Christian86 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Sitter med noen underlige problemer, som hverken forhandler eller operatør kan forklare. Problemstilling 1 Telefon A sliter med både UMTS og GSM dekning her jeg bor (sentral Bærum). Jf. dekningskartet for UMTS er det nokså grønt her jeg bor, men selv i ren UMTS modus har jeg null dekning. Telefonen mister tidvis dekning i GSM modus, og dekningen er minimal for telefonen i sentrale oslo, hønefoss og Oslo. telefon B sliter kun med UMTS, og får sjelden eller aldri UMTS selv der Netcom har markante grønne områder. Telefon A har forhandler byttet en gang, men den nye har samme problem. Telefon B har hatt samme problem en stund og forhandler er i en klagesak med meg der. Noen som kan noe om nettet til netcom og som kan gi tips om metoder for å utelukke? Foreløpig holder jeg fingeren på at telefon B sliter med umts, og at å bruke telefon A som referanse ikke er noe ide da den sliter uansett. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Bruker du et gammelt SIM eller USIM? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Bruker du et gammelt SIM eller USIM? 5742579[/snapback] samtlige er usim,og av nyere dato (2006) Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Hvilke telefoner er det snakk om? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Nokia N90 og Siemens SXG 75 Lenke til kommentar
AngryKid Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Har vært borti dette problemet før, der telenor var operatør. Sendte en feilmelding inn til teknisk avdeling, som til slutt fant ut at nummeret mitt ikke var oppdatert i 3g nettet. Dem kjørte en liten fix på det, og problemet var løst. Vet ikke hvorvidt dette er reelt for ditt problem, men jeg valgte å svare på det lell. /AK Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 de dekningskartene er kun veiledende og kan ha store lokale variasjoner i tettbebygd strøk pga av bygningsmasse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå