Espen Holm Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Må alle filer/foldere man vil dele med andre nettverksbrukere (har et hjemmenettverk) ligge på C drevet under Delte Dokumenter? Har lagt Mine Dokumenter på D og ønsker dele noe herfra med nettverket, men det virker som jeg da må kopiere over til Delte Dokumenter som er på C... Selv om jeg tilsynelatende for dikumenter på D haker av for "dele med andre nettverksbrukere" så er det ikke mulig å hente de opp fra de andre maskinene på nettverket. Det blir jo klønete å ha dokumenter 2 steder, ettersom jeg fortsatt ønsker å ha de som del av Mine Dokumenter på D. Eller...gjør jeg noe feil i mitt forsøk på å dele og lete opp delte dokumenter fra andre maskiner.... ? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Du skal kunne dele en hvilken som helst folder uansett hvilken drive eller folder den ligger i. Det skal ikke være nødvendig å bruke mappen Delte Dokumenter, like lite som at du absolutt må lagre bilder i Mine Bilder. Hvis du ikke får tilgang til delte mapper fra en annen maskine bør du sjekke at du ikke har på Windows brannmur eller en annen brannmur. Hvis du har det må du enten slå den helt av eller åpne for de aktuelle IP-adressene på LAN'et ditt. Prøv å pinge maskinen du vil koble deg til for å se om du får svar. Det er lurt å bruke samme brukernavn/passord på maskinene som skal koble seg opp mot hverander, eller i det minste opprette alle brukere på alle maskiner. Den enkelte bruker må ha samme passord på alle maskinene. Det blir ofte hevdet at alle maskinene må være i samme arbeidsgruppe (workgroup), men det er ikke tilfelle etter min erfaring, men det skader ikke. Endret 11. mars 2006 av Pengu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå