navido82 Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Nylig kjøpt creative inspire 5300. også har jeg funnet ut at senter høytaleren ikke fungerer i winamp eller når man ser på divx filmer og stort sett når jeg hører på lyd. Hvor dum går det ann å bli lage noe som man ikke får brukt? er det bare i dvd man får brukt det liksom? Noe så tåpelig ass Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 01:43, skrev navido82:Nylig kjøpt creative inspire 5300. også har jeg funnet ut at senter høytaleren ikke fungerer i winamp eller når man ser på divx filmer og stort sett når jeg hører på lyd. Er du sikker på at den funker? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 navido82 Du må gå inn i cretive/programm så får du prøve deg frem, Det virker ikke så meg heller men så er ikke winamp et dolby digital dekoder program, Divx filmer er eg ikke sikker om støtter dolby digital. :razz: Og så tror eg ikke at det er creative sin feil at senter kanalen ikke virker i winamp?? Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Hvor dum går det ann å bli lage noe som man ikke får brukt? er det bare i dvd man får brukt det liksom? Noe så tåpelig ass Hvor dum går det an å kjøpe noe som man ikke får brukt... 5 til 7 kanalers høytalersystemer er jo laget for filmbruk (DVD), ikke for å spille musikk eller divx-filmer... Det er sikkert en mulighet til å 'force' systemet til å bruke den midtre høyttaleren også, men det vil neppe låte 'riktig' når du f.eks. hører på musikk - samme som å kjøre musikk på alle 5 høyttalere via surroundforsterker - det funker men det låter crap i forhold til 2 høyttalere som musikk faktisk er lagd for. Lenke til kommentar
XAntaresX Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 det kommer etterhvert en haug utgivelser som er mixet i surround på musikkfronten også. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 har Creative DTT-3500, og den har valg på forsterkaren for music/movie/5.1/stereo,for å få lyd på dei høytalarane du vil ha lyd på. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Jeg har Creative Inspire 5.1 5700, og jeg skrur på enten Dolby Pro Logic eller CSS Movie på forsterkeren. Og vips så har jeg surround i DivX filmer. CSS Music, vips! Musikk i surround! :razz: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Cappo skrev (2002-09-23 08:31):Jeg har Creative Inspire 5.1 5700, og jeg skrur på enten Dolby Pro Logic eller CSS Movie på forsterkeren. Og vips så har jeg surround i DivX filmer. CSS Music, vips! Musikk i surround! :razz: Du har ikke musikk i surround, Men du har musikk i alle høytalerne ja Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Duhh.. Vet da det.. Det var et bilde. :razz: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Cappo skrev (2002-09-23 13:55):Duhh.. Vet da det.. Det var et bilde. :razz: Duhh. den var fine. Bra du skjønte poenget mitt. Om du sier sånn kan jo noen tro at de har dolby digital i musikk og filmer som er rippet. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Det finnes. Men det er sjeldent. DivX med Surround er ikke noe problem. Lager det hele tiden selv. Riktignok AC3 5.1. Så om det er geniune surround kan nå diskuteres. :wink: Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 s-vcd og x-vcd kan ha DD 5.1 Lenke til kommentar
tittentei Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Bare for å presisere SVCD kan IKKE ha DD 5.1. Det den (svcd) kan ha er MPEG 5.1 lyd. Det er noe annet. Det er kun et fåtall av dvdspillere og surround receivere som kan behandle MPEG 5.1 lyd korrekt (Phillips??) [ Denne Melding var redigert av: tittentei på 2002-09-24 21:17 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 13:52, skrev Kjetil Lura:Du har ikke musikk i surround, Men du har musikk i alle høytalerne ja Dolby Pro Logic er surround det. Venstefront, senter, høyrefront og bak. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Anders Leipsland skrev (2002-09-24 22:00):Dolby Pro Logic er surround det. Venstefront, senter, høyrefront og bak. Jepp stemmer det anders, Men hva er poenget ditt. Om det er Dolby Pro Logic så får du ikke det i musikk filer som mp3. Er ikke musikken innspilt i dolby så for du ikke dolby. Lenke til kommentar
Dødreka Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Jeg kjøpte også inspire 5300 5.1, senter høytaleren fungerer bare på film og spill på min data. En ting til som var galt med mitt set var at center høytaler ledningen satt skikkelig dårlig i kontakten, slik at høytaleren ofte ikke fikk signal når jeg skrudde på settet. Derfor fikk jeg byttet det inn mot det Logitech Z-640 5.1 høytalere. Logitech sine høytalere kom nettopp til Komplett og de koster utrolig nok en hundrings mindre enn Creative inspire 5300 5.1 . En kan også skru på Center høytaleren(slik at den høres i winamp ^^) og det er mange andre finesser som er plassert på center høytalerensom, matrix(skru på center høytaleren), volum på center høytaleren, fader, Power avpå, og det beste av alt hodetelefon utgang. Logitech z-640 5.1 er ikke bare lurere og billigere enn Creative inspire 5300 5.1 , lyden er bedre også. Bassen er utrolig mye dypere Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Da skulle du hørt bassen i logitech Z-560 eller Z-680 som kommer snart, det er myye bedre! Lenke til kommentar
navido82 Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Hmm..jeg vurderer å bytte creative høytalerne ass. Kan dere gi meg forslag til hva jeg burde kjøpe? Vil ha 5.1 og DYP BASS( veldig viktig). Ingen skurring i basskassen. Og god lyd. Til rundt 1000 lappen. (1000-1400). Svar mottas med takk. PS: HJELP Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 07:43, skrev XAntaresX:det kommer etterhvert en haug utgivelser som er mixet i surround på musikkfronten også. Har de ikke prøvd seg på dette opptil flere ganger før (musikk i mer en to kanaler), ble ikke noen stor suksess da, tror ikke det kommer til å bli det nå heller, dessuten er det sånn jeg ser det mye mindre grunn til å ha musikk i flere enn to kanaler, enn film. AtW Lenke til kommentar
navido82 Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Jaja..nok om det..gi meg tips nå :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå