Gå til innhold

Kjøp av psu, cpu, hk, vga, ram - fritt budsjett

Anbefalte innlegg

Ja, er ikke sikker om jeg skal dette, men hvis jeg skal kjøpe skal jeg ha følgende komponenter:

- Strømforsyning

- Prosessor

- Hovedkort

- Grafikkort

- Minne

Har ikke en fast sum å bruke på dette, men skal ha noe skikkelige saker!

Husker ikke merke på strømforsyningen jeg leste om for en stund siden, men den får man bl.a. kun tak i i england eller usa og skulle være det beste.

Jeg vil ha et grafikkort, men muligheten for sli eller crossfire (heter ikke ati sin type det?) er et pluss...

Minne skal være på minimum 2 gb og ha gode specs.

Noen som kan samle en pakke til meg?

Pcen brukes til alt fra videoredigering til skole.

Endret av datating
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Minne der er altfor dårlig. Det må være bedre... strømforsyningen kan godt ha noen ekstra watt.

Kanskje disse er greie?

Er det lurt å kjøpe DDR2 eller noe bedre?

5743605[/snapback]

TwinMOS-minnet holder så lenge du ikke overklokker.

DDR2 vil ikke gi noen merkmar ytelsesforskjell, og dessuten så støtter ikke AMD det ennå.

Lenke til kommentar
Minne der er altfor dårlig. Det må være bedre... strømforsyningen kan godt ha noen ekstra watt.

Kanskje disse er greie?

5743605[/snapback]

DDR2 vil ikke gi noen merkmar ytelsesforskjell, og dessuten så støtter ikke AMD det ennå.

5747742[/snapback]

Okey, men uansett vil jeg ha noen bedre brikker enn de fra TwinMOS når prisforskjellen ikke er mere enn 500 kr. er de brikkene jeg foreslo bra?

Lenke til kommentar

Kanskje disse er greie?

5743605[/snapback]

5747742[/snapback]

Okey, men uansett vil jeg ha noen bedre brikker enn de fra TwinMOS når prisforskjellen ikke er mere enn 500 kr. er de brikkene jeg foreslo bra?

5748675[/snapback]

Spesifikasjonsmessig ser de bra ut ja.
Lenke til kommentar
husk 20 amper på 12 volt

thermaltake har noen 680 som ikke leverer mer en 15 hvis jeg ikke tar helt feil. så vær obs når du skaffer psu

den hiper er 580(630)

regn ut komponenter for å see en skisse på strømforbruk, enkel å grei

http://www.extreme.outervision.com/

her kan en måle OC også

5752365[/snapback]

den der funka heller dårlig gitt.. mitt oppsett krever over 20000watt..

post-30713-1142350333_thumb.jpg

Lenke til kommentar

AMD FX 60

7900GTX

ASUS A8N SLI32

MIST 600W (denne har 80(!)A på 12V railene til sammen)

Corsair TWINX2048-4400PRO

Til sammen ville dette blitt ca 19k

Et mer realistisk oppsett:

Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB

AMD Athlon 64 X2 4400+

XFX GeForce 7900 GT 256 MB XXX Edition

MIST 600W

DFI nF4 Ultra-D

Ca 12k

Lenke til kommentar
AMD FX 60

7900GTX

ASUS A8N SLI32

MIST 600W (denne har 80(!)A på 12V railene til sammen)

Corsair TWINX2048-4400PRO

Til sammen ville dette blitt ca 19k

Et mer realistisk oppsett:

Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB

AMD Athlon 64 X2 4400+

XFX GeForce 7900 GT 256 MB XXX Edition

MIST 600W

DFI nF4 Ultra-D

Ca 12k

5752667[/snapback]

Ø.....? 80amps på 12volt railene... hmm.... det ville gitt P=UxI=80Ax12V=960watt bare på 12 volt.... Bra PSU det da

Måtte sjekke litt.... 80amps max over 4 rails ja, men kontinuerlig 44.2 amps på alle railene. Burde holde for di fleste en stund. Dårlig at man ikke får med kabler til en PSU som koster 995kr

Støtter ellers efikkan sitt forslag til pcsystem. Har selv TwinMos fungerer helt greit men som efikkan sier ingen overklokker minne

Endret av Cougst
Lenke til kommentar

Datating: Da regner jeg med at du faktisk har god erfaring med at TwinMos brikker faktisk er Dårlige? Skjønner ikke helt hva du har så i mot TwinMos. Har ikke TwinMos brikker heller heller. Har Cossair i ny-maskina, men jeg ser ikke på det å ha TwinMos brikker burde skape noe problemer.

Også var det, det med strømforsyning igjen. Hva i gud bedre skal du med Strømforsyning på over 600 watt på det systemet der? Maskina kommer garantert ikke til å bruke noe særlig mer enn 500 watt anyway. Jeg tror personlig at du klarer deg, med rundt 500 watt.

Lenke til kommentar
Jeg drar Pentium D 930, 7800Gt, 2gb ram (2 brikker), dvd brenner soundblaster lydkort og en ide harddisk med 300W PSU (:

5755019[/snapback]

90% av tiden vil det nok holde, men plutselig kan pcen bli ustabil. 7800GT trenger egentlig mer enn 300W i et system.
Lenke til kommentar
Datating: Da regner jeg med at du faktisk har god erfaring med at TwinMos brikker faktisk er Dårlige? Skjønner ikke helt hva du har så i mot TwinMos. Har ikke TwinMos brikker heller heller. Har Cossair i ny-maskina, men jeg ser ikke på det å ha TwinMos brikker burde skape noe problemer.

Også var det, det med strømforsyning igjen. Hva i gud bedre skal du med Strømforsyning på over 600 watt på det systemet der? Maskina kommer garantert ikke til å bruke noe særlig mer enn 500 watt anyway. Jeg tror personlig at du klarer deg, med rundt 500 watt.

5754855[/snapback]

Det er rett og slett at den ene brikken jeg har hatt fra dem har ikke vært 100% til å stole på... ikke det at alle kan ha "mandagsprodukter", men jeg føler meg mere sikker på skikkelig kvalitet som Corsair er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...