og dyre små pc høytalere, når du heller kan kjøpe en forsterker, DVD spiller og vanlige høytalere til samme prisen. (nesten)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-29 19:23, skrev JohndoeMAKT:

Hvorfor ha et dyrt lydkort med 4.1 og 5.1, og dyre små pc høytalere, når du heller kan kjøpe en forsterker, DVD spiller og vanlige høytalere til samme prisen. (nesten)


Kanskje fordi et 4.1 lydkort koster 200 kr og et pchøytalersett koster rundt 1000 kr. En forsterker, dvd spiller og to høytalere koster fra 6000 og oppover.

Ellers er jeg helt enig da, bruker hjemmekinoanlegget som pc-høytalere og når jeg ser dvd putter jeg plata i dvd spilleren (som ikke står i en pc :smile: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...