Mellet Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg har laget en tabell i databasen min som heter "registrerte". [ id - navn - etternavn - dato ] Jeg vil at den skal fylles med 200 "inputs" som er helt tomme, utenat input som skal være fra 1-200, hvordan gjør jeg dette fort ? Lenke til kommentar
roac Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg har laget en tabell i databasen min som heter "registrerte".[ id - navn - etternavn - dato ] Jeg vil at den skal fylles med 200 "inputs" som er helt tomme, utenat input som skal være fra 1-200, hvordan gjør jeg dette fort ? 5737439[/snapback] Det kommer an på databasemotor du bruker. For MSSQL vil følgende fungere dersom id er en identitykolonne: declare @i integer; set @i = 1; while @i <= 200 begin insert into registrerte values (null, null, null); set @i = @i+1; end; go Dersom kolonnen ikke er identity, vil følgende fungere: declare @i integer; set @i = 1; while @i <= 200 begin insert into registrerte values (@i, null, null, null); set @i = @i+1; end; go Det jeg dog sliter seriøst med, er å se noen som helst grunn til å sette inn en haug med "tomme" rader i tabellen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå