Goofey Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Bare som info til de som ikke har vært logget inn på sin konto.... TalkMore innfører nå noe de kaller minimumsinnbetaling på 39,- pr måned. Om man bruker mobilen for bare 20,- pr mnd - trekker de 19,- ekstra... Bruker man mobilen for 40,- pr mnd blir man ikke trukket noe ekstra, da beløpet overstiger de 39,-.... Ikke kjekt for småbrukere...... Men, jeg bruker mobilen mye i utlandet, og har forbruk godt over... så jeg blir værende.... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Dette var utrolig skuffende. De har ikke redusert prisen et øre på sikkert et år, og innfører nå en "månedsavgift". Men siden det ikke er direkte månedsavgift, kan de (som mange andre) fortsette med villedende markedsføring - kr 0 i månedsavgift. Denne "månedsavgiften" vil selvsagt heller ikke tas med i beregninger på f.eks. www.telepriser.no. Nå er det flere i familen som blir nødt å bytte abonnement, og jeg kommer antagelig til å gjøre det samme, da det finnes billigere alternativer. Har de forresten ikke tenkt å informere om dette per e-post/sms? Er jo ikke alle som bruker "mine sider"... Høres kanskje ekstremt gnitent ut å ikke ringe for mer enn 40kr måneden, men når abonnementene er såpass billig som disse kontantabonnementene er, får du brukt telefonen ganske mye for 40kr... Endret 12. mars 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Goofey Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Etter hva jeg skjønte, så er det godt nok om de informerer på sidene deres. Har ikke finlest avtalevirkårene - men det virket slik. Nå ringer jo "de fleste" for minst 20,- pr måned - unntatt hytte-alarm-abonnementer, så den ekstra belastningen blir ikke så veldig stor, men likevel.... Markedsføringen er tvilsom for 0,- i månedsavgift. Da de er billigst for bruk i utlandet beholder jeg som sagt mitt... men moderen kommer nok til å skifte.... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 De er nødt til å informere skriftlig direkte til hver kunde om en slik endring - å legge informasjonen ut på sine nettsider er ikke holdbart og tilogmed lovstridig. Slikt er fy-fy. De burde sende ut tekstmeldinger - det er lovlig og den beste måten å endre ting på. Ellers lukter det snik-innføring av avgifter. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Ellers lukter det snik-innføring av avgifter. 5741711[/snapback] Jupp, de sender stadig vekk tekstmeldinger og informerer om alt annet - nesten på grensen til spam. Men innføring av en slik var visst "ikke så viktig". Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 De er nødt til å informere skriftlig direkte til hver kunde om en slik endring - å legge informasjonen ut på sine nettsider er ikke holdbart og tilogmed lovstridig. Slikt er fy-fy. De burde sende ut tekstmeldinger - det er lovlig og den beste måten å endre ting på. Ellers lukter det snik-innføring av avgifter. 5741711[/snapback] Nå har jeg ikke lest abonnementsavtalen deres, men hvis det står at de kan endre vilkår og at dette vil bli offentliggjort på nettsidene, så må da dette holde? Er enig i at det er dårlig gjort og at de burde sende ut varsel på SMS, e-post eller vanlig post, men om det er lovstridig.... det kommer helt an på hvordan abonnementsavtalen er utformet. -snubbel Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Større endringer i avtalen inngått mellom tjenestetilbyder og kunde SKAL meldes skriftlig direkte til kunde. Det nytter ikke å bare legge ut en melding på siden - kunde skal underrettes direkte. Jeg husker dessverre ikke i farten hva som får meg til å være så sikker på dette her, men kanskje KVTL kan utdype litt..? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Må presisere at dette står ikke annonsert på nettsiden - du må faktisk LOGGE INN, før det står noe om det. Lenke til kommentar
Goofey Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Dette står i vilkårene: 7. Priser, endring i tjenestene og endring i abonnementsvilkårene. Pris på Tjenestene fremgår av TalkMore’s til enhver tid gjeldende prisliste. Prisene er tilgjengelig på www.TalkMore.no. TalkMore har rett til å gjennomføre nødvendige endringer i Tjenestene for å sikre tilfredsstillende drift og sikkerhet. Ved vesentlige endringer skal TalkMore informere Kunden med rimelig varsel. Ved vesentlige endringer til ugunst for Kunden, herunder også opphør av én eller flere Tjenester, skal Kunden få minst 30 dagers varsel før endringene gjennomføres for Kunden. Mindre justeringer i priser og vilkår kan foretas uten varsel, og Kunden blir informert via Mine Sider på www.TalkMore.no og via e-mail. Hva er mindre justeringer?? Tolkningsspørsmål... men jeg synes ikke innføring av minimumsbelastning er mindre justeringer. Ei heller har de informert via email.... Her står det ikke hvor lang tid i forveien - så de har enda tid å varsle før det trår i kraft.... Ved "ugunst for kunden" er det 30 dagers varsel.... men jeg er usikker når dette ble lagt ut på "mine sider". Står dog ikke noe om hvordan kunden da skal varsles.... Så... de har KANSKJE sitt på det tørre, selv om det er uprofessjonelt gjort. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Dette er en såpass stor justering at her må de følge sine egne vilkår med 30 dagers varsel! Makan... Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Dette er en såpass stor justering at her må de følge sine egne vilkår med 30 dagers varsel! Makan... 5743515[/snapback] Tja... jeg tror nok dette blir en vurderingssak, og TalkMore velgere å vurdere det dithen at dette ikke er en stor justering Ikke uventet. -snubbel Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 En endring i pris vil ALLTID være en vesentlig endring. Så dette her ser egentlig veldig sært ut... Lenke til kommentar
Goofey Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Ja, jeg synes også det er en vesentlig endring.... men det står ikke noe om hvordan kunden skal varsles - ved vesentlige endringer. Så, ved å skrive noen ord på nettsidene sine... så har de teoretisk sett varslet.... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Dette er en såpass stor justering at her må de følge sine egne vilkår med 30 dagers varsel! Makan... 5743515[/snapback] Tja... jeg tror nok dette blir en vurderingssak, og TalkMore velgere å vurdere det dithen at dette ikke er en stor justering Ikke uventet. -snubbel 5743529[/snapback] Når prisene stiger på visse ting og det ikke lite heller er det en stor endring uansett hva TalkMore tolker det som. Jeg har ikke fått noe info om dette utenom den lille saken som ligger på TalkMore sin side. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Mindre justeringer i priser og vilkår kan foretas uten varsel, og Kunden blir informert via Mine Sider på www.TalkMore.no og via e-mail.[/i] 5743501[/snapback] Selv om dette må sies å være en vesentlig endring til ugunst for kunden, har de jo fremdeles ikke gjort det de skriver de gjør ved mindre endringer: Kunden blir informert via Mine Sider på www.TalkMore.no og via e-mail. Dette er kun informert om på Mine Sider - ikke på talkmore.no eller e-post. Lenke til kommentar
Goofey Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Kall det en vesentlig endring - bruk dette "Ved vesentlige endringer til ugunst for Kunden, herunder også opphør av én eller flere Tjenester, skal Kunden få minst 30 dagers varsel før endringene gjennomføres for Kunden." - og så har de ryggen sin fri..... Står ikke hvordan kunden skal varsles..... (prøver ikke å frikjenne TalkMore) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Står ikke hvordan - men står at kunden skal varsles. Så hvis kunden er uvitende om endringen, er det Talkmores feil (de har ikke varslet godt nok). Endret 12. mars 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Kall det en vesentlig endring - bruk dette "Ved vesentlige endringer til ugunst for Kunden, herunder også opphør av én eller flere Tjenester, skal Kunden få minst 30 dagers varsel før endringene gjennomføres for Kunden." - og så har de ryggen sin fri..... Står ikke hvordan kunden skal varsles..... (prøver ikke å frikjenne TalkMore) 5743603[/snapback] Nei, det står ikke hvordan kunden skal varsles. Men når man skal bli varslet om noe så må jo da selskapet ta kontakt (her via brevpost, e-mail eller sms) ikke at kunden selv skal oppsøke informasjon ved å logge inn på siden. Lenke til kommentar
Goofey Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Ved endringer i strømprisene blir man ikke varslet personlig.... TalkMore er nok i en svært så grå gråsone her.... men tror de har sitt på det tørre. Dog burde de vise en bedre praksis og informere bedre... Kanskje er de redd for at flere forlater dem... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Trodde forresten at det var 3mnd varsel som var påkrevet men muligens jeg tar feil, uansett så er det helt kolelimonke å ikke informere kundene deres om at de kommer til å ta betalt for tjenester uansett bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå