Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm kort (?) problem

Anbefalte innlegg

pc'n min ville ikke starte, jeg formaterte den,og det funka fint, så instalerte driver cdene som fulgte med pcn. så Når jeg instalerte driver cd 1 etter jeg hadde formatert (der hvor blant annet Skjermkort driveren var), da fikk pcn samme problemet igjen, og det problemet gikk vekk igjen når jeg gjorde "gå tilbake til sist fungerende instillinger" elns, så jeg sendte den på reprasjon(3 års gratis service ftw) de hadde den for 2 uker, sier den funker greit nå.

jeg starter pcn og ingen drivere er instalert, jeg instalerer første driver cd 1 så instalerer jeg WoW(tror det funka fint det, åpna det i 5 sec, men logga ikke inn eller noe :s) så instalerte jeg driver cd 2, lasta ned alle wow patches osv og åpner wow, det fungere greit i 2 sekunder, skal til og logge på, så blir alt rødt og prikkete og forferdelig, og jeg må force reboote pcn. Prøver jeg og installere nyeste driver til skjermkortet står det "instalasjonsprgrammet for nvidia fant ingen drivere som er komptible med din gjeldened maskinvare. Instalasjonsprogrammet avsluttes" : | skjermkortet mitt er Nvidia Geforce xf Go5700, er på en Hewlet packard (laptop), med Win XP home edition.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som efikkan sier så er skjermkort for bærbare sære saker. Store aktøre som HP har så stor markedskraft at Nvidia og Ati lager skjermkort etter HP's ønske og spesifikasjoner. Til disse vil ikke hvilken som helst driver passe, men de originale driverene som du fikk med pc'en skal selvsagt virke. Går du på www.HP.com og søker på notebook modellen du har så finner du alle drivere til nettopp din pc.

Ellers kan du ringe HP kundeservice det koster kun lokaltakst, sitter mange smarte folk der :) Vanligvis har HP maskiner 1 års garanti og i værste fall må du ringe inn på såkaldt High Fee line som koster 0.39kr i minuttet :)

Lenke til kommentar
Som efikkan sier så er skjermkort for bærbare sære saker. Store aktøre som HP har så stor markedskraft at Nvidia og Ati lager skjermkort etter HP's ønske og spesifikasjoner. Til disse vil ikke hvilken som helst driver passe, men de originale driverene som du fikk med pc'en skal selvsagt virke. Går du på www.HP.com og søker på notebook modellen du har så finner du alle drivere til nettopp din pc.

Ellers kan du ringe HP kundeservice det koster kun lokaltakst, sitter mange smarte folk der :) Vanligvis har HP maskiner 1 års garanti og i værste fall må du ringe inn på såkaldt High Fee line som koster 0.39kr i minuttet :)

5738971[/snapback]

fant den rette driveren, instalerte den, og håpte da at WoW skulle fungere, åpnet det, men neeida der var den røde greien tilbake igjen. Så jeg skrudde av pcn, skulle skru på igjen, og da er det masse forskjellige grafiske glitches når den starter opp, diverse grønne/hvite striper som går over skjermen osv , og jeg kommer ikke lenger enn til loading screen uten sikkerhets modus : | får vel se om jeg ikke får ringen dem imorgen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...