Sweet Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hei. Jeg har 2 stk WDC 60GB IDE 2MB 7200RPM disker i pc'n min. Den ene av disse har begynt og feile på smart tester fra western digital diagnostics. den sier at RAW Read error value has exceeded its normal threshold. Pluss at disken plutselig dør under windows bruk og ved lesing/skriving til disk. Denne disken holder på å dø sant? Og hvor lenge holder en disk vanligvis? skal de holde lenger enn 1,5 år eller dør de som oftest innen den tid? mvh Sweet Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 hadde en seagate som tok kvelden etter 1 år. så egentlig er det vel ingen fast levetid på disker. noen lever i årevis, andre ikke Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 da så :s har funnet ut at det kanskje ikke var den disken alikevel :S fordi jeg prøvde og installere på en annen disk, men den stoppet like fort... *feilsøke videre* Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Dersom to disker dør så fort, kan du mistenke en ujevn PSU eller dårlige IDE kabler. Det sliter jeg mye med. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 nja.... begge kjører da nå iaffal... faen jeg er så lei av datamaskiner akkurat nå.. begge formateres og s.m.a.r.t sjekkes nå. nå viser den ingen feil *mumle stygge ord* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå