Gå til innhold

hva er oddsen for dekningsfeil på tre telefoner?

Anbefalte innlegg

Sitter med noen underlige problemer, som hverken forhandler eller operatør kan forklare.

Problemstilling 1

Telefon A sliter med både UMTS og GSM dekning her jeg bor (sentral Bærum). Jf. dekningskartet for UMTS er det nokså grønt her jeg bor, men selv i ren UMTS modus har jeg null dekning.

Telefonen mister tidvis dekning i GSM modus, og dekningen er minimal for telefonen i sentrale oslo, hønefoss og Oslo.

telefon B sliter kun med UMTS, og får sjelden eller aldri UMTS selv der Netcom har markante grønne områder.

Telefon A har forhandler byttet en gang, men den nye har samme problem. Telefon B har hatt samme problem en stund og forhandler er i en klagesak med meg der.

Noen som kan noe om nettet til netcom og som kan gi tips om metoder for å utelukke?

Foreløpig holder jeg fingeren på at telefon B sliter med umts, og at å bruke telefon A som referanse ikke er noe ide da den sliter uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti dette problemet før, der telenor var operatør. Sendte en feilmelding inn til teknisk avdeling, som til slutt fant ut at nummeret mitt ikke var oppdatert i 3g nettet. Dem kjørte en liten fix på det, og problemet var løst.

Vet ikke hvorvidt dette er reelt for ditt problem, men jeg valgte å svare på det lell.

/AK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...