Jaffe Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Så lenge det er en x86-prosessor, går det greit. Både Intel og AMD bruker x86-arkitektur. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Aha...Tror jeg skjønner nå. Digg da. For se om jeg klarer å lære meg litt i sommerferien (de 3 ukene jeg har). Frankie Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Bra bok dette her,, men har noe problemer. Prøver det første kodeeksemplet, der en J skal skrives på skjermen. Kopierer koden fra boka inn i test.asm (og fikser de bugga "-tegnene), og kompilerer med "nasm test.asm -o test". Kjører etterpå programmet med "./test". Da får jeg bare "bash: ./test: cannot execute binary file" Kjører Linux... Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Har du endra interupptsa til linuxinteruppts? Lenke til kommentar
kommers Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 cp-nilsen: Som ze5400 foreslår kan interrupt-kallene dine være feil. I Linux har systemkall interrupt nummer 80h. Du finner en liten tutorial som illustrerer noen av forskjellene mellom ASM for Linux og DOS her: http://docs.cs.up.ac.za/programming/asm/de...quickstart.html Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg har ikke lest hele diskusjonen, men boken ser bra ut så langt. Jeg håper den blir mye lenger enn det jeg fant i det første innlegget. Assembler er noe alle bør kunne, siden det er svært nyttig og gir forståelse for hvordan pcen virker. (eller ikke virker) Mulig at dette har vært nevnt før, men emu8086 er bra. Jeg er søvnig nå. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Nedlastning link2 ser ikke ut til å fungere. Jeg vil se updaten. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Jeg har mista det dokumentet, dessverre, og jeg gidder ikke å starte forfra... Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hei, Jeg har nada peiling på hvordan en pc fungererer og syns denne boka var utrolig interesang. har lest ca 1/3 og har begynt å forstå hvordan en pc fungerer i enkle trekk. Det er digg å få forklart tinga på en enkel måte, uten bruk av for vanskelige utrykk. Litt sånn "assembly for dummies" opplegg Lenke til kommentar
voldern Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ingen som sitter på den nye oppdateringen av boken og kan laste den opp en plass? Er veldig interessert i å få tittet på den. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Støttes helt klart! Begynte på førsteutgaven, og den var genial. En forbedret versjon virker knall. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Fin bok. Super til å oppfriske gammel kunnskap. Putlet med det for mange år siden. Lagde mye nyttig med assembly. Skrivefeil: Side 30: ...16 farger, 80 rader og 25 til 50 kolonner... (skal sikkert bytte om rader og kolonner der tenker jeg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå