alkymist Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Når jeg surfer med IE blir bilder og grafikk uklare. Vanligvis bruker jeg opera og da er alt krystallklart, men innimellom er jeg tvunget til å bruke explorer (microsoft liker ikke at jeg bruker opera når jeg skal oppdatere office etc). Noen som vet hvordan jeg får "skarpe" nettsider med IE? Øystein Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hadde vært fint med et screenshot. Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Skal vi se om jeg får til dette her Har prøvd å legge ved screenshots av samme side (Dells åpningsside) "tatt" med explorer og opera. Øystein Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Se spesielt forskjellen på Dell logoen oppe til venstre... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Du har vel ikke på en eller annen zoomefunksjon? Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Tror ikke jeg har aktivert noen zoom funksjon nei. Men ser at jeg har samme problem i office programmer. Logoen for Office online er uskarp (oppe til høyre i screenshot). Det virker som om web-baserte ting blir uklare, mens resten er fint. Litt irriterende... Øystein Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Sp bytt til mozilla eller opera Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Han/hun bruker jo Opera allerede, men noen sider kan man jo dessverre bare åpne i IE (kan jo unngåes med diverse omveier). Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Det virker som om du har en eller annen zoomfunksjon aktivert; all grafikk er jo blant annet bittelitt større i IE, og slik skal det ikke være. La meg gjette - du har en Dell-maskin? De shipper en del av sine maskiner med DPI settings til 120dpi av en eller annen merkelig grunn - dette gir utslag i noen programmer som er godt linket mot innstillinger i systemet - disse re-rendrer da grafikken til 120dpi. Resultat: Uskarp grafikk. Sjekk om dette kan være tilfellet: Høyreklikk på desktopen, velg egenskaper (properties) -> Settings -> Advanced -> General og se om dpi er satt til 120 eller 96 (eller noe helt annet). Hvis den ikke står på 96 forstørres all grafikk i enkelte programmer med 25% og ting blir uskarpe. Endret 12. mars 2006 av Doogle Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Er en Dell ja, og DPI var satt til 125. Satte til 96, så nå er alt fryd og gammen, selv om ikoner etc ble litt mindre enn de har vært. Tusen takk Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå