Gå til innhold

En sniktitt på promovideon til Warhammer Online!

Anbefalte innlegg

[klipp] WoW's PvP er jo totalt mislykket [klipp]

5752805[/snapback]

LOL.. totalt mislykket?

5755359[/snapback]

Ja det er det. Totalt. Det er ikke noe som er artig ved å vente 2 på å komme inn i en Bg. Honor systemet er også helt bak mål. Det eneste som kreves av pvp i Wow er at du har tiden til å spille 24/7. Ingen med et objektivt syn kan si at pvp i Wow er genialt.

Jeg spiller selv Wow og er veldig fornøyd med pve aspektet. Men pvp'en er absolutt ikke noe å være stolt av. Pvp var artig før honor systemet og bg's ble lagt til. Men Blizzard har sagt at de vil jobbe med dette, så kanskje vi er heldige å får noe som virker en dag :thumbup:

Frosten:

Ja. Karakterene fikk litt høyere polycount. Men det var ikke mye. Basisen av grafikken ble ikke forandret, og det var bare den eksellente art direction, som forhindret at Wow så fullstendig utdatert ut ved release.

Det er helt klart at et mmo aldri kan se ut som Oblivion, Ut2007 osv. Pågrunn av at det kan være så mange spillere på skjermen samtidig, langstrakte landskaper og byer som skal kunne romme flere tusen spillere. Men jeg ble likevel skuffet av bildene. Jeg er helt sikker på at du kunne dobble polycounten og størrelsen på teksturene og fortsatt kjøre spillet helt glatt (Fortsatt med mange hundre spillere), med en anno 2006 maskin. Litt effekter som bump mapping og lignende hadde også gjort seg. Slike ting tar tid å lage, derfor frykter jeg at vi ikke vil se noen stor forskjell fra disse bildene og de vi ser ved retail.

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er helt sikker på at du kunne dobble polycounten og størrelsen på teksturene og fortsatt kjøre spillet helt glatt (Fortsatt med mange hundre spillere), med en anno 2006 maskin.

5756880[/snapback]

Det som er problemet med å designe et spill for å kunne kjøre på en 2006 maskin er at du mister veldig mange av dine potensielle kunder. Ny hardware er dyrt og mange er ikke intressert i å skaffe seg dette pga et spill. Derfor vil nok designerne legge seg på ganske lave maskinkrav for at flest mulig skal kunne få mest mulig ut av spillet. (En liten spekulasjon)

Lenke til kommentar
Jeg er helt sikker på at du kunne dobble polycounten og størrelsen på teksturene og fortsatt kjøre spillet helt glatt (Fortsatt med mange hundre spillere), med en anno 2006 maskin.

5756880[/snapback]

Det som er problemet med å designe et spill for å kunne kjøre på en 2006 maskin er at du mister veldig mange av dine potensielle kunder. Ny hardware er dyrt og mange er ikke intressert i å skaffe seg dette pga et spill. Derfor vil nok designerne legge seg på ganske lave maskinkrav for at flest mulig skal kunne få mest mulig ut av spillet. (En liten spekulasjon)

5757089[/snapback]

Ja, men når spillet vil bli sluppet i midten av 2007, eller senere. Så er en 2006 maskin ikke så mye å forlange. Husk at vi får Windows Vista og Direct X 10 i år. Mange vil nok oppgradere i forhold til disse 2 tingene.

Lenke til kommentar

Synes det ser supert ut, grafikken liker jeg, selv om jeg ikke hadde likt den hadde ikke det vært så galt heller. Bare tanken på et mmorpg in the old world gir meg frysninger, og det kommer til å bli så bra uansett hvordan det gjør spillet. Det hvertfall mine tanker om spillet, men det er jo fordi jeg elsker warhammer :D :D :D

Lenke til kommentar
WoW's PvP mener jeg (og mange andre) er totalt mislykket ja. Dersom man ikke kjenner til bedre, så virker det kanskje greit, men vet man bedre, så ser man fort at dette er noe Blizzard ikke hat fått til i WoW.

Ehm.. hva er det som er bedre?

[klipp]

Da WoW ble released, så hadde ikke Blizzard noe som helst plan for hvordan PvP om til å bli. De laget PvP og PvE servere og forskjellen var jo at man på en PvP server kunne stort sett bli angrepet eller angripe andre når som helst, hvor som helst. Dette kan man også i dag, men nå spiller det veldig liten rolle. [klipp]

Jepp.. akkurat denne formen synes jeg er merkelig selv.

Sannheten er at serverne til Blizzard ikke taklet at folk likte å komme sammen i store grupper og sloss. De hadde ikke forstilt seg at det skulle bli sånn og da de ble klar over det så bestemte de seg for å flytte PvPerne til egne instanced zones hvor de ikke ville påvirke serverens load.

Ser ikke helt problemet med dette egentlig. Gjør jo at man kan både kan PVP'e og PvE'e på samme server. Noe jeg selv likte.

Plutselig ble man satt i for å gjøre PvP, ofte i flere timer før man kunne delta. Sammen med BattleGroundsene kom også regler for hvert type "spill", nå var det altså ikke vanlig PvP, men enten kunne man spille capture the flag i en fantasy setting, eller så kunne man sammen med 40 andre ta over tårn og festninger som fienden sammen med masse masse NPCs forsvarte.

Ser heller ikke problemet her. Ideen er jo genial. Hvorvidt man greide å balansere 40mann isnt'en (Alterac VAlley) er en annen ting. Enig i at npc'ene var malplasserte dog.

Nå kom også PvP Honor systemet, et system som er så dårlig laget at det er en stor skam at det kom fra Blizzard. I dette systemet er det kun tid som avgjør om man gjør det bra eller dårlig.

Nå er du endelig inne på noe. Dette har du helt rett i.

Sammen med tid så var det også veldig vanlig at man jukset ved å avtale BattleGrounds slik at fienden ikke forsvarte noe slik at man vant på veldig kort tid, og så gjorde man det samme for dem etterpå.

Dette var mildt sagt et søkt argument. Jeg spilte selv på Thunderhorn. Hver gang Horde jukset ble dette påpekt på forumet. Dette fungerte som en selv-justis. Om det er teknisk mulig å gjennomføre det du sier er også tvilsomt. Er jo ikke som i CS at man kan velge sin motstander. Køen gjorde at man ble pent nødt til å møte de teamene som hadde ventet lengst.. enten dette var hard-core team, newbie team, pickup groups etc. Enkelte ganger skjedde det riktig nok at det beste elite teamet på horde stakk av når de møtte det beste teamet på alliance. Grunnen til dette var at horde køen var kortere og at de derfor kjapt ville møte et newbie team og derav få mer Honor. Hvis man bare vil spille mot et enkelt "korrupt" team, vil man ikke få nok Honor til å stige i gradene.

[klipp]

Ellers så kan man jo nevne at WoW ennå ikke har klart å diske opp med immunity timers mot CC, noe som burde vært gjort fra første stund. Samtidig, så er det så lite group play og taktikk

Vet ikke hva du legger i CC (mulig jeg har glemt den forkortelsen). Men taktikk var det på et medium nivå vil jeg si. Selv spilte jeg med et guild som til å begynne med var relativt lav på rank i forhold til det beste horde teamet. Takket være at vår første pvp-leader kom opp med en genial taktikk i Warsong Gulch, greide vi å matche warlord shamans, som forøvrig var overpowered, i WSG. Dette og taktikken vi brukte i Arathi Basin var hemmeligheten til suksess, selvom om ikke noe av dette var rocket science, føltes det absolutt som taktikk.

i WoW at det kun blir om å gjøre å ha flest folk og best items.

Det er jo latterlig når jeg med full epic gear kan leke med 2-3 vanlige folk selv om de kanskje spilte bedre enn meg. WoW PvP = all about gear!

Her kommer litt on-target kritikk igjen. Dette var/er? dessverre riktig. Likevel må det jo bare være slik dessverre. Blizzard og andre MMORPG-makere er anhengig å holde på kundene. Blizzard har valgt å belønne de som spiller mye med bra gear. Og hva er vitsen med bra gear hvis det ikke gir fordeler?

Jeg kan fortsette om det er noen som vil, men nå er vi veeeeldig langt off topic, og dersom dere fortsatt spiller WoW og stortrives med det, så vil vel dere kanskje ikke like postene mine så veldig mye ;)

5755598[/snapback]

Hehe.. Det høres kanskje etter min post ut som om jeg er en ukritisk WoW fan som sitter på hele tiden. Det finnes mange ting som gjør WoW tidvis kjedelig og usunne. Endel av disse tingene gjorde at jeg valgte å hoppe av til jul. Det sagt... BG og BWL var mine desidert største øyeblikk i det universet.

Å lage MMORPG består i enorme utfordringer og mange hensyn å ta. WoW taklet disse tingene 10 ganger bedre enn EQ. Man kan jo alltids håpe og tro at Warhammer løser disse tingene, men pr. nå er det ikke noe som tyder på det. Skal jo ikke bare være balansert og vanntett, men kul gameplay også.

Lenke til kommentar
Viss du ser på Pirates of the Burning Sea, ser du at grafikk kan endre seg mykje frå tidlege til seinare stadium :) Berre samanlikn desse bileta:

Før:

LINK

No

LINK

5759830[/snapback]

Det var et dårlig eksempel. Eneste som forandret seg på de 2 bildene er lyssettingen og vannet har fått shaders.

Edit:

Når jeg tenker meg om. Så ser det mer ut som bilde 1 er en test render fra 3d studio max (eller programmet de bruker), mens bilde nr 2 er fra selve spillet.

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Tror dette blir et knall spill, da mythic kan ta godsaker fra mange andre spill, som RvRsystemet fra Dark age of camelot, og det raske gameplayet fra wow. Samtidig kan de unngå feil de opplevde fra daoc.

Om man blander de to elementene har vi en vinner, spør du meg :)

Lenke til kommentar
Tror dette blir et knall spill, da mythic kan ta godsaker fra mange andre spill, som RvRsystemet fra Dark age of camelot, og det raske gameplayet fra wow. Samtidig kan de unngå feil de opplevde fra daoc.

Om man blander de to elementene har vi en vinner, spør du meg :)

5764410[/snapback]

Helt enig. Og de har nok lært en god del fra WoWs feil og mangler også, for ja, WoW er ikke perfekt selv om det er det beste MMORPGet på markedet nå ;)

Gleder meg noe voldsomt til WAR, veldig lenge igjen, men dette har jeg tro på!

Lenke til kommentar
Bilder & Informasjon

At karakterene i bildene ser ut som World of Warcraft er nok fordi Blizzard tok sine fra Warhammer en gang i tiden, men at enginen ser ut som World of Warcraft kom litt uventet.  :!:

Uansett så blir det nok bra ettersom det er Mythic som lager det...... bare de tar interface customization fra World of Warcraft, pacen og actionen fra World of Warcraft, Item generator fra Diablo 2 og Realm vs Realm/Player vs Player fra Dark Age of Camelot så.  :blush:

-TwiiK

5746987[/snapback]

Nei, jeg håper da virkelig de lager noe nytt, og ikke bare låner fra andre spill!

Lenke til kommentar

For dere som er pessimistiske etter å ha set Screenshots av Warhammer Online på dette stadiet kan det kanskje være oppfriskende å vite at dette var DAOC i BETA:

Clicky

Og dette er DAOC i dag:

Clicky

WoWs PvP er kraftig kritisert av DAOCspillere pga dens manglende karakterutvikling i PvP og manglende "motivasjon" for å angripe hverandre.

I DAOCs PvP får en gjennom RvR(Sidebasert PvP, PvP i DAOC er "Free for All") nye egenskaper, økt stats og hjelpemidler. RvR skjer også i 1 sone, som konsentrerer aktivitet i PvP og forhindrer spillere som ikke vil sloss til å holde seg i verdenen bak Grensemurene, der de er sikre.

RvR i DAOC har også "motivasjon" i form av Relics, hellige gjenstander som bidrar til mer skade og diverse andre for hele "Nasjonen" og underbygger bakgrunnshistorien om maktkampen mellom faksjonene.

Dette håper jeg vil bli en videreførelse i Warhammer Online ettersom DAOC har blitt noe utsultet etter en del bomskudd fra Mythic i fortiden med diverse expansions og klassebalanser.

DAOC har også en annen viktig ting, ikke en eneste klasse er lik, Det ser selvsagt en samling av typer spells osv men ikke en klasse er lik i den forstand at alle klasser har eget særpreg, noe som kanskje gir trøbbel for klassebalanse men som likevel gjør spillet, selv etter 4 år, med en del uerfarte klasser, selv for folk som ble med fra starten.

Gleder meg til Warhammer Online :)

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...