G-E-T Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Har nettop kjøpt en ny trådløs router fra D-Link. Alt funker fint osv, untatt å åpne porter og dermed komme i active mode på DC++. Har lest guiden på portforward.com, men dette ville heller ikke funke. Det kommer ikke opp noen feilmeldinger eller lignende, men jeg får ingen søkeresultater når jeg krysser av på active mode. Dette funket fint da jeg var koblet med kabel rett til dsl modemet. Så... HJELP ! Kan ikke leve med passive mode ! TreeEeeegt. Lenke til kommentar
jegerenfisk Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 gå inn på 192.168.0.1 i nett leseren din og åpne porter der.. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Kunne vært greit å vite hvilken ISP du har og hvilken modell D-Link'en du har er. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Ta en titt på denne: http://www.portforward.com/english/routers...DI-524index.htm Mange programer som du blir guided igjennom. Ed1t: Du hadde lest den ja Endret 11. mars 2006 av Nordoelum Lenke til kommentar
G-E-T Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Som sagt har jeg gått nøye gjennom forklaringen på portforward, inkl å gå inn på gateway adressen osv. Modellen er DI-524. Glemte å nevne det, men det står i tittelen.. Glemte å si at jeg også har en maskin koblet til D-Link routeren med kabel. Har samme problemet på den. ISP er Mimer Takker for svar Endret 12. mars 2006 av G-E-T Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Etter det jeg kan se levere Mimer router med NAT og brannmur. Hvis du har koblet D-Link'en mellom denne og PCene (og du har benyttet WAN-porten på D-Linken) betyr de i så fall at du må forwarde og åpne portene både på Mimer-routeren og på D-Linken. Det bester er dog å ha bare en router. Jeg vet ikke om Mimer gir deg mulighet til å velge (slik som f.eks. Telenor) om du vil konfigurere routeren om til å fungere som "modem". Alternativt kan du koble D-Linken til Mimer-routeren via en LAN-port i stedet for WAN-porten på D-Linken. Da er brannmuren i D-Linken satt ut av funksjon. Pass på å sette IP-adresse på D-Linken i samme range som Mimer-routeren, slik at du kan konfiguere D-Linken uten å knote med IP-adresse (velg en adresse litt ut i rangen så du ikke får konflikt med PCene dine). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå