Gå til innhold

TalkMore innfører minimumsbelastning


Anbefalte innlegg

Jeg regner med at de velger definisjon ut i fra hvor mange kunder som vil tape på endringen. De har alltid oversikt over hvor mange kunder som bruker over et visst beløp i mnd. Hadde det vært 80% av kundemassen som brukte telefonen under 39 kr pr mnd hadde de nok definert dette som en stor endring. Hvis det bare var 15% ville det nok vært en liten endring.

Om disse 15% synes dette er rettferdig er vel en litt annen diskusjon.

 

Nå er vel TalkMore en operatør som hovedsakelig er internettbasert slik jeg forstår det. Man logger seg på internett for å få fylt på osv. Det vil vel da være en rimelig slutning at de fleste brukerne har tilgang til internett for å få fylt på, og da også vil finne denne informasjonen når de logger seg på internett.

Hvis man derimot har Telenor eller NetCom som har et fåtall slike internettbaserte abonnement vil det være urimelig å legge ut info kun på deres respektive hjemmesider og bør da melde endringer via fakturatekst, sms eller brev.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får reklame/informasjon fra min operatør i posten jeg også, men jeg velger selv hvorvidt jeg leser den eller kaster den rett i søpla.

Poenget mitt var at TalkMore utgir infoen i en kanal som deres kunder ska ha tilgang til. Hvorvidt du ikke velger å benytte deg av kanalen eller ikke kan vel ikke de bebreides for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

hva er 39 kroner liksom? jeg bruker en tusing i måneden på mobilen

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
hva er 39 kroner liksom? jeg bruker en tusing i måneden på mobilen

5747056[/snapback]

Men for de som bruker mellom 5 og 10 kr. så er det en relativ stor økning... ;)

5747064[/snapback]

 

vis du ikke bruker mer en det så :p men jeg tror de fleste bruker mer en det. men det er jo ikke en stor økning. 3 brus liksom på en måned og det er jo bare passe på at du bruker så mye i måneden

Lenke til kommentar
Jeg synes talkmore har vært tafatte lenge nå, de er ikke så attraktive på pris lenger, de har riktignok mange tjenester, men jeg skjønner godt hvorfor mange heller velger f.eks noextras og onecall...

5747324[/snapback]

Jeg er enig... en nedgang på 3-4 øre på sms og kanskje 10 øre på ringeprisene hadde gjort seg. Da hadde de vært tilbake der de var for en stund siden...

 

EDIT: Sendt dem en mail nå så får vi se hva de gjør med prisene...

Endret av datating
Lenke til kommentar
Nå er vel TalkMore en operatør som hovedsakelig er internettbasert slik jeg forstår det. Man logger seg på internett for å få fylt på osv. Det vil vel da være en rimelig slutning at de fleste brukerne har tilgang til internett for å få fylt på, og da også vil finne denne informasjonen når de logger seg på internett.

5744954[/snapback]

Nei, det er en vesentlig ting du ikke har fått med her: Denne informasjonen er ikke å finne på nettsiden. Den er å finne hvis du LOGGER INN i kundeområdet.

Du logger faktisk ikke inn i kundeområdet dersom du fyller på - det gjøres direkte fra forsiden uten noen innlogging.

 

Med andre ord, selv om personer oppsøker nettsiden for å fylle på vil de ikke få med seg denne informasjonen.

 

Og nå er jo situasjonen den at dette rammer småbrukere - med andre ord, de som mest sannsynlig besøker kundeområdet sjeldnest.

 

Jeg personlig har bare logget inn i kundeområdet til Talkmore et par ganger, selv om jeg har vært kunde der siden starten. Påfylling skjer som nevnt ikke i kundeområdet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Oppfordrer alle TalkMore kunder til å sende kundeservicen en klagemail - og true med å forlate TalkMore. Så får vi se hva dem gjør....

Det har jeg gjort.....

39,- er ikke mye - men det er prinsippet....

 

E-mailadresse: [email protected]

5747831[/snapback]

 

må bare legge til noe der :p tror ikke dem er så villige at de bryr seg om dem som bruker så lite i måneden uansett. når du bruker mindre en 40 kr i måneden så skal jeg vedde på at de taper penger på deg. kanskje det er målet. bli kvitt de passive kundene :)

Lenke til kommentar

Nå koster ikke de passive kundene dem noe så kvitt kunder vil dem ikke, uansett så er det en luremåte å skaffe inn mer penger på hver kunde. Er ikke slik som under internett boomen da antall kunder var det eneste som telte og at alle hadde potensiale til å bli en storkunde.

Lenke til kommentar
hvilket abb bør jeg skifte til da hvis jeg vil ha billigst mulig sms og ringing?

5750102[/snapback]

Tror jeg går for noextras.no. Grunnen er hovedsaklig at de har en etableringskostnad på spektakulære 0kr- ergo koster ingenting å bytte - til et abonnement som er billigere på alt. GPRS koster også 10kr/MB mot Talkmores 16kr/MB(?).

Lenke til kommentar
Tror jeg går for noextras.no. Grunnen er hovedsaklig at de har en etableringskostnad på spektakulære 0kr- ergo koster ingenting å bytte - til et abonnement som er billigere på alt. GPRS koster også 10kr/MB mot Talkmores 16kr/MB(?).

5750310[/snapback]

 

Noextras HAR innmeldingsavgift, men de kamuflerer den som avgift for aktivering av GPRS og MMS. Du betaler totalt ca 80 kroner for dette. I praksis har de altså innmeldingsavgift, da "alle" trenger å få aktivert GPRS og MMS.

 

One Call har innmelding men de tar ikke penger for aktivering av MMS og GPRS. I tillegg er GPRS-prisen til One Call kun 6 kr/MB (sist jeg sjekket).

 

-snubbel

Lenke til kommentar
hvilket abb bør jeg skifte til da hvis jeg vil ha billigst mulig sms og ringing?

5750102[/snapback]

Tror jeg går for noextras.no. Grunnen er hovedsaklig at de har en etableringskostnad på spektakulære 0kr- ergo koster ingenting å bytte - til et abonnement som er billigere på alt. GPRS koster også 10kr/MB mot Talkmores 16kr/MB(?).

5750310[/snapback]

15 kr/MB ;)

 

---

 

Fikk svar på mailen min til TalkMore i dag forresten også.

Spurte om de visste om en evt. prisreduksjon siden bl.a. noextras.no var 11 øre billigere pr. minutt og 3 øre på sms, men de svarte:

"Vi i supportavdelingen har ikke fått noe info om dette, men vi mener vi har konkurransedyktige priser".

 

Altså ikke noe skikkelig svar... spørs om det synker da....

Lenke til kommentar

Synes det virker helt logisk at Talkmore innfører min. debitering. Alle service providere betaler ca 25 kroner per mnd til Netcom/Telenor i mnd abm avgift. Tror Talkmore må få ned kostbasen sin for å kunne sette prisene sine ytterligere ned. 39 kroner vil gjøre at Talkmore ikke tjener eller taper for passive kunder. så nå venter i allefall jeg på en prisreduksjon....

Lenke til kommentar

Det som er farlig med småoeratører er at de gjør seg meget billig istarten for å kapre kunder, så ser de at det blir for stor kost, så må de senere gjøre noen stunt for å overleve...

39,- er kanskje ikke all verden for så mange, men for TalkMore så kan dette bli en del kroner dersom de kanskje har noen 1000 passive kunder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...