Gå til innhold

TalkMore innfører minimumsbelastning


Anbefalte innlegg

Det som er farlig med småoeratører er at de gjør seg meget billig istarten for å kapre kunder, så ser de at det blir for stor kost, så må de senere gjøre noen stunt for å overleve...

39,- er kanskje ikke all verden for så mange, men for TalkMore så kan dette bli en del kroner dersom de kanskje har noen 1000 passive kunder...

5780844[/snapback]

 

 

Det er jo det som er mitt poeng. Om Talkmore har 2000 passivekunder så blir regnestykket følgende. 2000*25=50000 kroner i mindre kostnader per måned. Dette er sparte kostnader jeg håper kommer de Talkmore kundene som ringer mye tilgode (les meg :D )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:love: Hvorfor klager ingen på minimums avgiften til chess og tele2? Der fakturerer de 69 kr, uansett om du har brukt 67 kr i mnd.? Talkmore prøver å få bort passive brukere, som er riktig mener jeg. Dette gjøres nok for å rydde bort u-lønnsome kunder, og deretter kunne sette ned prisen. :thumbup:
Lenke til kommentar
:love:  Hvorfor klager ingen på minimums avgiften til chess og tele2? Der fakturerer de 69 kr, uansett om du har brukt 67 kr i mnd.? Talkmore prøver å få bort passive brukere, som er riktig mener jeg. Dette gjøres nok for å rydde bort u-lønnsome kunder, og deretter kunne sette ned prisen. :thumbup:

5782429[/snapback]

 

Chess, Tele2, Telenor og Netcom gjemmer ikke informasjonen sin om minstefakturering på sine respektive hjemmesider slik det ser ut til at Talkmore gjør.. derfor klager ingen på andre enn Talkmore sin måte å innføre minstefakturering!

Lenke til kommentar

Nå kom denne meldingen på siden dems:

 

Driftsmelding!

 

Grunnet en oppgradering på TalkMore

sine internettsider vil tjenesten være

 

stengt den 21.03.2006

 

fra 10:30 til ca. 12:00.

 

Vi beklager at tjenesten ikke vil være tilgjengelig i dette tidsrommet.

 

Vi gjør oppmerksom på at dette ikke har innvirkning på ditt mobilabonnement, som vil fungere som vanlig, uavhengig av denne oppgraderingen av våre internettsider.

 

Med vennlig hilsen

TalkMore AS

 

Kanskje de legger all info litt enklere frem også... ;)

Lenke til kommentar

Hei

Når det gjelder det Talkmore skal gjøre så er det nok at de varsler om det på sine nettsider.De andre operatørene har heller ikke gjort noe annet.Jeg spurte forbruker ombudet om de og de så ikke noe galt i det i og med at de varsler om det på sine nettsider

Endret av smoker2
Lenke til kommentar
De er nødt til å informere skriftlig direkte til hver kunde om en slik endring - å legge informasjonen ut på sine nettsider er ikke holdbart og tilogmed lovstridig.

 

Slikt er fy-fy.

 

De burde sende ut tekstmeldinger - det er lovlig og den beste måten å endre ting på. Ellers lukter det snik-innføring av avgifter.

5741711[/snapback]

 

 

Du tar feil. Jeg er 100% sikker på at de har regulert dette i avtalevilkårene. Når det er som her, ett internett basert abonnement så kan ma ikke regne med å få denne informasjonen skriftlig i posten. Da er man selv pliktig til å holde seg oppdatert om endringer.

 

Slik er det også med banken min. I dette tilfellet DnbNOR. Når man der samtykker å bruke nettbank, så får man ikke lenger informasjon pr. post. Alt kommer gjennom nettbanken. Man får heller ikke informasjon pr mail.

Tror du skal ha litt mer viten før du hevder ting er lovstridig.

Lenke til kommentar
De er nødt til å informere skriftlig direkte til hver kunde om en slik endring - å legge informasjonen ut på sine nettsider er ikke holdbart og tilogmed lovstridig.

 

Slikt er fy-fy.

 

De burde sende ut tekstmeldinger - det er lovlig og den beste måten å endre ting på. Ellers lukter det snik-innføring av avgifter.

5741711[/snapback]

 

 

Du tar feil. Jeg er 100% sikker på at de har regulert dette i avtalevilkårene. Når det er som her, ett internett basert abonnement så kan ma ikke regne med å få denne informasjonen skriftlig i posten. Da er man selv pliktig til å holde seg oppdatert om endringer.

 

Slik er det også med banken min. I dette tilfellet DnbNOR. Når man der samtykker å bruke nettbank, så får man ikke lenger informasjon pr. post. Alt kommer gjennom nettbanken. Man får heller ikke informasjon pr mail.

Tror du skal ha litt mer viten før du hevder ting er lovstridig.

5787123[/snapback]

Hei!

 

om du leser tråden så bryter talkmore sine egne avtalevilkår ved å ikke melde om dette til kunde - de sier at ved vesentlige endringer så skal kunde varsles, i sine egne vilkår.

 

Dette er en vesentlig endring - kunde er ikke varslet.

Lenke til kommentar
Altså.. jeg vil nå tro at dere som har TalkMore ringer for mer en 39kr i mnd...( ? ) eller?.. er dette så krise som dere vil ha det til?.. Det er jo bare å bruke mer enn 39kr mnd, som man kan få til på 15sek.

5788051[/snapback]

 

 

Mulig det går på 15 sek hos Telenor, men med de lave prisene Talkmore har tar det nok litt lenger tid enn 15 sek å bruke 39 kr. Hvis du ringer for pengene tar det 48 minutter og hvis du sender SMS må du sende 91 stk :D

Lenke til kommentar
De er nødt til å informere skriftlig direkte til hver kunde om en slik endring - å legge informasjonen ut på sine nettsider er ikke holdbart og tilogmed lovstridig.

 

Slikt er fy-fy.

 

De burde sende ut tekstmeldinger - det er lovlig og den beste måten å endre ting på. Ellers lukter det snik-innføring av avgifter.

5741711[/snapback]

 

 

Du tar feil. Jeg er 100% sikker på at de har regulert dette i avtalevilkårene. Når det er som her, ett internett basert abonnement så kan ma ikke regne med å få denne informasjonen skriftlig i posten. Da er man selv pliktig til å holde seg oppdatert om endringer.

 

Slik er det også med banken min. I dette tilfellet DnbNOR. Når man der samtykker å bruke nettbank, så får man ikke lenger informasjon pr. post. Alt kommer gjennom nettbanken. Man får heller ikke informasjon pr mail.

Tror du skal ha litt mer viten før du hevder ting er lovstridig.

5787123[/snapback]

Hei!

 

om du leser tråden så bryter talkmore sine egne avtalevilkår ved å ikke melde om dette til kunde - de sier at ved vesentlige endringer så skal kunde varsles, i sine egne vilkår.

 

Dette er en vesentlig endring - kunde er ikke varslet.

5787811[/snapback]

 

 

Spørsmålet vil vel være: HVA er en vesentlig endring, og HVEM kan definere dette.

I og med at du, Alastor, med en slik skråsikkerhet kan si at dette er en vesentlig endring, så vil jeg da også tro at du har tall på hvor mange kunder dette vil ramme og hvor stor prosentandel av den samlede kundemassen som vil tape på dette. Mener dette må kunne fremlegges av deg når du anklager Talkmore for brudd på avtalevilkår osv.

 

Synes også det er merkelig at du mener at dette er brudd på avtalevilkår når Forbrukerombudet synes Talkmore har sitt på det rene (jamfør post fra smoker2 lenger oppe)

Lenke til kommentar

jeg mener enkelt og greit at PRIS er det viktigste i en tjeneste som talkmore leverer - altså en telefonitjeneste.

 

Dermed kan man si at ALLE endringer i pris vil være vesentlige for kunde, og dermed skal talkmore, etter sine egne vilkår, varsle kunden om dette.

 

Beklager om jeg har vært uklar i forhold til om dette er den absolutte sannhet eller bare min mening da jeg ser jeg ikke har nevnt dette så bra.., alle mine innlegg i denne tråden bekreftes herved å være basert på mine tanker, ideer og tolkninger :). Så har vi det ute av verden.

Lenke til kommentar
jeg mener enkelt og greit at PRIS er det viktigste i en tjeneste som talkmore leverer - altså en telefonitjeneste.

5802401[/snapback]

Det mest avgjørende er jo egentlig det at Talkmore leverer et kontantabonnement, med 0kr i månedsavgift - med andre ord, de nærmest henvender seg mot småbrukere.

 

Ang. forbrukerrådet som sa det var greit å informere på nettsiden: Ble det presisert at det ikke står noe om dette på nettsiden før du logger inn i kundeområdet? Jeg vil påstå at det er en vesentlig forskjell, siden du aldri trenger å logge inn i kundeområdet. Nettsiden må du derimot besøke "jevnlig" for å fylle på.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
fant det endelig på sidene til talkmore:

 

https://www.talkmore.no/priser_norge.htm

 

 

Passiv bruk/hvilende abonnement 0,- 39,-

5803677[/snapback]

 

 

Hmm.

Det er jo ikke en mnd avgift vel. Jeg har forstått det slik at jeg bare må betale dette hvis jeg IKKE har bruk som overstiger avgiften. Dvs. 39 kr. Hvis jeg bruker kun kr 30 så vil de trekke 9 i avgift.

 

Skjønner jo at de må gjøre noe hvis de har masse passive brukere som ikke bruker nummeret sitt i det hele tatt. Det koster sikker penger for de å ha aktive nummer liggende. (og det koster vel også å få flere nye nummer når de går tomme?)

 

Jeg syntes det er helt greit. Det kan jo være for det jeg bruker tlf mer enn 39 i mnd da... Det kule nå er jo det som kom frem her nå, at vi som er Talkmore kunder kan ringe for kr 0,29 internt i Talkmore. Det er kult, for de fleste vennene mine er Talk-kunder :D

 

Jeg syntes Talk har gjort det bra jeg ved tanke på de gigantene de har som konkurrenter.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...