Billy Bob Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Fått en blemme i munnen, noen som har råd for hvordan en unngår dette og hva en kan gjøre når en først har fått det? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Fått en blemme i munnen, noen som har råd for hvordan en unngår dette og hva en kan gjøre når en først har fått det? 5739426[/snapback] Ikke putt maten i munnen dersom den er for varm Eller ikke spis sterke drops i store mengder Eller er det en annen type blemmer du tenker på?` Er det noe som er fint med sår i munnen , så er det at det er ett av stedene på kroppen sår gror raskest. (slimhinne = fast healing) Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Den med varm mat er grei, pleier å brenne meg på pizza, men da er det som oftest tungen som får svi. Tror ikke blemmene kommer av mat. Leste et sted at det skyldes dårlig tannhygiene, men hva mer kan en gjøre enn pusse morgen og kveld, pluss tyggis etter måltidene? Det svir!! Den siste visste jeg ikke, syns det kan gro litt raskere. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Den med varm mat er grei, pleier å brenne meg på pizza, men da er det som oftest tungen som får svi. Tror ikke blemmene kommer av mat. Leste et sted at det skyldes dårlig tannhygiene, men hva mer kan en gjøre enn pusse morgen og kveld, pluss tyggis etter måltidene? Det svir!! Den siste visste jeg ikke, syns det kan gro litt raskere. 5739459[/snapback] Bakteriedrepende munnvask-greier burde funke fint da Fås kjøpt på apotek Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Tror det har noe med virus å gjøre, men du kan jo alltids tygge over blemmene. Det gjør vondt som faen, men det er verdt det siden du slipper å komme borti dem hele tiden. Har bare hatt dette et par ganger, så jeg husker ikke helt åssen det var... Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Skulle på apoteket i dag faktisk, men sov til halv fire, så.. Får høre med dem på mandag. Høres dog ikke deilig ut, bakteriedrepende munnvask. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Vet ikke hvor lurt det er å putte sånn blemme-krem i kjeften. :o Fancy situasjon du har rota deg inn i. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Jeg er flink sånn. Det med å bite over de kommer ikke til å skje, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Fått en blemme i munnen, noen som har råd for hvordan en unngår dette og hva en kan gjøre når en først har fått det? 5739426[/snapback] Jeg får sånne heeele tiden, og jeg har de som oftest i mange uker før de blir borte. Likevel har jeg ikke funnet noen måte å blir kvitt dem på... Jeg får vaffal munnskåld (som jeg kaller dem) fordi jeg ofte tygger for fort og biter meg i leppa. Så å tygge forsiktig er en forhåndsregel du kan ta. Sterkt munnvann anbefales også (ikke ha noe i munnen etter du har brukt munnvann). Ikke spis sterk/sur mat som feks ketsjup. Ikke stikk tannbørsten borti munnskåldene når du børster tennene, for da er det sjanse for at du åpner dem og de blir større. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Det er jo vanlig munnvask Sånn sterk greie som du skal ha i munnen i x antall minutter mens du "skummer" Typen min bruker slik.. aner ikke hvorfor han gidder for jeg synes det er utrolig sterkt og fælt Men den han bruker heter Vademecum. På pakken står det følgende Noen dråper i et glass gir frisk pust og god smak. Uoppvlandet er den meget desinfiserende. Insektbitt, uren og sår hud vasker du bare med ren vademecum munnvann Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 -Ikke drikk rett fra koppen med _en gang_ når du har fylt i kakao på statoil Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Hellane, hvor flott dette forumet er. Har en tendens til å bite meg i munnen, så kanskje det. Kan høre etter Vademecum, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Det finnes sikkert munnvann som er bedre enn Vademecum. Brukte bare det som ett eksempel siden jeg kunne lese hva som sto på flaska Bare spør på Apoteket om det har noe som kan hjelpe Har dere ikke vakt-apotek der du bor da? Her i Stavanger er det ett apotek som er åpent til 23:00. Utrolig kjekt, fant det ikke ut før i forrige uke. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Ehm.. Vakt-apotek på Askøy? Dårlig med det. *Savne Stavanger* Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Det finnes sikkert munnvann som er bedre enn Vademecum. Brukte bare det som ett eksempel siden jeg kunne lese hva som sto på flaska 5739554[/snapback] Jeg har noe som heter Corsodyl (tror det staves sånn). Om det er bedre vet jeg ikke... Lenke til kommentar
haarod Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Jeg har også noe av det samme. Jeg ble anbefalt vademecum og hextril (?). Syns ikke det har hjulpet noe ennå da.. (Brukt det i 2 dager) Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 vet ikke hva det kommer av, hatt sånne selv...går over etterhvert. godt råd: ikke spis Ketchup Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Det høres veldig ut som du har fått munnherpes Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Er blemmene hvite? jeg har noen ganger "hvite" blemmer, de forsvinner etter et par dager.. Det er utrolig sjelden jeg får dem.. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Ikke gjør som Armstrong og spill trompet til den sprekker. Prøv å ikke tygge, så går den nok bort. Blemmer i munnen kommer vanligvis av at du har tygget litt på kjøttet i munnen og fått noe i det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå