Gå til innhold

Tåpelig av creative spør du meg


Anbefalte innlegg

Nylig kjøpt creative inspire 5300. også har jeg funnet ut at senter høytaleren ikke fungerer i winamp eller når man ser på divx filmer og stort sett når jeg hører på lyd.

 

Hvor dum går det ann å bli lage noe som man ikke får brukt? er det bare i dvd man får brukt det liksom?

 

Noe så tåpelig ass

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Hvor dum går det ann å bli lage noe som man ikke får brukt? er det bare i dvd man får brukt det liksom?


Noe så tåpelig ass


 

Hvor dum går det an å kjøpe noe som man ikke får brukt...

 

5 til 7 kanalers høytalersystemer er jo laget for filmbruk (DVD), ikke for å spille musikk eller divx-filmer...

 

Det er sikkert en mulighet til å 'force' systemet til å bruke den midtre høyttaleren også, men det vil neppe låte 'riktig' når du f.eks. hører på musikk - samme som å kjøre musikk på alle 5 høyttalere via surroundforsterker - det funker men det låter crap i forhold til 2 høyttalere som musikk faktisk er lagd for.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også inspire 5300 5.1, senter høytaleren fungerer bare på film og spill på min data. En ting til som var galt med mitt set var at center høytaler ledningen satt skikkelig dårlig i kontakten, slik at høytaleren ofte ikke fikk signal når jeg skrudde på settet. Derfor fikk jeg byttet det inn mot det Logitech Z-640 5.1 høytalere.

 

Logitech sine høytalere kom nettopp til Komplett og de koster utrolig nok en hundrings mindre enn Creative inspire 5300 5.1 . En kan også skru på Center høytaleren(slik at den høres i winamp ^^) og det er mange andre finesser som er plassert på center høytalerensom, matrix(skru på center høytaleren), volum på center høytaleren, fader, Power avpå, og det beste av alt hodetelefon utgang.

Logitech z-640 5.1 er ikke bare lurere og billigere enn Creative inspire 5300 5.1 , lyden er bedre også. Bassen er utrolig mye dypere :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 07:43, skrev XAntaresX:

det kommer etterhvert en haug utgivelser som er mixet i surround på musikkfronten også.


 

Har de ikke prøvd seg på dette opptil flere ganger før (musikk i mer en to kanaler), ble ikke noen stor suksess da, tror ikke det kommer til å bli det nå heller, dessuten er det sånn jeg ser det mye mindre grunn til å ha musikk i flere enn to kanaler, enn film.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...