Hagr Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Det beste er vel å kjøpe et s-939 basert HK. med an athlon xp 64 eller 64 x2 hvis du bare skal kjøre spill med DC støtte. idag ville jeg valgt en Athlon xp 3500+ og klokket den til 4000+ som er den kraftigste single core prosessoren du får til s-939HK. forskjellen på dette i forhold til å kjøpe en Intel P-M prosessor er hovedsaklig at en s939 prosessor går jevnere og ligger gjerne på lavere temp i full load. mens med et bra HK og bra kjøling lar en P-M prosessor seg klokke nesten ubegrenselig med riktig BIOS. Men som sagt, viser AMD seg generelt sterkere i tilnermet lik alle spillsituasjoner per dags dato. og det er S939 jeg ville ha valgt. Lenke til kommentar
Sonic^^ Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Det beste er vel å kjøpe et s-939 basert HK. med an athlon xp 64 eller 64 x2 hvis du bare skal kjøre spill med DC støtte. idag ville jeg valgt en Athlon xp 3500+ og klokket den til 4000+ som er den kraftigste single core prosessoren du får til s-939HK. forskjellen på dette i forhold til å kjøpe en Intel P-M prosessor er hovedsaklig at en s939 prosessor går jevnere og ligger gjerne på lavere temp i full load. mens med et bra HK og bra kjøling lar en P-M prosessor seg klokke nesten ubegrenselig med riktig BIOS. Men som sagt, viser AMD seg generelt sterkere i tilnermet lik alle spillsituasjoner per dags dato. og det er S939 jeg ville ha valgt. 5757769[/snapback] Men en 3500+ kan en ikke klokke opp til en 4000+, pga de har forskjellige kjerner, men 3700+ kan en det. Men uansett så har ikke cache mye å si. Men jeg har bestemt meg for å gå for en X2 3800+. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Det beste er vel å kjøpe et s-939 basert HK. med an athlon xp 64 eller 64 x2 hvis du bare skal kjøre spill med DC støtte. idag ville jeg valgt en Athlon xp 3500+ og klokket den til 4000+ som er den kraftigste single core prosessoren du får til s-939HK. forskjellen på dette i forhold til å kjøpe en Intel P-M prosessor er hovedsaklig at en s939 prosessor går jevnere og ligger gjerne på lavere temp i full load. mens med et bra HK og bra kjøling lar en P-M prosessor seg klokke nesten ubegrenselig med riktig BIOS. Men som sagt, viser AMD seg generelt sterkere i tilnermet lik alle spillsituasjoner per dags dato. og det er S939 jeg ville ha valgt. 5757769[/snapback] Hvorfor ikke heller kjøpe en 3700+ og klokke den langt over 4000+ hastighet? Hva mener du med at s939 går jevnere og ligger på lavere temp i full load? Begge går vel like "gjevnt" vil jeg tro. En p-m er også kaldere enn en s939, den har lavere TDP. En p-m yter bedre enn en s-939 på samme klokkehastighet, jeg trodde det var bekreftet en gang for alle. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Det beste er vel å kjøpe et s-939 basert HK. med an athlon xp 64 eller 64 x2 hvis du bare skal kjøre spill med DC støtte. idag ville jeg valgt en Athlon xp 3500+ og klokket den til 4000+ som er den kraftigste single core prosessoren du får til s-939HK. forskjellen på dette i forhold til å kjøpe en Intel P-M prosessor er hovedsaklig at en s939 prosessor går jevnere og ligger gjerne på lavere temp i full load. mens med et bra HK og bra kjøling lar en P-M prosessor seg klokke nesten ubegrenselig med riktig BIOS. Men som sagt, viser AMD seg generelt sterkere i tilnermet lik alle spillsituasjoner per dags dato. og det er S939 jeg ville ha valgt. 5757769[/snapback] Hvorfor ikke heller kjøpe en 3700+ og klokke den langt over 4000+ hastighet? Hva mener du med at s939 går jevnere og ligger på lavere temp i full load? Begge går vel like "gjevnt" vil jeg tro. En p-m er også kaldere enn en s939, den har lavere TDP. En p-m yter bedre enn en s-939 på samme klokkehastighet, jeg trodde det var bekreftet en gang for alle. 5758311[/snapback] Javell, men så har de også høyere frekvens en p-m, og mye, mye billigere. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Om de har høyere frekvens eller ikke kommer helt an på hvor god chippen er. Jeg tror det er vanskelig å finne en god måte å sammenligne hva som klokker høyest av A64 og p-m. Men jeg er helt enig med deg; A64 er langt billigere. Jeg ville ikke valgt p-m, for å si det slik. Lenke til kommentar
kimpet Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Godt spørsmål, hvis man ser på testen på denne siden. http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=pm780&page=1 Ser man en "lav klokket" Dothan på 2,72ghz som er en LAV klokk på prosessoren. Den slår jo ut alt det andre AMD i spill, det er spill jeg driver med på data og bryr meg ikke om det tar 20,5 eller 30 sec å decode en film eller åpne en bilde fil. Anyway skulle ønske noen kunne sette opp en "fair" compare mot f.eks PM770/780 @ 3Ghz som er en bra PM klokk. mot en Opteron 165/170 @ 2,8 / 2,8GHz Det skulle jeg gjerne vist, for jeg holder på å kjøpe inn en opteron rigg, men er dothan fortsatt kongen i spill blir jeg kankje hos intel. For fremtiden er klar, nyeste intel conroe eller hva den het eier jo *.* Lenke til kommentar
Sonic^^ Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Hadde det ikke vert for at S-479 hovedkort er så dyrt, hadde jeg satset på en Core Duo T2400. Endret 15. mars 2006 av Sonic^^ Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Ser vi på testen kimpet sendte oss, så så vi jo at en pentium M 2,26ghz var et bitte lite hakk foran 3700+ med 2,2ghz, mens igjen så slo amd 4000+ (2,4ghz) P-m. Resultatet stemte ganske godt overens på alle testene i spill egentlig. (unntatt BF2) Ta f.eks HL2, der får p-m 1,1 fps mer enn 3700+, mens AMD 4000+ får 5,8fps høyere, jeg kan ikke se at PM var noe bedre med samme klokkefrekvens. Jeg ville heller sagt at den er akkruat like god egentlig. Samme i DOOM3, der får P-M 4fps mer enn 3700+ mens 4000+ får 5fps mer enn der igjen. Men vi ser jo også helt klart også at cpuen sier såpass lite i spill at jeg ikke ville tenkt noe mye over det, om f.eks 3700+ eller pm 2,26ghz er best. (husk at dette var kjørt i 1024*768, som gjør at mye av arbeidet blir flyttet over på cpu) Og hvem kjører i 1024. Man kjører gjerne i f.eks 1280 med litt anti-allasing. Hvis man skal ha en rå maskin uansett. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Det er først når p-m bussen økes at de største forskjellene kommer fram. På en A64 vil ikke økningen gi like stort utslag. Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hvor er Hovedkortet og Ramen da? Jeg håper du har et likanes Hovedkortet og Ram til det systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå