Arh Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Da jeg er forholdsvis nybegynner med mitt Nikon D70s, og forsåvidt speilrefleks generelt, lurer jeg på om noen har konkrete forslag til hvilken linse som kan passe til følgende behov: - De aller fleste bildene jeg skal ta med "nytt objektiv" er rene portrettbilder. - Linsa bør også tilfredsstille mest mulig allround fotografering. - Noe form for ekstrem zoom er ikke nødvendig. - Men, en en fordel om linsa fungerer bra på macro. Prismessig håper jeg det finnes ei slik linse i klassen 2000-3000 NOK. Har kitlinse 18-50mm. Arh Lenke til kommentar
Gandalfsfoto Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 En billig mulighed for dig er at købe Nikon 50 mm, f 1,8, som dels - portrætfoto - meget skarpttegnende, og som - makrofotografering, hvis du samtidig køber nogle mellemringe - 1000-1500 kr for 3 stk.s - der har været eks. på rigtig gode resultater med disse mellemringe. Alt i alt skulle dette ikke blive mere end ca. 2.500 kr. VH Steinar Lenke til kommentar