Gå til innhold

uklare bilder i Internet explorer

Anbefalte innlegg

Når jeg surfer med IE blir bilder og grafikk uklare. Vanligvis bruker jeg opera og da er alt krystallklart, men innimellom er jeg tvunget til å bruke explorer (microsoft liker ikke at jeg bruker opera når jeg skal oppdatere office etc).

Noen som vet hvordan jeg får "skarpe" nettsider med IE?

Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke jeg har aktivert noen zoom funksjon nei. Men ser at jeg har samme problem i office programmer. Logoen for Office online er uskarp (oppe til høyre i screenshot).

post-40817-1142120399_thumb.jpg

Det virker som om web-baserte ting blir uklare, mens resten er fint. Litt irriterende...

Øystein

Lenke til kommentar

Det virker som om du har en eller annen zoomfunksjon aktivert; all grafikk er jo blant annet bittelitt større i IE, og slik skal det ikke være.

La meg gjette - du har en Dell-maskin?

De shipper en del av sine maskiner med DPI settings til 120dpi av en eller annen merkelig grunn - dette gir utslag i noen programmer som er godt linket mot innstillinger i systemet - disse re-rendrer da grafikken til 120dpi. Resultat: Uskarp grafikk.

Sjekk om dette kan være tilfellet: Høyreklikk på desktopen, velg egenskaper (properties) -> Settings -> Advanced -> General og se om dpi er satt til 120 eller 96 (eller noe helt annet).

Hvis den ikke står på 96 forstørres all grafikk i enkelte programmer med 25% og ting blir uskarpe.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...