Arne Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hei! Eg lagar gjestebok, og alle innlegga blir lagt i kvar sin div. Problemet er at alle div'ane "klistrar" seg inntill kvarandre, og eg kunne godt tenkt meg litt mellomrom. Korleis kan eg gjere dette? Lenke til kommentar
pakke Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 For eksempel... .div {margin-top:5px;} Hadde forøvrig vært lettere om du posta en link man kunne se problemet på. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Her er gjesteboka: admin.arneweb.com/gb.php Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 #guestbook{ margin: 10px 0px } Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Tusen takk, det virkar! Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 du burde bytte ut <div id="guestbook"> med <div class="guestbook"> (da må du skifte ut div#guestbook med div.guestbook i css filen din. dette er for at en id skal være unik, og dermed kan man ikke ha flere id="guestbook", men bare en. skifte til class, den finker like bra. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Eg har jo fleire id=gjestebok, og det virkar heit perfekt! Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Eg har jo fleire id=gjestebok, og det virkar heit perfekt! 5740084[/snapback] Ja, men for å følge (de uskrevne)? reglene for html bør du bruke class når det er et element som forekommer flere ganger på en side. Da blir det som sagt å bytte ut <div id="guestbook"> med <div class="guestbook">. og CSS blir seende slik ut: .guestbook{ margin: 10px 0px } EDIT: Vil forresten anbefale deg å legge til padding: 8px; også. Nå klistrer teksten seg ut i kantene på boksene og det er jo ikke noe pent. Endret 12. mars 2006 av -Teddy- Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Takk, no virkar alt i CSS-delen som det skal. (venter berre på svar om noko PHP greier.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå