Mellet Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg har laget en tabell i databasen min som heter "registrerte". [ id - navn - etternavn - dato ] Jeg vil at den skal fylles med 200 "inputs" som er helt tomme, utenat input som skal være fra 1-200, hvordan gjør jeg dette fort ? Er det mulig å gjøre dette med PHP, eller er det en raskere måte å gjøre dette på inne i mySQL ? Lenke til kommentar
trondes Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg har laget en tabell i databasen min som heter "registrerte".[ id - navn - etternavn - dato ] Jeg vil at den skal fylles med 200 "inputs" som er helt tomme, utenat input som skal være fra 1-200, hvordan gjør jeg dette fort ? Er det mulig å gjøre dette med PHP, eller er det en raskere måte å gjøre dette på inne i mySQL ? 5737480[/snapback] Er ikke helt med her, hvorfor vil du gjør dette? du kan vel gjøre dette med å bruke en for loop, som kjører en INPUT i tabellen hver gang den kjører. for( $nr = 0; $nr != 200; $nr++) feks Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Fant en løsning, sikkert ikke den beste. $count = @mysql_query("SELECT * FROM `LANregist`"); $id = @mysql_num_rows($count); if ( $id <= 200) { @mysql_query ("INSERT INTO `LANregist` (`id`, `fornavn`) VALUES ('', '')"); echo '<meta http-equiv="refresh" content="1">'; } else { echo 'Ferdig'; } Vil ta 200 sekunder Endret 11. mars 2006 av Mellet Lenke til kommentar
NH Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 while( $id <= 200) { $count = @mysql_query("SELECT * FROM `LANregist`"); $id = @mysql_num_rows($count); @mysql_query ("INSERT INTO `LANregist` (`id`, `fornavn`) VALUES ('', '')"); } else { echo 'Ferdig'; } Lenke til kommentar
genstian Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 for($i = 0; $i <= 200; $i++) { mysql_query("INSERT INTO `registrerte` (`id`, `navn`, `etternavn`, `dato`) VALUES ('', '', '', '')"); } echo 'Ferdig!'; Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Fant en løsning, sikkert ikke den beste. $count = @mysql_query("SELECT * FROM `LANregist`"); $id = @mysql_num_rows($count); if ( $id <= 200) { @mysql_query ("INSERT INTO `LANregist` (`id`, `fornavn`) VALUES ('', '')"); echo '<meta http-equiv="refresh" content="1">'; } else { echo 'Ferdig'; } Vil ta 200 sekunder 5737579[/snapback] Jeg er også veldig nysgjerrig... Hvorfor vil du gjøre dette?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå