japsenpapsen Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hei, Jeg skal snart kjøpe meg bærbar, og er usikker på hvilken jeg skal velge. Det står mellom IBM x41, iBook, PowerBook eller MacBook. Jeg kommer til å farte mye rundt med maskinen, og vet av erfaring at jeg ofte er uforsiktig med utstyret mitt. Derfor vil jeg ha en maskin som er så solid som mulig og som tåler en støyt. Jeg har hørt at iBook egentlig er en mer solid maskin enn PowerBooken, fordi det lettere blir bulker i aluminium enn i plastikk osv. Er det noen erfarne mac-brukere som vet om dette stemmer? (det frister selvfølgelig å vente til Apples 30års-dag og se om det dukker opp en ny og fancy iBook-modell.. eller en MacBook 12-tommers..) Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg har hatt en Powerbook og jeg vil si at den har en meget god byggekvalitet. Min kjæreste har en ibook og jeg synes den knirker og knaker litt for mye når man tar i den. Etter min mening er Powerbooken mer hardfør. Når det kommer til konkrete anbefalinger til hvilken laptop du bør velge, er det opp til deg og hvor mye penger du vil bruke. Vil med en gang si at ibooken er ikke noe kraftsak. Hvis jeg hadde vært deg ville jeg gått for en Macbook, siden den er mer framtidsrettet enn PPC maskinene. Har en Macbook i bestilling og angrer ikke et sekund på at jeg bestilt. Var på Eplehuset her om dagen og fikk et VELDIG GODT inntrykk av maskina. Skjermen er noe av det mest fantastiske jeg noen gang har sett på en laptop og den er veeeeldig kjapp. Lykke til med valget ditt Lenke til kommentar
japsenpapsen Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Takk for svar Det er ikke SÅ viktig for meg med masse krefter, kommer mest til å bruke maskinen til skriving og surfing. Men det er ikke tvil om at PowerBooken og MacBooken ser kulere ut... Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Takk for svar Det er ikke SÅ viktig for meg med masse krefter, kommer mest til å bruke maskinen til skriving og surfing. Men det er ikke tvil om at PowerBooken og MacBooken ser kulere ut... 5736748[/snapback] Hvis du skal ha deg ei maskin til enkelt hjemmebruk er ibooken evig nok, men jeg ville alikevel ventet til Apple oppdaterer ibookserien sin med intel prosessorer. Går rykter om at det kommer to modeller; en med core solo og èn med duo. Det er mest sannsynlig at de får 13" skjerm med høyere oppløsning enn dagens ibooker(XGA) Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Jeg tror ikke vi skal bli for overasket om iBooken kommer i samme materiale som Powerbook/MacBook PRO den 1 April, kanskje under navnet MacBook. (Merk uten PRO) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Jeg kan bekrefte at en iBook knirker mye mer enn en Powerbook, i hvert fall over tid. Min kjærestes og min stemors iBook er klart knirkete bare man legger hånda fast ned under tastaturet. Min fars og min søsters PowerBook har riktignok fått noen skrammer her og der, men da pga. klart hardfør bruk. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Jeg tror ikke vi skal bli for overasket om iBooken kommer i samme materiale som Powerbook/MacBook PRO den 1 April, kanskje under navnet MacBook. (Merk uten PRO) 5744059[/snapback] Det finnes veldig mange som venter på denne, muligens 13" widescreen Macen. Inkl. undertegnede. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Jeg tror ikke vi skal bli for overasket om iBooken kommer i samme materiale som Powerbook/MacBook PRO den 1 April, kanskje under navnet MacBook. (Merk uten PRO) 5744059[/snapback] Det finnes veldig mange som venter på denne, muligens 13" widescreen Macen. Inkl. undertegnede. 5744116[/snapback] Rimelig sannsynlig 12" og 14" smelter til en 13" ja. Jeg venter også i spenning på en slik maskin, om prisen holder seg. Fordømt være apple og deres hemmelighetsfulle planer. Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Hei, Jeg skal snart kjøpe meg bærbar, og er usikker på hvilken jeg skal velge. Det står mellom IBM x41, iBook, PowerBook eller MacBook. 5736636[/snapback] Dette er litt offtopic men jeg må stille deg et spm: Har du eid en Mac før? Lenke til kommentar
japsenpapsen Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Nix, har ikke eid, men derimot brukt og lånt en del. Noe av det som tiltaler meg mest med mac er at det er så lite krøll. Er møkk lei PCer som slår seg vrange annenhver uke... Har dog inntrykk av at IBM ikke er så verst (men virusfaren er der jo lell). Lenke til kommentar
japsenpapsen Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Rimelig sannsynlig 12" og 14" smelter til en 13" ja. Jeg venter også i spenning på en slik maskin, om prisen holder seg. Fordømt være apple og deres hemmelighetsfulle planer. 5744161[/snapback] Den blir nok hvertfall dyrere enn dagens 12-tommers ibook. Men det blir det kanskje verdt! Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Rimelig sannsynlig 12" og 14" smelter til en 13" ja. Jeg venter også i spenning på en slik maskin, om prisen holder seg. Fordømt være apple og deres hemmelighetsfulle planer. 5744161[/snapback] Den blir nok hvertfall dyrere enn dagens 12-tommers ibook. Men det blir det kanskje verdt! 5746414[/snapback] Jeg vil ikke tro prisen bli så aldeles mye mer. Ta en titt på nye Mac Mini. Steg bare med noen hundrelapper. Apple bruker å være flinke til å holde på prisene. Dessuten er det en stundentmaskin, og det er grenser på hvor mye en student har av penger. Jeg tar noen tall fra luften og gjetter at en evt. ny iBook vil starte på 12 000,- Er jeg for optimistisk? Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Tipper de vil ha to utgaver: en med core solo til under 10 000 og en core duo som er en del dyrere. Noe ala som er på mac mini Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 http://www.appleinsider.com/article.php?id=1587 Ser ut som at det er noe på gang i Cupertino. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå