Mellet Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Jeg vil ha et enkelt java script som gjør dette: - Når jeg holder over en link, vil det komme opp en liten boks på siden som det står noe informasjon i. Noen som kan forklare hvordan jeg gjør dette med javascript ? Link [En DIV som kommer fra] <a href="#" id="1">Link</a> om HOVER id(tall) { <div id="sak">#$id - masse tull</div> } Noe lignende dette på denne siden. Når man holder musa over en av firkantene kommer det opp en boks nede i hjørnet. Endret 11. mars 2006 av Mellet Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Legg denne i headeren: <script type="text/javascript"> <!-- function stor() { avsnitt.style.fontSize="300%" avsnitt.style.color="yellow" avsnitt.style.background="black" avsnitt.style.fontFamily="Times" } function vanlig() { avsnitt.style.fontSize="110%" avsnitt.style.color="blue" avsnitt.style.background="#f3df56" avsnitt.style.fontFamily="arial" } //--> </script> Og denne der du vil ha det: <p id="avsnitt" onMouseOver="stor()" onMouseOut="vanlig()"> Før musepekeren over teksten å se hva som skjer. </p> Dette er for å forstørre skrift, men rediger det som du vil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå