torstein_a Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Har et billig raidmax kabinett nå, men er nå gått lei av støyende vifter. Har viftekontroll, men ønsker ett nytt kabinett og nye vifer som må være mer støydempende. Mine kriterier og ønsker er: - *Støyreduserende kabinett - *Allikevel kult utseende - Farger: Helst sort eller alliminum - Ikke for mye nips (utradisjonelle utseender) - *God plass, oversiktlig (plass til minst 3 harddisker og 2 CDROM) - *Stille vifter, få og så gode som mulig (jet vifter?) - Plasst til vanlig hovedkort (Socket 775 atx??) - "Støy matter/pads" hvis ikke kabinettet er støydempet - *God lufting/kjøling - Helst hurtig tilkoblinger som USB lyd i kabinettet *Mer prioritert Pris ca 700-1250 Tipsene burde komme sammelagt fra en og samme nettside og helst en av dem jeg har konto på som er KOMPLETT.no , MPX.no eller MICROPLEX.no Men det gjør ikkeno hvis det er gode forslag fra andre leverandører... Hilsen Torstein Endret 12. mars 2006 av torsken Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 En kamerat av meg har dette, og er veldig fornøyd. Ganske praktisk dør som kan legges inntil sideveggen. Hadde ikke jeg hatt egen-bygget kasse hadde jeg nok hatt en sånn. Se forøvri test her på www.hardware.no Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Sjekk ut denne testen av støysvake 120mm vifter som nettopp var publisert på hardware.no http://www.hardware.no/tester/kjoling/aatt...mm-vifter/22935 Jeg vil anbefale deg til å først forsikte deg om at alle komponentene inni kabinettet ditt er så støysvake som overhodet mulig før du ser deg om etter et støydempende kabinett. Bytt kjøler på chipset/CPU/skjermkort, samt bytte ut kabinettviftene. Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Flere tips? Bumper siden... Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 BUMP............................ Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Har et billig raidmax kabinett nå, men er nå gått lei av støyende vifter. Har viftekontroll, men ønsker ett nytt kabinett og nye vifer som må være mer støydempende. Mine kriterier og ønsker er: - *Støyreduserende kabinett - *Allikevel kult utseende - Farger: Helst sort eller alliminum - Ikke for mye nips (utradisjonelle utseender) - *God plass, oversiktlig (plass til minst 3 harddisker og 2 CDROM) - *Stille vifter, få og så gode som mulig (jet vifter?) - Plasst til vanlig hovedkort (Socket 775 atx??) - "Støy matter/pads" hvis ikke kabinettet er støydempet - *God lufting/kjøling - Helst hurtig tilkoblinger som USB lyd i kabinettet *Mer prioritert Pris ca 700-1250 Tipsene burde komme sammelagt fra en og samme nettside og helst en av dem jeg har konto på som er KOMPLETT.no , MPX.no eller MICROPLEX.no Men det gjør ikkeno hvis det er gode forslag fra andre leverandører... Hilsen Torstein 5739610[/snapback] Vil foreslå et av lian li sine kabinett, spesielt et av 6070 kabinettene, f. eks dette: https://prisguiden.no/product.php?product_id=25355 Jeg skal hvertfall ha det kabinettet når jeg skal kjøpe ny pc om ikke så altfor lang tid. Det er bare utrolig stilrent, og det er montert støydempende matter der også. Og hvis du vil ha det enda renere kan du bestille deksler til cd/dvd rommen på microplex, som står i stil med kabinettet. Endret 14. mars 2006 av T_Trosten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå