Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

feil med nettverk

Anbefalte innlegg

hei

som det vedlagte bildet under viser, så får jeg kontakt med den pcen jeg skal overføre filer til....men problemet er at jeg ikke kommer helt inn liksom...får ikke overført filer:(

noen som vet hvordan man fikser det?

mhm.bmp

Endret av Bjarten90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er den mappen du prøver å overføre til delt? Og har du "alle rettigheter" på den mappen ?  :hmm:

5738844[/snapback]

hmmm...mappen er delt ja....bruker mappen delte dokumenter

men vet ikke om jeg har "alle rettighetene"

hvordan får jeg de egentlig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Leste her om dagen at det hjalp og aktivere gjestekontoen på PC'n men husker ikke helt presist hva som ble "låst opp" når man gjorde dette.

Lenke til kommentar

Om du er på den maskinen du skal overføre til, finner den delte mappen og høyreklikker på den og velger Egenskaper og så Deling. Se under Nettverksdeling og Sikkerhet om det er krysset av i begge boksene, bå de "Del denne mappen" og "Tillat at nettverksbrukere endrer filene mine".

Lenke til kommentar
Om du er på den maskinen du skal overføre til, finner den delte mappen og høyreklikker på den og velger Egenskaper og så Deling. Se under Nettverksdeling og Sikkerhet om det er krysset av i begge boksene, bå de "Del denne mappen" og "Tillat at  nettverksbrukere endrer filene mine".

5743397[/snapback]

det er gjort ja..

Lenke til kommentar

Kjører begge maskinene XP Pro ? Test om det hjelper å ha samme brukerkonto på begge maskinene. Ordne det slik at du logger på med passord. Har vært bort at det kan bli problemer enkelte ganger om du bare logger på med brukernavn uten passord (det hjelper ikke med blankt passord - altså mellomrom). :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...