Gå til innhold

Samsung D600E Eller Nokia 6270? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en D600E selv og er veldig fornøyd med den.

Har ikke testa 6270 selv, men trur jeg ville valgt 6270 i dag.

Men er litt usikker på byggekvalitet og sånn på nokia'n. D600 (E) har veldig god byggekvalitet.

Nokia 6270 har det nye forbedrede Series 40 menysystemet som er veldig flott da.

Men er nok et vanskelig valg, men ville selv valgt Nokia 6270, men om Byggekvaliteten er dårlig, at det fort blir slark i den, ville jeg valgt D600E.

Har en liten følelse av at det kanskje fort blir slark på nokia sine klapp, og slidetelefoner.

EDIT: Nokia'n har FM Radio og, noe D600 ikke har :)

Endret av Pixi
Lenke til kommentar

6270 er alt i alt bedre enn Samsung D600E. Jeg har hatt begge.

Mitt utsagn forutsetter at begge telefonene fungerer uten problemer.

Det gjorde ikke 6270. Jeg fikk en med en slidermekanisme der displaydelen skrapet borti tastaturdelen, og den hadde bugs. Sendte den inn på service, og fikk tilbake en helt ny telefon. Denne hadde ikke bugs, men skrapingen var ennå verre, pluss en helt uakseptabel slark. Jeg fikk flere valg av selger, og valgte pengene tilbake. Men jeg sa det da, og har sagt det til ham senere, at 6270 er en kjempetelefon, selv om den føles som en murkloss.

D600E hadde ikke noen feil, og mekanikken er førsteklasses.

Litt mer sammenligning. Bruker kun Nokia og Samsung her:

Skjerm og menyer: Nokia

Tastatur: Uavgjort

Mekanikk: Samsung

Design og størrelse: Samsung

Kalender og telefonbok: Nokia

Hjelpeprogrammer: Nokia

Batteritider: Samsung

Java: Nokia

Wap: Nokia

PC-programvare og synk: Nokia

Filbehandling: Nokia

Dataoverføring: Nokia

SMS og MMS: Nokia

Kamera: Samsung

Internminne: Samsung

Minnekort: Uavgjort

Musikk (mp3-spiller og radio (kun Nokia)): Nokia

Lyd: Nokia

Dekning (radiofølsomhet): Nokia

Pris kontra funksjoner og medfølgende utstyr i esken: Nokia

Begge telefonene er meget bra uansett, selv om jeg har kåret Nokia som vinner. Det spørs helt hva man legger vekt på.

Har jeg glemt noe, eller er det noe som ønskes utdypet?

Jeg har forresten skrevet review av begge telefonene under Lesertester.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Takk for svarene. Jeg begynner å få følelsen for Nokia nå. Tror det blir den. Skal blir spennende å se om skyvemekanismen fungerer ordentlig eller om jeg blir plaget. Det er det som egentlig har vært det som har plaget meg litt. For menymessig så er Nokia bra, men jeg aner ikke hvordan den vil være etter 2 mnd materialmessig sammenlignet med Samungen. Ja ja.. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Takk for svarene. Jeg begynner å få følelsen for Nokia nå. Tror det blir den. Skal blir spennende å se om skyvemekanismen fungerer ordentlig eller om jeg blir plaget. Det er det som egentlig har vært det som har plaget meg litt. For menymessig så er Nokia bra, men jeg aner ikke hvordan den vil være etter 2 mnd materialmessig sammenlignet med Samungen. Ja ja.. Takk for svar!

5739389[/snapback]

Dersom Nokien klaprer, eller det er gnissing, som jeg omtalte i svaret mitt, vil dette sannsynligvis bare føre til irritasjon. Jeg tenkte også at dersom jeg skulle solgt telefonen videre, ville det være det første kjøper kommenterte og klaget på. Selv om det altså var en helt fabrikkny telefon. Som nevnt valgte jeg å få pengene igjen. Så var vi kvitts.

Men det er andre på forumet som har skrevet at jeg nok var meget uheldig med mine to 6270.

Jeg var ganske lite blid på Nokia som kunne sende ut telefoner med åpenbare mangler, men etter en stund gikk det over, og jeg har nå en 7370. :)

Lenke til kommentar

Jeg har D600i og er per dags dato meget fornøyd! Virker meget solid, og har ikke hatt noe problemer med den. og skjermen er et av de beste jeg har prøvd..eneste jeg har å utsette på den er sms-ordboken er ikke helt på topp. Men ellers er det en strålende telefon!

Lenke til kommentar
Jeg har D600i og er per dags dato meget fornøyd! Virker meget solid, og har ikke hatt noe problemer med den. og skjermen er et av de beste jeg har prøvd..eneste jeg har å utsette på den er sms-ordboken er ikke helt på topp. Men ellers er det en strålende telefon!

5740278[/snapback]

D600i ??

Finnes det noen D600 som har i på slutten da?

Du tenker vel på vanlig D600 eller D600E (med edge) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...