Gå til innhold

Drømme PC - Quake3 i 10240x3072

Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heftig det der! Og for et spill da mann :love:

Men, hvorfor ikke bare bruke en hd projektor?

Du kan få større bilde, bedre bilde, du slipper disse kantene fra skjermene, enklere å plassere, du slipper å spille i 15fps, og sist men ikke minst; Mye billigere!

Men for all del, det var et flott oppsett :)

Lenke til kommentar
Det så rett og slett dårlig ut. Hva med å anskaffe seg en prosjektor? :shrug:

5737068[/snapback]

Det er jo ren harryfaktor da. Ingen som gidder å bruke så jævli mye penger på 24 skjermer når du får en projektor (lært meg ordet nå;P) som gjør omtrent samme nytten

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

5736834[/snapback]

Hvilken HD-prosjektor har du sett med oppløsning på 10240x3072? Jeg tror du skal lete en stud for å finne selv 1600x1200.

Og en prosjektor på 1600x1200 på lerret vil være utrolig mye mindre skarp enn skjermer på tilsammen 10240x3072. Bildekvaliteten kan nok ikke sammenliknes kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Hvilken HD-prosjektor har du sett med oppløsning på 10240x3072? Jeg tror du skal lete en stud for å finne selv 1600x1200.

Og en prosjektor på 1600x1200 på lerret vil være utrolig mye mindre skarp enn skjermer på tilsammen 10240x3072. Bildekvaliteten kan nok ikke sammenliknes kan jeg tenke meg.

5737111[/snapback]

Du har rett, ikke sammenlignbart, projektoren vinner lett. Alle de kantene ser fæle ut.

Hadde en fått en stor skjerm med den oppløsningen hadde det vært noe annet.

Lenke til kommentar

5736834[/snapback]

5737111[/snapback]

Alle kantene fra skjermene dreper hele spillegleden. 15 fps er også for lite, det bør minst være 25 fps.

Jeg ville også brukt et spill med finere grafikk for å demonstrere skjermen, ikke et spill som visuelt sett var middelmådig allerede i 1999.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Hvordan vet dere at kantene oedelegger spillegleden? Dere har ikke akkurat proevd... Han sier at det er fantastisk, og jeg tror ham.

15fps er dog litt lite. :p

Det mest spennende paa siden var i mine oeyne Warcraft 2 paa storskjerm. Saa HELE kartet uten aa flytte paa skjermen :lol:

Lenke til kommentar
Hvordan vet dere at kantene oedelegger spillegleden? Dere har ikke akkurat proevd... Han sier at det er fantastisk, og jeg tror ham.

Det mest spennende paa siden var i mine oeyne Warcraft 2 paa storskjerm. Saa HELE kartet uten aa flytte paa skjermen :lol:

5737682[/snapback]

Den WC2 så bedre ut ja ^^ Hadde han gjort samme med f.eks. BF2 hadde det blitt konge :D

Lenke til kommentar

5737682[/snapback]

Den WC2 så bedre ut ja ^^ Hadde han gjort samme med f.eks. BF2 hadde det blitt konge :D

5737698[/snapback]

Gjort det samme med BF2 som med WC2? :p

Oeyvind: Det heter DroemmePC eller Droemme-PC (er ikke sikker, aerlig talt), i alle fall ikke Droemme PC.

Lenke til kommentar
Jeg ville også brukt et spill med finere grafikk for å demonstrere skjermen, ikke et spill som visuelt sett var middelmådig allerede i 1999.

5737401[/snapback]

Grunnen til at de brukte q3 er at det vistnok er genialt til slike formål. Han delte rendringen av spiller over flere linux-clustere for å i det hele tatt klare å prossesere så enormt mye data.

Syntes det er ett kult prosjekt, selve spillopplevelsen er ikke hele poenget her, men tror han har holdt på ganske lenge for å få dette til. Tror dette ble brukt i en form for universitesprosjekt.

Desuten vil ikke prosjektor gi samme opplevelsen, da du med disse skjermene faktisk får bilde på sidene også noe som gir en mer tredimensjonal opplevelse.

Lenke til kommentar

Desuten vil ikke prosjektor gi samme opplevelsen, da du med disse skjermene faktisk får bilde på sidene også noe som gir en mer tredimensjonal opplevelse.

5738136[/snapback]

Uansett ødelegges opplevelsen ganske mye av kantene fra alle skjermene. At skjermplasseringen er som den er hjelper lite når det spill er laget for å spilles på en vanlig "flat" skjerm, eller for å bli prosjektert på en flat overflate. I tillegg kan man prosjektere bildet på en overflate som er bøyd på samme måte som skjermene for å få en mer 3-dimensjonal look.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...