linuxmakke Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hei. Har installert Suse, men trenger litt hjelp til å configurere 3d kort og skjermoppløsning etc. håper på rask svar Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 ingen som har noe svar? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg har OpenSuSE 10 på skolen, og der enabla jeg 3d acc og stilte oppløsning osv under installasjonen. Sjekk yast2, er helt sikkert noen valg der. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Mener du å innstalere driverne til grafikkortet ditt? isåfall må vi vite hva slags kort det er. Skjermoppløsningen kan du da endre ved å høyreklikke på skrivebordet og velge "Skrivebordsoppsett" (KDE) Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Har ATi, men i dette tilfelle bruker jeg Gnome. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Det finnes noe tilsvarende i GNOME også For grafikken må du laste ned driveren fra www.ati.com Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Du finner en HOWTO her: http://en.opensuse.org/ATI_Driver_HOWTO hvis du ikke skjønner noe av den tror jeg det går greit å bare starte fila og følge instruksen der Lenke til kommentar
SciBirg Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) I Suse er det et program som heter Sax2 som du bruker for å stille inn oppløsning etc på skjermen. Her: "try booting to failsafe,log in as normal user.then,su to root.once at the prompt,type sax2 & presss enter.you should be able to configure your graphics from there.once configured & you are back at the prompt,type reboot & press enter.you should now be able to log in with your new resolution" Endret 4. april 2006 av SciBirg Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Har du LCD skjerm? I så fall ha drivercden klar. Det finnes en funksjon i yast for å sette korrekt horisontal og vertikal oppfriskningsrate i tilllegg til korrekt skjermoppløsning. Disse spesifikasjonenene finner du i brukermanualen for skjermen. I mitt tilfelle (en Samsung SyncMaster 172v) måtte jeg manuelt legge inn : 31~81KHz, for horisontal og 56~75Hz vertikal i tilleg til 1280x1024@60Hz. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå