mhw357 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hei, jeg kjøpte en maskin i 2001, da med en 80GB Maxtor harddisk. Etter hvert ble denne skadet, så jeg kjøpte meg en ny Maxtor 160GB for ikke så alt for lenge siden. Denne ble også skadet, og jeg sendte inn på garanti og fikk en ny 250GB harddisk. Nå er denne også gåen! Riktignok har de andre diskene fått skadede sektorer, mens denne bare begynner å klikke i ny og ne men allikavel! Jeg er drittlei av å måtte bytte harddisk og reinstallere hele tiden! Så jeg lurer på; har jeg bare hatt maks uflaks eller er det noe galt? Hovedkortet er et ASUS P4S333 og strømforsyningen er en Enlight 300W. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Det er mulig at strømforsyningen sender feil spenning til harddiskene. Jeg ville uansett byttet den ut. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Som sagt, ujevn PSU spenning, eller dårlige IDE-kabler og ustabil kontrollerport på hovedkortet kan bidra til disk-død. Har selv mistet 2 disker på en PCI-kontroller. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Får prøve å bytte IDE-kabler og evt. strømforsyning da! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Viktig med kjøling også. Har fortsatt ikke fått en dø disk men så kjøler jeg som en helt og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå