Gå til innhold

Kjøpe minnekort hos Elkjøps nettbutikk

Anbefalte innlegg

Kjøpte og betalte 2 stk SANDISK SD ULTRA II 2048MB til kr 778 pr stk fra Elkjøps nettbutikk den 24 februar. Fikk først etter purring beskjed om at kortene ville bli sendt den 3 mars. Men, akk, ingen dukket opp ennå.

Denne uken har de ikke en gang giddet å svare på ta av mine purremailer om saken.

Har selvfølgelig i mellomtiden oppdaget at Komplett selger TwinMOS Secure Digital 2048MB, 150X Ultra-X til kr 690,- Riktignok med foreløpig dato 16.03, men dog en dato å forholde seg til.

Men, alternativene er jo å kjøpe dyrere kort hos Elkjøps utsalgssteder eller bestille dyrere kort som er på lager fra dem eller andre. Og det er vel derfor de opererer med slik useriøs praksis?

Tidligere i dag sendte de meg dog en mail ser de sier at kortene er ytterligere uspesifisert forsinket på dato fra deres leverandør. De nærmest anmoder meg om å avbestille!

Men de har vel leveringsplikt når varen allerede er kjøpt og betalt? Det framkom ingen steder på Elkjøps nettsider at varen ikke var på lager ved bestillingstidspunktet. På andre produkter derimot, så fremkommer både manglende lagerstatus og forventet når kommer inn på lager.

(Håper ikke MOD går i vater over at jeg lager egen post på denne? Rett forum nå da?)

Noen som har gode kommentarer eller innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du betalte med VISA har du ikke betalt noe enda, pengene er bare holdt av på kontoen din.

Uansett burde du avbestille og bruke prisguiden til å se på priser og hvem som har ting på lager, https://prisguiden.no/product.php?product_id=25046

5739138[/snapback]

Prisguiden ja! Den burde jeg kanskje klart brukt før jeg i det hele tatt bestilte minnekort. Men, jeg kom over dette på Elkjøps sider, og tenkte at det var et røverkjøp. Og nettsiden gav jo inntrykk av at produktet var på lager, klar til å sendes ut.

Men, Elkjøps oppdatering av lagerstatus o.l. er tydeligvis bare sporadisk og ustabil dessverre.

Dog var prisen så god at jeg egentlig synes det er for dumt å avbestille også. Når jeg har bestilt og betalt så plikter de vel å levere innen rimelig tid har jeg forstått loven korrekt?

Batterilader som ble bestilt på samme ordre kom uten problemer etter få dager. Det hele ble betalt med MasterCard. Og beløp ble reservert ja. Hvordan de konkret gjør det når ordren delvis er levert vet jeg faktisk ikke!? :hmm:

Men, jeg regner kanskje med at de fleste av butikkene i denne prisguiden får sine leveringer på omtrent samme tid. I så fall så vil jo reell leveringsdato være nærmere starten av april.... :(

Det er litt drøyt av Elkjøp da! Å annonsere et produkt i februar, som ikke er tilgjengelig for levering før i april!

Spørs om kanskje det burde vært gjort noen lovmessige trekk mote disse tvilsomme markedsføringsmetodene, som for så vidt ikke bare Elkjøp har. Der man kanskje burde plikte å opplyse når kunden kunne forventes å være i besittelse av produktet, samt erstatningsplikt dersom dette ikke ble oppfyllt? Men, det er vel ønsketenkning? :(

Takker for lynrask respons forresten! :)

Lenke til kommentar
(Håper ikke MOD går i vater over at jeg lager egen post på denne? Rett forum nå da?)

5739112[/snapback]

Jeg er i perfekt vinkel jeg :!:

Jeg svarte vel delvis på dette i den andre posten, men til "glede for nye lesere" (som man skriver i Donald, ihvertfall før), så kan jeg jo svare her også.

Jeg tror ikke du har noen god sak. Jeg er heller ikke helt fornøyd med El-kjøps annonsering av varer de har lite av på lager, men så lenge de ikke har leveringsgaranti så har de full rett til å tilby deg å avbestille varen. Klarer de ikke å levere produktet, så er det ikke så mye verken de eller du kan gjøre med det. Det kan være forsinkelser hos importør eller direkte fra produsent, og det er forhold El-kjøp ikke råder over. Vil derfor anbefale at du enten biter i det sure eplet og venter til varen blir tilgjengelig, eller avbestiller slik at du frigjør pengene og kan kjøpe et annet sted. Mulig du ikke finner det like billig, men da har du ihvertfall varen i løpet av rimelig tid (hvis ikke "alle" er utsolgt for tiden pga. leveringsproblemer da).

Min erfaring (jobber i fotobutikk og ser mange fortvilte kunder) er at du holder deg unna TwinMos ihvertfall. Størsteparten av de som har mistet bilder eller der kortet har krasjet, har enten no-name kort eller TwinMos. Vet det er mange fornøyde TwinMos kunder som blir sinte på meg når jeg skriver sånt, men faktum er at det er mange misfornøyde TwinMos kunder her også.

Lenke til kommentar

Nettbutikken har et eget separat lager og skal ikke fungere som et annonsevindu som tvinger kunder til butikk for å handle dyrere - det fører til misfornøyde kunder, som i det lange løp fører til tapte penger - noe som ikke akkurat er elkjøps politikk :).

Jeg vet ikke hvorfor et produkt så ut til å være på lager for så å ikke være det, det ser i det hele tatt rimelig rart ut. Oppdatering av produkter på lager eller ei skal gå i sanntid det.

Elkjøp har så vidt jeg vet ikke annonsert produktet? Eller er jeg helt på tur nå...? Å ha et produkt tilgjengelig på sin nettside er iallefall ikke annonsering etter min mening :).

Skjønner uansett at du er misfornøyd, og håper saken din løser seg.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Må bare komme med en sluttbemerkning!

Saken løste seg veldig greit!

Minnekortet kom seilende inn på postkontoret den 15. mars det! :)

Ting ordnet seg, og jeg ble meget fornøyd likevel. Kortet funker som en drøm og anbefales absolutt!

:thumbup::)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...