Gå til innhold

Blemmer i munnen, råd?

Billy Bob

Anbefalte innlegg

Hadde kanskje vært en idè å beskrive blemmene litt mer. Er det feks en boble med noe ekkelt inni, eller er det som et rundt hvitt lite sår.

Selv pleier jeg ofte å svi av ganen her gang jeg spiser mors hjemmelagde pizza, klarker ikke å vente, også den tomatsausen med ost og greier oppå får ganen til å begynne å flasse etpar dager etterpå.

Men det er desidert verdt det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det høres veldig ut som du har fått munnherpes :hmm:

5741662[/snapback]

Munnherpes? Hvilke symptomer tilsier at det er det?

Er blemmene hvite?

jeg har noen ganger "hvite" blemmer, de forsvinner etter et par dager.. Det er utrolig sjelden jeg får dem..

5741744[/snapback]

Jupp, de er hvite, de går innover. Forsvinner som oftest etter et par dager.

Hadde kanskje vært en idè å beskrive blemmene litt mer. Er det feks en boble med noe ekkelt inni, eller er det som et rundt hvitt lite sår.

5741844[/snapback]

Jupp, rundt hvitt lite sår.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en gang en blemme i munnen. ca 5mm i diam. Gjorde ikke vondt, men forsvant aldri av seg selv heller. Og jeg kom ofte til å bite på den. Til slutt tok jeg en nål og stakk hull på den. Det kom noe helt blank veske ut. så ut som rent vann, men hadde en noe tykkere konsistens. Jeg klemte ut alt innholdet og resten grodde fint over et par dager, og har aldri hatt noe lignende siden. Hverke før eller etterpå.

Lenke til kommentar

5741662[/snapback]

5742481[/snapback]

Jeg skal ikke si at du har det, men du får ubehagelige vorter/blemmer på området rundt munnen, de forsvinner etter en stund, kommer så tilbake etter litt? Kan vikre som du har munnherpes. Gå til legen og sjekk dette.

Og for all del: IKKE kyss noen, drikk av samme flaske eller noe annet som gjør at noen kan komme i kontakt med blemmene dine, direkte eller udirekte!

Er det herpes, er det smittsomt!

Lenke til kommentar

Jeg har vært plaget med "blemmer" altså små hvite sår i munnen omtrent så lenge jeg har levd. Nå er det veldig lite av det, fordi jeg har gjort noe så enkelt som å bytte tannkrem... Tannkrem ala Colgate, Solidox etc. inneholder såpe, det reagerer munnen min på og da får jeg sår. Selv om jeg pusser morgen og kveld så får jeg masse sår. Jeg bytte så til en tannkrem som var såpefri (kjøpt på helsekost forretning) med aloe vera (faktisk :p) og nå er problemet nesten borte. Bare jeg er flink nok til å pusse en gang om dagen holder jeg det i sjakk. Pusser jeg ikke på et par dager får jeg sår igjen med en gang.

Lenke til kommentar

5741662[/snapback]

5742481[/snapback]

Jeg skal ikke si at du har det, men du får ubehagelige vorter/blemmer på området rundt munnen, de forsvinner etter en stund, kommer så tilbake etter litt? Kan vikre som du har munnherpes. Gå til legen og sjekk dette.

Og for all del: IKKE kyss noen, drikk av samme flaske eller noe annet som gjør at noen kan komme i kontakt med blemmene dine, direkte eller udirekte!

5742533[/snapback]

Får man munnherpes får man enten mange, mange hvite små sår rundt leppene, på utsiden og innsiden, eller så kan man få det bakover i ganen, og mot drøvelen. Har hatt det en gang, da fikk jeg det bakerst i munnen, på og rundt drøvelen. Kunne ikke spise mat på en uke :p

Lenke til kommentar

Et tips jeg har fått (men ikke testet) er å skylle med saltvann. Ta en teskje salt i et glass vann, bland godt og ha i munnen en liten stund. Det svir visst litt med det samme, men så føles det flott og fint etterpå.

Lenke til kommentar

5741662[/snapback]

5742481[/snapback]

5742533[/snapback]

Får man munnherpes får man enten mange, mange hvite små sår rundt leppene, på utsiden og innsiden, eller så kan man få det bakover i ganen, og mot drøvelen. Har hatt det en gang, da fikk jeg det bakerst i munnen, på og rundt drøvelen. Kunne ikke spise mat på en uke :p

5745328[/snapback]

Siden du har hatt munnherpes før, så vet du at du fortsatt har viruset fortsatt, og vil mest sannsynelig få de sårende opptil flere ganger til? Herpes er ikke noe man blir kvitt!

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å skylle med munnskyld før du skal legge deg, kjøpt på apoteket. Vil også tipse deg om å ikke småspise, fordi denne småspisematen vil legge seg i såret. Er det hvite små runde vonde sår det er snakk om, så vil de vokse helt til de begynner å krympe(gro igjen), og da er et om å gjøre å få de til å begynne gro igjen så fort som mulig.

Derfor; Dropp all småspising, puss tenna morgen og kveld(munnskyld) slik at munnen blir ren for mat, og på mellommåltider skylder du munnen. ... En annen ting som jeg fikk tips om et sted var å ta noe som heter longo vital, fåes på helsekostbutikk. For meg funker det.

Endret av Vu-caN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...