Bone Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Heisann! Etter å ha overtatt 3DMark05 Score -tråden litt, så kom det gode forslag om å starte en ny og egen tråd, så; Here I am! Har nå kjørt 5 tester på 3DMark05, og 2 tester på 3DMark 06, med høyeste score på 11109 og 5479. Men først; Hva slags system har jeg? Hovedkort: DFI LANPARTY UT RDX200 CF-DRSkjermkort: Hightech Excalibur Radeon X1900 XTX RAM: OCZ EB DDR PC-4000 2 GB Platinum Edition Dual Channel CPU: AMD Athlon 64 FX-60 PSU: Hiper Type-R 580W HDD: Western Digital Raptor X 150GB Hva har jeg gjort? Formatere C: Windows XP Pro NO ATi Drivere v6.3 (lydkort-drivere) Razer CopperHead -drivere (mus). Plus noen små programmer.. Test # 01 - 9979 i '05 Test # 01 - 4731 i '06 Min første test, uten noe som helst innstillinger. Test # 02 - 11109 i '05 Etter tips, så forandret jeg i Catalyst Control Center Standad settingene til PERFORMANCE i stedet for QUALITY, som jeg hadde satt kvelden i forveien. Dette er foreløpig min toppscore. Test # 03 - 10930 i '05 Test # 02 - 5479 i '06 Testet ikke '06 etter PERFORMANCE, men tok en test nå, etter at jeg hadde installert AMD CPU -drivere, som linket til i "3DMark05 -tråden". Det gikk faktisk nedover!! Test # 04 - 10925 i '05 Har lest litt feil, og trodde kanskje at jeg hadde noe 6.14 ATi -drivere, så jeg la inn noen nye, som viste seg å være det samme. Så vidt jeg vet så ser det ut som om jeg hadde lest av "2D Driver version", og dermed ble anbefalt å legge inn de nyeste.. Det er gjort; Gikk 5 poeng ned, men det er vel bare tilfeldig. Status Quo. Test # 05 - 10807 i '05 Kikket litt på Catalyst Control Center, og under 3D / All settings, så "Enable'a" jeg Catalyst A.I. Dette resulterte i nedgang med litt over 100. Denne skal tydligvis være "disable". Så, etter å ha fått tips og greier, og hørt hva andre har sagt, og lest litt i 3DMark05 -tråden, så virker det som om jeg går glipp av en del poeng, og da performance. Kan dere hjelpe en stakkars liten guttepjokk!? Det har også blitt spurt om CPU'n min kjører på begge kjerner, men det kan jeg ikke svare på da jeg ikke vet hvordan jeg skal få sjekket det.. Noen som vet? Fikk også tips om å laste ned ATi TrayIcon, men den fant visst ikke hovedkortet mitt, så den avsluttet av seg selv, med melding om at jeg burde kontakte utviklerene om kortet mitt.. Det er mye mulig det er helt elementære ting jeg har glemt (eller ikke gjort, da jeg ikke vet eller kan), så det er bare å fyre løs! Tusen, tusen takk!! Bone! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Prøvde å installere noe AMD Chipset drivere fra hjemmesiden til DFI ( http://us.dfi.com.tw/Upload/Driver/5-8-igp_xp-2k1.exe ), men så ikke ut til å hjelpe noe. Det sto at det var SouthBridge -drivere, men er faktisk usikker på om det er noe jeg allerede hadde installert (fra de orginale chipset -driverene som fulgte med på CD'n; husker virkelig ikke om det sto southbridge, eller ikke), eller om det var nytt.. Det hjalp uansett ikke så mye; Fikk 10888 i '05. Så har jeg 2 filer til jeg kanskje tenkte å installere (hvis de ikke allerede er installert da); RDX200_SG.zip, som står at skal være en utility driver: ITE Smart Guardian for ITE8712F-A, og RDXDC23.zip, som skal være noe BIOS update-greier. ( http://us.dfi.com.tw/Support/Download/bios..._FLAG=A&SITE=US ) Tror dere noe av det vil hjelpe? Lenke til kommentar
danandre Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Nå er jeg ikke sikker på om dette har noe betraktelig betydning, men Copperhead driverne sies å stjele litt CPU kraft hvis man har på 1000hz The Copperhead's manual cautions that enabling this 1000 Hz polling feature can add a fair amount of load on the host computer's CPU and recommends that low-performance computers make use of a lower sampling rate. Ikke det at du har low-performance PC, men kan jo ha en betydning på score fordét Ref: http://gear.ign.com/articles/688/688428p1.html , http://www.razerzone.com/copperhead/ Vet ikke om du har oppdatert firmware osv, men du kan jo bare for sikkerhetsskyld prøve å avinstallere driverne og ta testen på nytt Endret 11. mars 2006 av danandre Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Okei! Kan jo prøve! ..men, er det ikke mulig bare å disable dem på et salgs vis.. Eller går kanskje ikke det !? Lenke til kommentar
danandre Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Tror man bare kan sette ned hz til 500 (eller kanskje helt ned til minimum), men for å være helt sikker ville jeg heller bare avinstallert det og testet på nytt Du kan sette ned hz i kontroll panelet til driverne i tray icon tror jeg. Du kan også prøve å installere Omega ATI drivere. Disse gjør det lettere for deg å sette instillinger for kvalitet kontra performance i DirectX og OpenGL. I benchmarks vil man da gjerne sette alt på performance. I tillegg må du passe på at du ikke har på no antialiasing osv som kan redusere scoren Dog sies det at versjon 6.3 av Catalyst driverne gir 1-2% økning i ytelse i 3dmark05. Omega driverne er enda ikke oppdatert til 6.3. Den ligger fortsatt på 6.2 versjonen. http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php NB - Pass på at du avinstallerer dine nåværende ATI drivere før du installere dette. Endret 11. mars 2006 av danandre Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Dette er da ikke dårlig dette her! Du har vel kun et x1900 kort? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Heisann.. Har duppet litt av så jeg har ikke fått testet noe siden sist, men jeg kan prøve det der med Razer -musa! Men, det med at "det ikke er dårlig"; Er det slik at jeg ikke bør/skal få noe spesielt mer enn rundt 11k eller oppunder 5,5k i '06? Disse folkene som får oppunder 12k og 13k da? De klokker jo over en del, men tjener man SÅ mye på det? Jeg sitter jo nesten jo nesten på det nyeste som er, og trodde kanskje at jeg burde være der hvor andre med "gamle systemer" er når man overklokker?! Ikke vet jeg, altså.. Har jeg fått det jeg skal ha, så er jo det helt fint! Bare lurer jeg, siden jeg ikke kan så mye om dette.. vil bare ha det meste jeg kan få ut av denne maskinen, samt å lære litt! Takk, takk!! Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Ja, du tjener faktisk ganske så mye på å klokke... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Okei.. Visste kanskje ikke at det var SÅ mye.. hmm.. Men, et annet spørsmål; Slik som med min Dual-Core -sak.. Har hørt noe om at det ikke er sikkert at den er "aktivert", eller noe.. At det ikke er gitt at den er "enable", .. Litt usikker på hvordan jeg skal formulere meg her.. Men, hvordan finner jeg ut sånt? Og; Finnes det noe Prosessor og/eller Hovedkort -program/software -greier i WinXP? (Vet ikke helt hva jeg tenker på.. Kanskje DU vet? ) Tusen takk! Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Ang. det første der så vet jeg ikke. Du kan vel sjekke egenskapene for min datamaskin Nei, last ned Everest hvertfall, der ser du masse info. Temperatur, annen nyttig info etc... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 hmm.. Fant bare noen som kostet jeg.. Gjør alle det, eller finnes det en gratis også? Takk for tipset, uanett! Lenke til kommentar
quakie Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Du kan jo lese 3Dmark06 tråden og sammenligne litt med de som har skrevet der 500 Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Her: http://www.majorgeeks.com/download4181.html Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Du kan jo lese 3Dmark06 tråden og sammenligne litt med de som har skrevet der 500 5738767[/snapback] Jepp, nå har jeg satt mine spor i den tråden også! *kikke,kikke* Her: http://www.majorgeeks.com/download4181.html 5739261[/snapback] Takker! Skal teste det nå! Har forresten klart å fått til -uten at jeg faktisk helt vet hvorfor- en score på 11022 i 3DMark05, og 5856 i '06! Så smiler jeg litt mer igjen.. Men, er det virkelig slik at jeg har nådd "max" for *u*klokket hardware, eller er det fortsatt noe / en del å hente? Takk! Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Du kan trykke ctrl+alt+delete, deretter gå på prosesser, høyreklikk på 3dmark.exe og sett sanntids/realtime prioritet. Da sørger du for at programmet bruker maks utnyttelse av cpu, og at ikke andre programmer stjeler cpu-kraft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå